AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Hvis man jobber nattevakt på bensinstasjoner, en uke av og på, betyr det at du får lønn som tilsvarer at man skulle jobbet fulltid, eller blir det 50% lønn siden man tross alt jobber 50% når man jobber annenhver uke? Er det en ok jobb? Hva ligger lønna på?Anonymous poster hash: 8d54a...99f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Når man jobber natt er det helt vanlig å jobbe slik turnus. Det er tilsvarende en 100% stillingAnonymous poster hash: 4584f...c6a
Gjest Thessie! Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Jeg har også en slik turnus på bensinstasjon. For meg tilsvarer det 80%, da vi i tillegg jobber helgene. Så det blir mer enn 50%.
Kjempeliten Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 (endret) Jeg jobber ikke fast natt, så jeg vet ikke hvordan det er med %, men jeg HATER å jobbe natt! Når du jobber natt må du belage deg på å melde deg ut av det sosiale livet, med mindre vennene dine er fleksible akkurat der eller du trenger veldig lite søvn. Når jeg jobber natt må jeg sove til rundt 17-18.. Noen ganger seinere. Så skal man jo gjerne spise frokost, dusje og sånt, også må man på jobb igjen kl 21-22-23.. Man får jo gjerne ikke sove med en gang man kommer hjem så det blir noen timer der man driver med alt mulig anna. Det er helt jævlig å tilpasse søvnrytmen igjen når man ikke jobber natt. Tar jo gjerne noen dager. Om natta der jeg jobber vasker vi stort sett hele natta, og det tar flere timer, for hele stasjonen skal vaskes! Vaske burger og pølsegrill, alle gulv, vegger rundt "kjøkkenet"/kassa osv osv. Om helgene kommer det drita fulle folk og skal ha nattemat. Også henger de gjerne der noen timer og bare er plagsomme. Noen prøver å gå bak kassa, kødder med plakater, klatrer på isdisken, viser pikken osv osv... Det mest positive er midt i ukene når det er få kunder, vaskinga har gått fort unna og man kan sette seg med en kopp kaffe og noe å lese. Eller det er sånn jevn strøm med edru kunder slik så man alltid har noe å gjøre. Det er min ærlige mening, men vet at noen liker natt bedre enn dag, så det er vel greit å høre noe fra de og:) Endret 15. september 2014 av Kjempeliten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå