Gå til innhold

Naboen tror mannen min er voldelig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager at dette ble langt, men jeg har tenkt på dette i hele dag og kjenner det gnager i magen.

I dag ringte naboen på døra etter å ha hørt rop/hyl og dunkelyder fra oss. Han lurte på om alt var i orden, og snakket med mannen min som ble litt fornærmet fordi naboen anklaget ham for å være voldelig. Det var helt uskyldig lek med barnet som førte til et hyl og at jeg sprang ned trappa (derav dunkelydene). I forklant hadde jeg og barnet kilt hverandre og generelt lekt høylytte. Både jeg og mannen forklarte jo dette til naboen, men det var ganske tydelig at han ikke trodde på det. Jeg kan vel skjønne det, for naboen er politi og har vel hørt mange koner komme med unnskyldninger og løgner for å beskytte mannen. Forskjellen er jo at i min situasjon snakket jeg helt sant, men det er kanskje ikke lett å skille mellom.

Dette var jo bare kortversjonen da, men hele situasjonen ble jo bare helt feil og ubehagelig syns jeg.

Det er ikke sånn at vi generelt roper så høyt at naboen hører det hjem til seg, men når han står rett utenfor døra vår og vinduet er åpent så hører han jo når jeg hyler. Legg til mange dunk ned trappa og en dør som slamrer, så høres det jo sikkert forferdelig ut når man står på utsiden.

Hadde dette bare vært et engangstilfelle så hadde jeg kunne oversett det, men naboen har "lusket" utenfor vindu og dør i et år nå, tydeligvis på "jakt" etter å få bevis på at det foregår noe galt her. For et halvt år siden var det faktisk en høylytt diskusjon (om noe teit) her inne med vinduet åpent. Det var ikke roping eller krangling, men en høylytt diskusjon om noe personlig. Så åpner barnet døra og vi hører han sier hei til noen, faren går for å hente barnet inn igjen og møter da naboen i døra som har stått nedenfor vinduet og lyttet.

Jeg syns det er litt tynt grunnlag å komme med slike "bekymringer" på, men samtidig syns jeg jo det er bra at de bryr seg. Om saken var slik at noen var blitt skadet, så er det jo bra at noen griper inn. Men likevel syns jeg det er så fælt at de skal tro noe slikt om mannen min som faktisk er verdens snilleste!

Kan jeg gjøre noe mer fra eller til? Jeg er egentlig ikke typen som tar opp slike ting, men jeg vil jo ikke at de fortsatt skal tro noe slikt..

Vi er generelt ganske høylytte, og vi er klar over det. Hele familien vår er slik, og da er det ikke så enkelt å endre det. Legg til det faktum at vi begge er sta, liker å diskutere og får ut dampen med en gang den er der så får man en familie som bruker høyt stemmeleie. Det er aldri høye lyder eller sånt fra oss på kveldstid/natt, og vi har aldri fått noen klager fra tidligere naboer (eller når vi har leid i sokkelleilighet, blokk, osv). Mannen mener vi må endre måten vi er på og slutte å være så høylytte. Jeg mener at det er klart man må ta hensyn til naboene, men man må jo fremdeles være den man er. Det er jo ikke sånn at hele nabolaget hører oss, det er jo naboen som står rett utenfor oss og lytter! Tenker jeg helt feil eller?

Jeg syns det er så ekkelt, både det at de tror noe slikt om oss, men også det at noen står å lytter utenfor døra vår! Overdriver jeg eller ville dere også syns det var ubehagelig?

Anonymous poster hash: dc86b...482
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naboen går for langt når han lusker utenfor vinduet

Skrevet

Dette høres kjent ut :fnise: Har selv opplevd å bli klaget på til styret blant annet fordi hunden min ser skummel ut... Naboer er skapninger som har meninger om absolutt alt! Mitt eneste råd: Drit i dem! :takke:

Skrevet

En kvinnelig kollega tok meg til siden en gang, og lurte på om mannen min var "snill med meg". Grunnen var at jeg hadde to blåveiser. Det var bare det at "blåveisene" var bare veldig mørke ringer under øynene pga søvnmangel... :fnise:

Anonymous poster hash: c9195...5ca
Skrevet

Dere kan vel snakke med ham og si det er fint han har omsorg for sine omgivelser, men at han faktisk nå har gått langt over andre grenser og at du nå synes han jo nettopp er ubehagelig? At du aldri har opplevd å bli mishandlet, men at du nå faktisk føler deg forfulgt av nettopp ham?

Anonymous poster hash: f2d9e...8f1

Skrevet

Naboen går for langt når han lusker utenfor vinduet

Tråstartes fantasi går for langt. Les litt mer grundig så finner du flere selvmotsigelser i innlegget.

Noen kaller dette trolling.

Anonymous poster hash: e91b4...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...