Fiolinisten Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Jeg bruker mye strømper, hold-ups og tights, men jeg er i grunn veldig forsiktig med hva jeg bruker. Som oftest blir det kun enkle sorte, brune eller så slår jeg med stortromma med gråe. Syns i grunn det er litt kjedelig, men jeg aner ikke hvordan jeg skal bruke strømper som ser anderledes ut uten at det skal se fælt og krampeaktig ut. Jeg syns for eksempel disse er fine, men de er en hel verden bort fra det jeg er vandt til. Møstrete strømper er jeg også usikker på, da jeg bruker veldig lite av det. Disse er veldig fine. Er det noe en skal være oppmerksom på når en bruker slike strømper? Noe en skal holde seg langt unna?
Gjest Tigress Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Eg ville brukt dei som ein aksent til resten av antrekket, altså til relativt nøytrale klede. På toget i dag såg eg ei dame som hadde prikkete sko, leopardmønstra leggings, pytonmønstra skjorte og paisleymønstra skjerf. Hadde ho snudd seg brått ville eg fått eit epilektisk anfall, trur eg. Så, less is more. Har du kontrastfarge på beina vil det forkorte beina dine visuelt, det er vel greitt å ha i bakhovudet. Men, vent på svar frå Lille-pus, ho har peil.
Gjest Lille-pus Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 (endret) Nå ja..... men ok. Jeg tenker på strømper (og da mine egne spesielt) som en 2-delt affære. 1) Jobbstrømper: Disse er ensfarvede, stretchy og uten mønster. Noen av dem med blondetopp, andre med plain top. 2) 'Fest og fjas' strømper: Disse er en herlig blanding av 100% nonstretch nylon med søm og cuban heel, sorte, copper og litt andre spesielle farver. Dette er strømper som krever litt 'tilvending' ettersom de ikke strekker seg og trekker seg sammen på lik linje med det stretch strømper gjør. Noen er stretchy, med brede blondetopper, gjerne tofarvede, sømmene er smale men gjerne litt 'innovative' (mao. ikke en rett strek). De er gjerne slik og brukes da som sagt i festlig lag, sammen med en helt enkel kjole eller et enkelt skjørt uten dilldall. Dilldallet befinner seg bak på strømpene. I min verden er mønster på skjørt/bluse eller kjole bannlyst sammen med slikt mønster på strømpene, og skoene er enkle. Høye, men enkle. Mao kreves mye mer av fasongen og detaljene i snittet på plaggene - ellers blir det rotete og elementene drukner i hverandre. De føeste hold-up'sene var.... de er ingeting for meg, så jeg vil ikke uttale meg for mye om dem annet enn å+ si at hverken strømper eller gensere med årtidsmotiv nødvendigvis er flatterende. Det kan funke til en 14-15 åring, men ellers? Jeg er tvilende avventende. - det er bare min helt personlige mening om det altså, og du må ikke ta min personlige mening som noen slags fasit Endret 15. september 2014 av Lille-pus 1
Fiolinisten Skrevet 15. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2014 De føeste hold-up'sene var.... de er ingeting for meg, så jeg vil ikke uttale meg for mye om dem annet enn å+ si at hverken strømper eller gensere med årtidsmotiv nødvendigvis er flatterende. Det kan funke til en 14-15 åring, men ellers? Jeg er tvilende avventende. - det er bare min helt personlige mening om det altså, og du må ikke ta min personlige mening som noen slags fasit Jeg tenkte i grunn på det samme, men var litt i tvil om det bare var jeg som var ut på bærtur her. Begynner å nærme meg midten av 20 årene ganske raskt, så har ikke så veldig lyst til å kle meg som en 14 åring.
Gjest Tigress Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 Ok, så ikkje berre eg som har fordommar her, då. Dei første holdupane var litt japansk tenåring for meg, altså. Eller ikkje nødvendigvis tenåring, men den derre japanske kawai-stilen der det er om å gjere å sjå ut som ein teikneseriefigur. Eg er elles heilt samd med Lille-pus, eg meiner også at artige strømper krev nedtona alt anna. Men så er jo Lille-pus og eg noko eldre enn deg også, Fiolinisten. (Du som kallar deg Fiolinisten, forresten, har du lese "Fiolinane" av Jan Roar Leikvoll? Utruleg bra, ganske disturbing.)
Stocking lover Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Jeg bruker mye strømper, hold-ups og tights, men jeg er i grunn veldig forsiktig med hva jeg bruker. Som oftest blir det kun enkle sorte, brune eller så slår jeg med stortromma med gråe. Syns i grunn det er litt kjedelig, men jeg aner ikke hvordan jeg skal bruke strømper som ser anderledes ut uten at det skal se fælt og krampeaktig ut. Jeg syns for eksempel disse er fine, men de er en hel verden bort fra det jeg er vandt til. Møstrete strømper er jeg også usikker på, da jeg bruker veldig lite av det. Disse er veldig fine. Er det noe en skal være oppmerksom på når en bruker slike strømper? Noe en skal holde seg langt unna? Jeg synes du skal holde på de enkle sorte og brune. Personlig synes jeg disse er penest og mest sexy!
Fiolinisten Skrevet 16. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2014 Ok, så ikkje berre eg som har fordommar her, då. Dei første holdupane var litt japansk tenåring for meg, altså. Eller ikkje nødvendigvis tenåring, men den derre japanske kawai-stilen der det er om å gjere å sjå ut som ein teikneseriefigur. Eg er elles heilt samd med Lille-pus, eg meiner også at artige strømper krev nedtona alt anna. Men så er jo Lille-pus og eg noko eldre enn deg også, Fiolinisten. (Du som kallar deg Fiolinisten, forresten, har du lese "Fiolinane" av Jan Roar Leikvoll? Utruleg bra, ganske disturbing.) Er vel mulig å finne noe som er litt utenfor grensen, men likevel bli smakfullt og variert, uten at det blir tenåringsaktig. Nei, jeg har ikke lest den boka dessverre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå