AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #1 Skrevet 14. september 2014 Jeg skal farge håret og har funnet ut at jeg har nøytral hudtone (både blå og grønne blodårer, lyseblå øyne, veldig lys hud, blir aldri brun, har fregner), og på de farge testene jeg har tatt har jeg fått vite at jeg er clear winter. Jeg troooor jeg har bestemt meg for denne hårfargen, men jeg skjønner ikke helt om den er varm, eller kald, og om jeg helst bør gå for en varm brunfarge, eller kald. Jeg har hatt svart hår før, og i noen lys var det veldig fint, men i andre lys var det alt for hardt mot huden min, så jeg er litt engstelig for å farge det alt for mørkt. Jeg har prøvd å gå til mange forskjellige frisører, men opplever at jeg går inn på en salong og får vite at jeg definitivt burde velge en kald farge, for så å gå direkte til en annen salong og fått vite at jeg burde velge en varm farge. Så jeg føler jeg ikke har noe mer hjelp å hente fra frisører. Noen som har noen gode tips? Prøver å legge med en link til bilde.http://cdn5.celebrityhairstylez.com/wp-content/gallery/alexis-bledel/alexis-bledel-eyes.jpgAnonymous poster hash: 539f2...c1e
masekopp Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 Varm er rødlige farger og kald er blålige farger.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #4 Skrevet 14. september 2014 Jeg vil si den er varm Anonymous poster hash: c64ee...56b
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #5 Skrevet 14. september 2014 Eventuelt denne fargen:http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/71/8f/0b/718f0b4d5e0132400db1bdeff536b0c3.jpg Grunnen til at jeg bruker Alexid Bledel sine hårfarger som utgangspunkt er at jeg føler jeg er relativt lik henne i fargene, med tanke på at jeg i noen lys ser kjempeblek/hvit og kald ut, mens jeg i andre lys ser varm ut, og at jeg også noen ganger har mer rosa-ish hud. TSAnonymous poster hash: 539f2...c1e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Okey, takk for svar jeg trodde faktisk at den var kald skjønner at jeg ikke helt har denne farge greia inne.Anonymous poster hash: 539f2...c1e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #7 Skrevet 14. september 2014 Men da har jeg et annet, sikkert dumt, spørsmål. Alexis Bledel er vell kald i huden, eller er hun varm? Jeg trodde hun var kald, men siden hun bruker varme hårfarger har jeg kanskje tatt feil?Anonymous poster hash: 539f2...c1e
Kamikatze Skrevet 14. september 2014 #8 Skrevet 14. september 2014 Ikke så rart. Har du nøytral hudtone, så kan du gå begge veier, både varm og kald. At frisører har ulike fargeråd kan delvis skyldes dette, men kan også preges av salongens belysning. Ikke alle salonger bruker nøytral dagslysnær belysning, og ulike lyskilder kan få deg til å fremstå uikt. Glødelamper gir varmskjær i huden, fluoriserende gir grønnskjær. LED kan gi kaldere hudtoner eller mer grønnlige. Halogen og dagslysbalanserte lysstoffrør eller ekte dagslys er mest nøytralt. Fargen inneholder brunt og litt rødt, og er således en varm farge. Ble det for skarp kontrast med svart, bør du kanskje gå for en ørlite lysere variant med den samme fargetonen?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #9 Skrevet 14. september 2014 Takk for svar det har nok mye å gjøre med belysningen ja, og jeg skifter VELDIG i hudfargen til tider pga. lys. Det som er så "vanskelig" er at når det kommer til klær så kler jeg absolutt best kalde farger, som hvitt, svart, knallrød og fuschia. Men for en stund siden når jeg prøvde en kald brunfarge så det bare feil ut. Det var ikke stygt, og fargen var kjempefin, men likevell ble det bare feil, uten at noen helt klarte å sette fingeren på hvorfor. Tror jeg kanskje skal prøve meg på en litt mer nøytral brunfarge. Problemet er jo bare at jeg ikke kjenner igjen en nøytral farge når jeg ser det, så det kan bli spennende å se hva jeg ender opp med Anonymous poster hash: 539f2...c1e
Kamikatze Skrevet 15. september 2014 #10 Skrevet 15. september 2014 Takk for svar det har nok mye å gjøre med belysningen ja, og jeg skifter VELDIG i hudfargen til tider pga. lys. Det som er så "vanskelig" er at når det kommer til klær så kler jeg absolutt best kalde farger, som hvitt, svart, knallrød og fuschia. Men for en stund siden når jeg prøvde en kald brunfarge så det bare feil ut. Det var ikke stygt, og fargen var kjempefin, men likevell ble det bare feil, uten at noen helt klarte å sette fingeren på hvorfor. Tror jeg kanskje skal prøve meg på en litt mer nøytral brunfarge. Problemet er jo bare at jeg ikke kjenner igjen en nøytral farge når jeg ser det, så det kan bli spennende å se hva jeg ender opp med Anonymous poster hash: 539f2...c1e Rød, fuksia og brun er ikke kalde, men varme farger. Å ha varme hudtoner betyr ikke at alle varme fargenyanser harmonerer, men at det er i den retningen du finner harmoni. Kontraster spiller også inn, og alle farger kommer i ulike nyanser, og to like nyanser kan fremstå ulikt i fint kontra grovt materiale. Vanskelig å forklare med ord. Det blir som når ei lys blond ei, i florlett pastellfarget sommerkjole stiller med kullsvarte hardvinklede øyenbryn. Noe disharmonerer med helheten. Flere kontrastrike detaljer som veske, sko, belte, detaljer i mønster, kan normalisere denne effekten, eller en kan tone øyenbrynene mørke nok til å vises, men ikke så mye at de stjeler all oppmerksomhet. Det er helheten som teller. Fordelen med nøytrale hudtoner er at du får et større register å spille på, men det betyr ikke at absolutt alt vil passe. Vær bevisst på om du tilstreber harmoni eller kontraster, og ikke bruk frisøren som orakel. Selv om mange frisører er dyktige fagpersoner, er ikke alle like beleste innen alle felter, selv om de virker selvsikre nok.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #11 Skrevet 15. september 2014 Jo, fuksia er kald, den inneholder blått. Fersken og korall f eks er varme farger, med mye gult i. Rødt går begge veier, alt ettersom hvor mye gult det er i det røde. Anonymous poster hash: f5fa3...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #12 Skrevet 15. september 2014 Den er kald! Hilsen frisør Anonymous poster hash: 54cae...52b
rox Skrevet 15. september 2014 #13 Skrevet 15. september 2014 Følger! Tror jeg har kliss like farger. Jeg og har veldig lyst på en ny hårfarge, men det er så vanskelig å finne ut hva jeg kunne ha kledd at jeg fortsatt går her med ufarget hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå