Gjest Emmelina Skrevet 9. juli 2004 #1 Skrevet 9. juli 2004 :evil: Nå er jeg sååå lei av at kattene bæsjer i MINE blomsterbed. Har noen noen gode råd ??? :veldigsur:
Titti72 Skrevet 9. juli 2004 #2 Skrevet 9. juli 2004 Gå i dyrebutikken og kjøp noe som gjør at de holder seg borte. Det finnes flere produkter å velge imellom. Jeg brukte engang noen geleklumper som het "Get Off", de funket hos meg.
LilleBille Skrevet 9. juli 2004 #3 Skrevet 9. juli 2004 Du finner også et "katt vekk" pulver sammen med maurkverk etc. hos hagesenterne.. Mine hagemøbler har fått stå i fred etter at jeg drysset pulveret rundt.
liv Skrevet 9. juli 2004 #5 Skrevet 9. juli 2004 klor og salmiakk Holder katten vekk, men ikke bra for jorden og plantene da...
Gjest Eir Skrevet 11. juli 2004 #6 Skrevet 11. juli 2004 klor og salmiakk :o For det første, klor og salmiakk må aldri blandes. Da får man en giftig klorgass, som kan være dødelig. Nummer to: Salmiakk tiltrekker seg katter. Salmiakk lukter nemlig som en hunnkatt med løpetid, så heller du det i blomsterbedene dine kommer du til å tiltrekke alle hannkattene i hele nabolaget, og i verste fall kommer hunnkattene også, for å markere over salmiakken Kattevekk-greiene man får kjøpt på dyrebutikken skal vissnok funke fint, men ett billigere alternativ er å legge ut kaffegrut, dersom du drikker kaffe da. Dette er også bra for plantene, så da slår man to fluer i en smekk. :-)
jolie Skrevet 12. juli 2004 #7 Skrevet 12. juli 2004 Eller man kan lage sitt eget kattvekk-middel. Slik som jeg gjorde da jeg var lita jente. Klippa viskelær i små små biter og la i en boks. Disse gikk jeg så og strødde rundt hele huset. Om det hjalp? Ja selvfølgelig! (Kan vel ha noe med at de voksne strødde et ordentlig kattvekk-middel rundtomkring, men ta aldri fra noen barnetroen, hva? Jeg måtte jo hjelpe, må vite )
abelille Skrevet 12. juli 2004 #8 Skrevet 12. juli 2004 Jeg har hørt at appelsinskall i garasjen skal holde katter borte derfra, så kanskje det virker i blomsterbedd også? Det må legges ut gjevlig et par måneder, så holder kattene seg borte etterpå.
majan Skrevet 12. juli 2004 #9 Skrevet 12. juli 2004 :o For det første, klor og salmiakk må aldri blandes. Da får man en giftig klorgass, som kan være dødelig. :o hallo vi snakker da om små mengder. hell først på salmiakk og deretter klor!!! Nummer to: Salmiakk tiltrekker seg katter. Salmiakk lukter nemlig som en hunnkatt med løpetid, så heller du det i blomsterbedene dine kommer du til å tiltrekke alle hannkattene i hele nabolaget, og i verste fall kommer hunnkattene også, for å markere over salmiakken :klø: hmm da må de kattene som bor her i nærheten være VELDIG merkelige, de holder seg unna!!!! Kattevekk-greiene man får kjøpt på dyrebutikken skal vissnok funke fint, men ett billigere alternativ er å legge ut kaffegrut, dersom du drikker kaffe da. Dette er også bra for plantene, så da slår man to fluer i en smekk. :-) kjøpte noe i dyrebutikken men det hjalp ikke, men det kan jo være forskjellige typer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå