AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #1 Skrevet 14. september 2014 Vi er i den situasjon at vi midlertidig må bo hos svigermor, mens heimen blir reparert. Det er snakk om 3 uker, men det er allerede uutholdelig! Svigermor er på mange måter herlig! Men hun har en meget irriterende side; hun skal detaljstyre alt jeg gjør! F.eks når jeg skal ta buss til jobb og hvilken. Gir meg instrukser om at jeg må gå opp og pakke sekken min for morgendagen (til jobb). Gir meg instruks på alle mulige bagatellmessige ting som når jeg skal gi barnet vårt vann og mat etc og insisterer på å vaske klærne våre (syns bla det er veldig ubehagelig at andre vasker undertøyet mitt). Anonymous poster hash: ecb76...2ee
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #2 Skrevet 14. september 2014 Trykket reply knapp litt fort. Men jeg blir helt tussete av dette! Hadde det i det minste vært en av foreldrene mine som hadde snakket slik hadde jeg klart å be de roe ned. Men dette er en person jeg er såpass ukomfortabel med fra før av at jeg er høflig og har en barriere mot å si fra. Hun blir også sur om jeg ønsker å følge mine egne tanker om gjøremål. Som f.eks at jeg vil heller legge datteren min enn å pakke sekken.Anonymous poster hash: ecb76...2ee
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 For egen del hadde jeg forsøkt å holde ut og gjøre det beste ut av det. I en slik situasjon trenger man å ha det bra rundt seg, og slik negativitet gjør bare ukene lange og kjedelige. Snu om på tankegangen: Joda hun er detaljestyrt, men kanskje man kan se annerledes på det? Hun mener godt, hun prøver å gjøre ting fint..meningen bak det hun gjør er god. Detaljestyrt kan bli til "litt for mye av det gode, men godt ment" Anonymous poster hash: 89516...fe7 1
GammelKaktus Skrevet 14. september 2014 #4 Skrevet 14. september 2014 Hun prøver vel bare å være hjelpsom da Bare si at du har din egen måte å gjøre ting på men setter pris på forslaget, så smiler du bredt og gjør det på din måte. Det er jo bare tre uker så slipper du maset. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #5 Skrevet 14. september 2014 Dere har rett i at hun mener godt, og hun liker å være en "leder". Bare litt slitsomt. :/ men jeg må prøve å være positiv rundt det. Nytter dog ikke å si ifra med et smil at man vil gjøre på egen måte Da blir hun sur.Anonymous poster hash: ecb76...2ee
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Smiiil, traaal og væææær GLAD-humoooor det må maaaan haaaa Anonymous poster hash: 04f1a...4e1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #7 Skrevet 14. september 2014 La henne bare være som hun er, hun endrer seg på en måte ikke uansett...eneste som kan endres er hvordan man selv takler det Prøv å bit tenna sammen og husk det! Skal nok gå bra...vi har alle/mange av oss vært der med et slikt menneske eller et annet slitsomt menneske. Men i bunn og grunn er jo meningen sikkert god. Anonymous poster hash: 89516...fe7
GammelKaktus Skrevet 14. september 2014 #8 Skrevet 14. september 2014 Dere har rett i at hun mener godt, og hun liker å være en "leder". Bare litt slitsomt. :/ men jeg må prøve å være positiv rundt det. Nytter dog ikke å si ifra med et smil at man vil gjøre på egen måte Da blir hun sur.Anonymous poster hash: ecb76...2ee Ja, da for hun bare bli litt mutt da. Det er bare å smile å si selvgjort er velgjort. Men tenker og det at hun er nok glad for å ha noen å stelle for igjen, det blir nok et savn når barna er voksne og har flyttet ut. Og når hun da får dere tilbake for en liten periode, så klarer hun ikke helt å se at dere er voksne mennesker som klarer dere fint i hverdagen. Prøv å være litt overbærende med henne iallfall. Si at du setter pris på støtten og hjelpen men du er vant med å gjøre det selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå