Gå til innhold

Så utrolig ubehagelig opplevelse for mannen min og jeg i går :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i en ulykke og går med armen i gips og jeg har noen skrammer og en bandasje i ansiktet. Skulle stoppe på statoil i går for å kjøpe drikke mens mannen fylte bensin imens. Inne i butikken står det to politifolk som begynner å stirre ganske åpenlyst. Mannen stikker hodet inn for å si at han fylt for xx kroner. Mannen min er en muskuløs kar og dette henger tydeligvis politiet seg opp i. Han ene går ut til mannen min mens den andre blir stående og stirre på meg mens jeg betaler og det er kjempe ubehagelig fordi det går litt saktere fordi jeg bare kan bruke en hånd. Og så spør han hvordan jeg har skadet meg og det er tydelig at han ikke tror på forklaringen min

Mannen blir jo helt utav seg når han skjønner at de mistenker HAN og de begynner å spørre han ut om hvorfor han ikke ønsket å gå inn i butikken sammen med meg for det var visst ikke naturlig å vente ute(??!)

Ble helt på gråten. Følte de var ute etter oss. På toppen av det ønsker de å snakke med min sjef for å få henne til å vitne om skadene mine(skjedde på jobb) ikke har noe med mannen å gjøre.

Sukk. Verdens mest ubehagelige butikktur. Så jo at jenta bak disken også på meg som et voldsoffer.

Politiet har visst for lite å gjøre her..

Anonymous poster hash: 6086c...c41

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er en ulykke med personskade, finnes den ikke da i politiets registre? De burde vel kunne finne den der?

Men skjønner det er ekkelt ja, sikkert enda verre for mannen din. Mareritt om man skulle havne i en slik situasjon, man har liksom bare ryktet sitt å forsvare seg med i noen tilfeller.

Gjest paramount
Skrevet (endret)

Vi mennesker er rare sånn...Så fort en kvinne har skrammer, gips osv så tar vi det nesten for gitt at hun har blitt mishandlet...Mens en mann med blåveis nærmest blir hyllet...og *ja..håper du banka ham grundig* type kommentarer....Sykt egentlig!!

Endret av paramount
  • Liker 3
Skrevet

Sorry, dette tror jeg ikke på. Politifolk opptrer ikke på denne måten og særlig ikke i uniform!

Anonymous poster hash: 55c0e...4ca

• Liker 25
Skrevet

Sorry, dette tror jeg ikke på. Politifolk opptrer ikke på denne måten og særlig ikke i uniform!

Og hvorfor skulle ikkje våre politifolk gjøre sånne sånne ting ?

Ta deg en tur på youtube og se hva politifolk gjør over hele verden!

Anonymous poster hash: 73d67...73b

• Liker 4
Skrevet (endret)

Litt sånn har jeg opplevd også. Jeg gled på filmene i dusjen og slo hull rett ved øyenbrynet mitt. På legevakten fikk ikke samboeren min være med meg inn til legen. De spurte igjen og igjen om hvordan dette hadde skjedd, og om jeg visste hvor jeg kunne henvende meg hvis jeg var utsatt for vold i hjemmet.

Det var jo litt ubehagelig selvfølgelig, men samtidig er jeg veldig glad for at de reagerer, for noen andre var det kanskje veldig viktig å høre dette...

Edit: skrivefeil

Endret av Zereta
  • Liker 29
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

De var misunnelige på at en større og sterkere mann enn dem selv hadde fått seg fin dame. Hadde vi levd i en litt mer dyrisk verden hadde de drept ham og tvunget sin omsorg på deg. I denne verdenen kunne de bare trakassere dere litt.

Venn deg til det dersom du skal fortsette å være i forhold med en "boler"

• Liker 2
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Litt sånn har jeg opplevd også. Jeg gled på filmene i dusjen og slo hull rett ved øyenbrynet mitt. På legevakten fikk ikke samboeren min være med meg inn til legen og de spurte igjen og igjen om hvordan dette hadde skjedd og om jeg visste hvor jeg kunne hendene meg hvis jeg var utsatt for vold i hjemmet.

Det var jo litt ubehagelig selvfølgelig, men samtidig er jeg veldig glad for at de reagerer, for noen andre var det kanskje veldig viktig å høre dette...

Formynderstaten fornekter seg ikke. De prøvde seg med oss også. Vi sa som sant var at vi lekesloss og at fingern hennes bøyde seg. Ble med det. Fortalte dem vel egentlig indirekte..vel, direkte egentlig, at de kunne passe sine egne saker.

Skrevet

Huff føler med deg. Ble påkjørt av en syklist en gang, ble kastet opp i lufta og traff bakken med hodet først. Det så ut som jeg hadde blitt banket opp og de stygge blikkene haglet da jeg og daværende kjæreste satt på bussen. Men det er bare slik vi mennesker er skrudd sammen.

Tror du bør fokusere på at politfolkene ønsket å gjøre en god jobb, selv om det kanskje ikke ble resultatet i akkurat dette tilfellet. Politiet ser jo en del partnervold i forbindelse med jobben deres, så jeg kan forstå at de kan trekke den slutningen siden det ofte stemmer i deres hverdag, selv om det selvsagt ikke gjør det i din hverdag.

Anonymous poster hash: 96193...05b
  • Liker 2
Skrevet

Formynderstaten fornekter seg ikke. De prøvde seg med oss også. Vi sa som sant var at vi lekesloss og at fingern hennes bøyde seg. Ble med det. Fortalte dem vel egentlig indirekte..vel, direkte egentlig, at de kunne passe sine egne saker.

Men det er jo bra de følger med, noen treger jo dette, vi som ikke treger det tåler det jo....

• Liker 11
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Men det er jo bra de følger med, noen treger jo dette, vi som ikke treger det tåler det jo....

Antar du med samme logikk synes alle burde overvåkes hele tiden fordi noen gjør kriminelle ting? For vi tåler det jo?

Ja, jeg tåler overgrep mot min personlige frihet, men i den grad jeg slipper det, så heier jeg på det. Jeg trenger ingen sykepleiere som følger med på mitt liv egentlig.

Skrevet

Og hvorfor skulle ikkje våre politifolk gjøre sånne sånne ting ? Ta deg en tur på youtube og se hva politifolk gjør over hele verden! Anonymous poster hash: 73d67...73b

Forskjell på hele verden og Norge. Er du noe bereist i verden utenfor Youtube?

Når ts har fått gips på og forklart seg om hendelsesforløpet og det ikke er en politisak, så bryr ikke politiet seg.

Særlig ikke Politiet på Statiol.

• Liker 6
Skrevet

Antar du med samme logikk synes alle burde overvåkes hele tiden fordi noen gjør kriminelle ting? For vi tåler det jo?

Ja, jeg tåler overgrep mot min personlige frihet, men i den grad jeg slipper det, så heier jeg på det. Jeg trenger ingen sykepleiere som følger med på mitt liv egentlig.

Nei jeg skjønner at ikke du trenger det, men jeg ville vært evig takknemnelig om noen i helsevesenet hadde tilbudt meg hjelp hvis jeg ble mishandlet av kjæresten min, jeg ser ikke på det som overformynderi, men at noen tar jobben sin på alvor og bryr seg...

• Liker 17
Skrevet

Min mann hadde en neseoperasjon pga en medfødt feil inni nesa som gjorde at de måtte "knuse" den og rette opp ting. derfor hadde han en gedigen bandasje og gips over nesa. Det så jo ut som om han hadde fått skikkelig juling for han var blå i ansiktet å greier. Alle venner vi kjente som så han slik tulla fælt med at det var jeg som hadde vært sint på han å slått... i begynnelsen var det morsomt... men så ble jeg lei og syntes ikke det var noe gøy lenger, spesielt fordi exkona hans var en voldelig psykopat... mens han sjøl er snillheta selv...

Jeg regner med at ingen hadde spøkt om det var meg som hadde gipsbandasje på nesa...

• Liker 1
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Nei jeg skjønner at ikke du trenger det, men jeg ville vært evig takknemnelig om noen i helsevesenet hadde tilbudt meg hjelp hvis jeg ble mishandlet av kjæresten min, jeg ser ikke på det som overformynderi, men at noen tar jobben sin på alvor og bryr seg...

Hvorfor er det ikke din egen jobb å finne hjelp til deg selv? Hvorfor må andre gripe inn? Pakk snippsekken og stikk.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det ikke din egen jobb å finne hjelp til deg selv? Hvorfor må andre gripe inn? Pakk snippsekken og stikk.

Deg om det, om jeg ikke husker feil så tar det gjennomsnittlig 7 forsøk for en kvinne som lever i et voldelig forhold å greie å forlate mannen sin. Det er klart at man trenger hjelp noen ganger i livet, og jeg er veldig glad jeg ikke lever i en så kynisk verden som deg...

• Liker 15
Skrevet

De var misunnelige på at en større og sterkere mann enn dem selv hadde fått seg fin dame. Hadde vi levd i en litt mer dyrisk verden hadde de drept ham og tvunget sin omsorg på deg. I denne verdenen kunne de bare trakassere dere litt.

Venn deg til det dersom du skal fortsette å være i forhold med en "boler"

Noen andre har nok en annen historie å fortelle, og blir kanskje glad for at politiet følger opp sånn. Sikkert utrivelig for de om ikke trenger det, men kanskje livreddende for de som gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke alltid så enkelt. Man er ofte i et avhengighetsforhold til mishandleren, og det skal mye til for å bryte dette. Da er det godt om utenforstående griper inn.

• Liker 1
Skrevet

Noen andre har nok en annen historie å fortelle, og blir kanskje glad for at politiet følger opp sånn. Sikkert utrivelig for de om ikke trenger det, men kanskje livreddende for de som gjør det.

Synes dette er et viktig poeng. Er man heldig og lever i et sunt, lykkelig, likeverdig forhold bør man bare bite tennene sammen når man får spørsmål som oppleves som "urettferdige". For noen andre i motsatt situasjon kan det "urettferdige" spørsmålet være begynnelsen på slutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...