AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Jeg har googlet litt rundt og finner forskjellige svar, så tenkte å høre hva dere mener! Jeg har vært forkjøla den siste uka, og følte meg litt slapp i to-tre dager så da droppet jeg to joggeturer. Tror ikke jeg hadde feber, men det føltes riktig å slappe av. Nå føler jeg meg bedre men er fremdeles tett i systemet og hoster litt. Kjennes ut som hosten kommer fra halsen og ikke brystet. Bør jeg vente til jeg er helt bra med å jogge? Føler på en måte at det hadde kanskje vært godt å svette litt, men er samtidig redd for å bli verre igjen. Anonymous poster hash: e1547...2bc
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Når du er tett i systemet les luftveiene, så driver du ikke trening der du trenger ekstra mye pusting. En syk kropp skal ikke presses det er å drive rovdrift på kroppen. Vent til du har åpne luftveier og ingen hoste.Anonymous poster hash: cdccb...8ae 2
Butter Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Så fremt jeg ikke er "potte tett", har feber, men for øvrig har overskudd synes jeg at en lett løpetur renser opp i systemet. Bruk imidlertid skjønn.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 Når jeg har luftveissykdommer som forkjølelse blir den ellers velkontrolerte astmaen min ganske ukontrolert. Da prøver jeg å unngå utholdenhetstrening for å slippe å bruke så mye medisiner, så jeg trener heller styrke. Anonymous poster hash: a473d...2cd
misstealover Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 (endret) Vent med å jogge/trene/gjøre noe tungt fysisk 1-2 dager etter du er blitt bra. Det er ikke lurt å anstrenge kroppen fysisk; den trenger hvile, søvn, mat og vann. Du bryter kroppen mer ned enn å bygge den opp. Jeg har ikke trent på en uke pga. forkjølelse nå, og det er litt surt, men jeg vet innerst inne at jeg bare må vente og at det er best for kroppen. Jeg har bare opplevd at jeg blir verre med trening under forkjølelse/feber, og det tar lengre tid å bli frisk. (Nå leste jeg at du bare var litt tett og sånt, og da kan du jo ta en rolig jogge- eller gåtur. Så lenge du ikke har feber, føler deg slapp eller er dårlig generelt. Men jeg selv bruker å vente til jeg føler meg helt bra.) Endret 15. september 2014 av misstealover
Gjest bustyvel Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Jeg ha vært i samme båt som deg den siste uka - tett og jævlig. Dristet meg til en joggetur nå, ikke lurt. Kom bare ca 1 km før jeg var totalt gåen og enda tettere enn før… Blah.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Ikke tren når du er forkjølet. Kroppen trenger ikke enda mer slitasje når det jobber med å bli frisk. I beste fall går det greit, i verste fall kan man få hjertestans. (Myokarditt, hjertebetennelse, selv om dette er sjelden).Anonymous poster hash: 7e8be...d92
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Takk for svar alle sammen! Jeg har holdt meg unna jogging og gått tur og trent rolig yoga istedet. Nå føler jeg meg bra så blir nok en liten løpetur imorgen tenker jeg. Anbefaler forresten yoga og peppermynteolje mot tett nese og hode :-) Anonymous poster hash: e1547...2bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå