Gå til innhold

Toastmaster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt første innlegg hos alle giftegale...

Vi har så smått begynt å tenke på bryllupet vårt. Toastmasteren vi har tenkt å ha bor på andre siden av landet slik at jeg ikke vil treffe han før bryllupsdagen.

Er det egentlig mye som må koordineres med en toastmaster? Min kjære mente at alt kunne tas per tlf, mens jeg var litt usikker på det.

Holder det med å planlegge på tlf? Trenger han mer info enn hvor mange som skal holde tale og hvor lang middagen vil være? Hva han skal si (dvs hvordan han vil presentere talerne) og sånn må han vel finne ut selv? Vi har ikke spurt, men antar han sier ja.

Da dette er første gang jeg skal gifte meg så har jeg ikke så mye erfaring med sånt. Jeg har jo hørt andre toastmastere, men ander ikke hvor mye planlegging som ligger bra.

Håper noen av dere kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde et vennepar av oss som toastmastere. De brukte en kveld hos oss hvor vi diskuterte praktiske ting som telefonnmummer til kokken, mottak av sanger etc. Hvordan ville vi ha det? Sånn mht velkomsstaler etc.

De hadde også nummeret sitt på invitasjonen for at folk skulle ta kontakt direkte med dem, vi ville vite minst mulig. Vi bare lage omslag til sangheftet.

Vi bor ikke langt unna hverandre og det var naturlig for oss å gjøre dette. Det kunne helt sikkert vært gjort på telefon, og treffes man ikke, så gjør man ikke det.

Skrevet

Det går kjempe fint å ta dette over telefonen.

Toastmasterene våre bor på andre siden av landet for oss, og festen. Det kommer til å gå kjempe fint.

Hvor lang tid Toastmasteren bruker kommer ann på hvilke oppgaver dere tillegger h*n, og hvordan denne personen jobber.

Selv var jeg Toastmaster i bryllupet til ei venninne. Det var ca 80 gjester, og jeg brukte 1-2t på forhånd. Ene søskenbarnet mitt brukte 1-2 dager i forberedelser på et bryllup ho var toastmaster i. Begge tok vi alt med tok vi alt med brudeparet over telefonen. Forskjellen alt i alt ble vel, at jeg hadde en del liggende, ho hadde ikke.

Skrevet

Vi hadde broren til min mann som toasmaster. Han bor i utlandet og vi gikk gjennom tingene dagen før. Det viktigste var at han hadde forberedt seg og trengte bbare å vite litt navn siden han skulle introdusere folk. Tror ikke det er noe prob. Bare sett ned en liste over hvem som heter hva. Det hjelpet et stykke på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...