Gå til innhold

Født i feil kropp - barnevernet på døra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy flate! Sitter her og ser på reprisen av "født i feil kropp på tv2", hvor en mor forteller om at barnevernet kom uventet på døra en dag fordi noen hadde sendt inn bekymringsmelding angående hennes barn som gikk kledd som ei jente og oppførte seg som ei jente. Her hadde mora prøvd å støtte barent sitt som føler seg som ei jente, og hun hadde gått fra å hete Adrian til Anna. De hadde vært i kontakt med masse fagfolk, jenta hadde fått opp selvtilliten osv. Så kommer barnevernet på døra og mener moren skal nekte barnet å ta på seg kjole, ha langt hår, osv fordi hun tilfeldigvis er født med utovertiss. De truer jo med å frata mora omsorgsretten om hun ikke gjør som de sier. Altså hallo!!! Hva slags barnevern er det vi har! Hva slags lite opplyste folk er det som jobber der!!?? Her har man et barn som sliter med at hun føler hun er født i en feil kropp. Hun føler seg som jente, hun vil gå med kjole. Det er en ganske alvorlig ting, og utrolig vanskelig for mange å gå igjennom dette, så kommer barnevernet (som burde være mer opplyst) og skal true folk til å ikke skille seg ut! Fy flate å provosert jeg blir! Må de skamme seg de som sendte bekymringsmelding når de ser dette programmet og de ansatte i barnevernet. Fy det skulle vært regler for hva slags hodeløse idioter som får lov å jobbe der! De ødelegger jo barn! Barnet ville hverken spise eller drikke en periode fordi det ikke kunne være seg selv. Blir helt dårlig her jeg sitter.

Anonymous poster hash: 595bb...85c
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

avsnitt

Anonymous poster hash: 188c9...8f0
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er på en måte veldig enig i det du skriver.

Men mennesker er så vanvittig forskjellige. Hvorfor noen har meldt dem til barnevernet pga dette er meg en gåte, men jeg vil tro av barnevernet mente det beste var for gutten å ikke stikke seg ut. Hvem vet.. Vi har jo bare hørt en side av saken.

Uansett, så har vel kanskje barnevernet og flere etater godt av å lære litt mer om dette temaet.

Anonymous poster hash: fe928...935
Skrevet

TS, det finnes alt en tråd om dette, her - http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=868119&p=15042706

Anonymous poster hash: 74bb6...c0b

Ja du jeg er ikke så mye på kvinneguiden at jeg vet om alle tråder som finnes, takk gud for det. Så programmet nå og følte for å blåse ut, sånn er det! Makan til uprofesjonelt og dårlig barnevern vi har her til lands. Hvem som helst får jo jobb der, det stilles jo ingen krav til hvem som kan jobbe der.

Anonymous poster hash: c5197...1d8

• Liker 2
Skrevet

De ødelegger jo barn!

De som ødelegger barn er foreldre som jatter med en liten unge som helt feilaktig har fått det for seg at virkeligheten slik vi objektivt sett erfarer den er feil

Skrevet

jeg skjønner at en eller annen uvitende tulling har meldt inn dette. h*n vet ganske enkelt bare ikke bedre. MEN hvordan utdannet barnevern klarer å gjøre noe sånt???????? DAFUG :sjokkert:

og uansett om de mener hun ikke burde skille seg ut pga mobbing og whatnot så halo de begynte å blande inn omsorgsovertakelse! det er jo ikke grunnlag nok, skulle øønske det ble en rettsak hvor bv prøvde å ta ungen daa skulle flere psykiatere osv fått uttalt seg i vitneboksen og da hadde bv drete seg loddrett ut!!

Anonymous poster hash: afb59...6f1
  • Liker 3
Skrevet

Ja du jeg er ikke så mye på kvinneguiden at jeg vet om alle tråder som finnes, takk gud for det. Så programmet nå og følte for å blåse ut, sånn er det! Makan til uprofesjonelt og dårlig barnevern vi har her til lands. Hvem som helst får jo jobb der, det stilles jo ingen krav til hvem som kan jobbe der.

helt riktig, "barnevern" er ikke engang et fag..

Anonymous poster hash: afb59...6f1

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

De som ødelegger barn er foreldre som jatter med en liten unge som helt feilaktig har fått det for seg at virkeligheten slik vi objektivt sett erfarer den er feil

Jeg forstår ikke hva du mener, kan du forklare meg?

Skrevet

:ironi:

Skrevet

Jeg forstår ikke hva du mener, kan du forklare meg?

Er man født som gutt, så er man gutt - ikke jente.

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Er man født som gutt, så er man gutt - ikke jente.

Ja, okei, takk! Ordene dine gikk litt i krøll så jeg klarte ikke å dra ut meningen.

Er det mulig å erfare virkeligheten objektivt?

Så du mener at det er umulig å være biologisk gutt, men psykologisk oppfatte seg som jente? Er ikke begge virkeligheter?

Skrevet

Så du mener at det er umulig å være biologisk gutt, men psykologisk oppfatte seg som jente?

Nei. Jeg etterlyser bevis for at biologiske gutter egentlig er jenter. At noen tror at de har et annet kjønn enn hva kroppen deres entydig viser, er ikke noe bevis.

Gjest supernova_87
Skrevet

Nei. Jeg etterlyser bevis for at biologiske gutter egentlig er jenter. At noen tror at de har et annet kjønn enn hva kroppen deres entydig viser, er ikke noe bevis.

Fader nå forstår jeg deg ikke igjen.

Men er ikke oppfatning av hvilket kjønn man er like virkelig som hvilket kjønn man biologisk er? På engelsk f.eks skiller de mellom "sex" og "gender", det første begrepet handler om hvilket kjønn man biologisk er og det andre begrepet handler om hvilken kjønnsidentitet man opplever at man har. Selvsagt er biologiske gutter alltid biologiske gutter, inntil en kjønnsskifte-operasjon er gjennomført, men hvordan de oppfatter seg selv kan vel være like viktig? Man kan umulig finne bevis for at noen biologisk er et annet kjønn enn det de er, men psykologisk er de et annet kjønn, og den psykologiske virkeligheten er like virkelig som den biologiske virkeligheten.

Skrevet

Fader nå forstår jeg deg ikke igjen.

Men er ikke oppfatning av hvilket kjønn man er like virkelig som hvilket kjønn man biologisk er? På engelsk f.eks skiller de mellom "sex" og "gender", det første begrepet handler om hvilket kjønn man biologisk er og det andre begrepet handler om hvilken kjønnsidentitet man opplever at man har. Selvsagt er biologiske gutter alltid biologiske gutter, inntil en kjønnsskifte-operasjon er gjennomført, men hvordan de oppfatter seg selv kan vel være like viktig? Man kan umulig finne bevis for at noen biologisk er et annet kjønn enn det de er, men psykologisk er de et annet kjønn, og den psykologiske virkeligheten er like virkelig som den biologiske virkeligheten.

Så hvis noen mener at han egentlig er en hund til tross for at kroppen hans viser at han er et menneske, så vil du godta dette med den begrunnelsen at hans oppfatning av virkeligheten er like virkelig som den biologiske?

Gjest supernova_87
Skrevet

Så hvis noen mener at han egentlig er en hund til tross for at kroppen hans viser at han er et menneske, så vil du godta dette med den begrunnelsen at hans oppfatning av virkeligheten er like virkelig som den biologiske?

Man kunne jo sagt at hans biologiske art var menneske, men at hans artsidentitet var hund? Det er som jeg vet vanskelig å hjelpe noen med en sånn overbevisning ved operasjoner, men han kunne jo fått behandling sånn at han kunne akseptere at han måtte leve sitt liv som menneske. Det er jo mennesker som lever som katter har jeg hørt? Dersom det ikke skader noen, og han kan ta vare på seg selv ser jeg ikke noe galt med at han opplever sin identitet som hund, og lever ut dette i den grad det lar seg gjøre. Hunden til mine foreldre tror forøvrig han er et menneske.

På et tidspunkt i historien levde mange homofile i heterofile ekteskap, fordi dette var det eneste aksepterte, de led mye og følte nok ikke at deres oppfatning av seg selv stod i samsvar med den de måtte late som om de var. Nå i dag er det mer åpenhet rundt dette og homofile får i større grad leve som homofile. Disse homofile som undertrykte sin legning ble tilbudt psykologisk hjelp, ECT og andre aversjonsterapier blant annet, etter hvert ble det gått vekk i fra sånne behandlingsmetoder, og vitenskapsmiljøet gikk bort i fra at en homofil legning var en sykdom som kunne kureres. Mener du at homofili er en sykdom som kan kureres? På samme måte som du mener oppfatningen av hvilket kjønn man har er en sykdom som bør få psykologhjelp?

Jeg ser ikke problemet med å ta hensyn til hvilken oppfatning et menneske har av seg selv slik at de kan lide mindre, så lenge det ikke skader noen andre.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å ta hensyn til hvilken oppfatning et menneske har av seg selv slik at de kan lide mindre, så lenge det ikke skader noen andre.

Jeg tror ikke kjønnsopererte blir lykkere etter operasjonen. Det gikk en dokumentar om to svenske menn på NRK i fjor. Begge to hadde valgt å bli operert tilbake til det kjønnet de var født med fordi de fant ut at et kjønnsskifte ikke gjorde dem lykkelige likevel.

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tror ikke kjønnsopererte blir lykkere etter operasjonen. Det gikk en dokumentar om to svenske menn på NRK i fjor. Begge to hadde valgt å bli operert tilbake til det kjønnet de var født med fordi de fant ut at et kjønnsskifte ikke gjorde dem lykkelige likevel.

Jeg tror at jeg ikke vet noe om hvorvidt de blir lykkeligere eller ikke av å gjennomføre en kjønnsskifteoperasjon, så jeg kan ikke uttale meg. Men jeg er overbevist om at studien på to svenske menn ikke viser sannheten for alle dette gjelder. Du kan sikkert finne en del forskning på området.

Jeg tror at åpenhet og aksept er en nøkkelfaktor. Dersom vi alle kan være de vi vil være, så lenge det ikke går negativt utover noen andre, og man blir møtt med aksept og respekt uavhengig av hva man tror, hvordan man kler seg, hvilken farge man har på huden, hvem man forelsker seg i og hvem man vil være, så lenge disse tingene ikke påvirker andre negativt, så tror jeg at de fleste ville ha det litt bedre. Dersom noen har lyst å kle seg som en kvinne en dag, og som mann neste, hvorfor ikke?

Skrevet

Nå har ikke jeg sett akkurat hva du linker til, men jeg syns ikke det er så rart at barnevernet sjekker ut dette. Det finnes mange rare foreldre, og de plikter å sjekke dette ut dersom noen har meldt inn en bekymring.

Husker selv en mor som var psykisk syk, som "latet som" sønnen hennes var en jente. Denne familien trengte absolutt hjelp av barnevernet.

Dette var jo ikke tilfellet i denne saken, og når de kunne vise til legeerklæringer om diagnosen til barnet er jeg sikker på at det ordnet seg. Men at de tar en titt er absolutt på sin plass syns jeg:)

Hvorfor denne aggressiviteten mot barnevernet egentlig?

Anonymous poster hash: 2ab58...189

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg sett akkurat hva du linker til, men jeg syns ikke det er så rart at barnevernet sjekker ut dette. Det finnes mange rare foreldre, og de plikter å sjekke dette ut dersom noen har meldt inn en bekymring.

Husker selv en mor som var psykisk syk, som "latet som" sønnen hennes var en jente. Denne familien trengte absolutt hjelp av barnevernet.

Dette var jo ikke tilfellet i denne saken, og når de kunne vise til legeerklæringer om diagnosen til barnet er jeg sikker på at det ordnet seg. Men at de tar en titt er absolutt på sin plass syns jeg:)

Hvorfor denne aggressiviteten mot barnevernet egentlig?

Anonymous poster hash: 2ab58...189

De tok ikke bare en titt, men bestemte att foreldrene måtte ta vekk alle tingene til ungen og ikke fikk hun kle seg som jente.

Anonymous poster hash: 703ef...732

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...