Gå til innhold

Kattebæsj...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Emmelina

:evil:

Nå er jeg sååå lei av at kattene bæsjer i MINE blomsterbed.

Har noen noen gode råd ???

:veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå i dyrebutikken og kjøp noe som gjør at de holder seg borte. Det finnes flere produkter å velge imellom. Jeg brukte engang noen geleklumper som het "Get Off", de funket hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner også et "katt vekk" pulver sammen med maurkverk etc. hos hagesenterne..

Mine hagemøbler har fått stå i fred etter at jeg drysset pulveret rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klor og salmiakk

Holder katten vekk, men ikke bra for jorden og plantene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klor og salmiakk

:o

For det første, klor og salmiakk må aldri blandes. Da får man en giftig klorgass, som kan være dødelig.

Nummer to: Salmiakk tiltrekker seg katter. Salmiakk lukter nemlig som en hunnkatt med løpetid, så heller du det i blomsterbedene dine kommer du til å tiltrekke alle hannkattene i hele nabolaget, og i verste fall kommer hunnkattene også, for å markere over salmiakken

Kattevekk-greiene man får kjøpt på dyrebutikken skal vissnok funke fint, men ett billigere alternativ er å legge ut kaffegrut, dersom du drikker kaffe da. Dette er også bra for plantene, så da slår man to fluer i en smekk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller man kan lage sitt eget kattvekk-middel. Slik som jeg gjorde da jeg var lita jente. Klippa viskelær i små små biter og la i en boks. Disse gikk jeg så og strødde rundt hele huset. Om det hjalp? Ja selvfølgelig! :ler:

(Kan vel ha noe med at de voksne strødde et ordentlig kattvekk-middel rundtomkring, men ta aldri fra noen barnetroen, hva? Jeg måtte jo hjelpe, må vite :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at appelsinskall i garasjen skal holde katter borte derfra, så kanskje det virker i blomsterbedd også? Det må legges ut gjevlig et par måneder, så holder kattene seg borte etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

For det første, klor og salmiakk må aldri blandes. Da får man en giftig klorgass, som kan være dødelig.

:o hallo vi snakker da om små mengder. hell først på salmiakk og deretter klor!!!

Nummer to: Salmiakk tiltrekker seg katter. Salmiakk lukter nemlig som en hunnkatt med løpetid, så heller du det i blomsterbedene dine kommer du til å tiltrekke alle hannkattene i hele nabolaget, og i verste fall kommer hunnkattene også, for å markere over salmiakken

:klø: hmm da må de kattene som bor her i nærheten være VELDIG merkelige, de holder seg unna!!!!

Kattevekk-greiene man får kjøpt på dyrebutikken skal vissnok funke fint, men ett billigere alternativ er å legge ut kaffegrut, dersom du drikker kaffe da. Dette er også bra for plantene, så da slår man to fluer i en smekk. :-)

kjøpte noe i dyrebutikken men det hjalp ikke, men det kan jo være forskjellige typer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...