Gå til innhold

Hvordan kle baby 8-12 mnd på vinterstid(dere med dunposer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker dunpose i vogna, og tenker bruke vinterdress etterhvert når babyen kan gå/vi skal ut på lekeplass.

Men hvordan kler dere barna på den alderen når det er senhøst/vinter og de skal sitte i dunpose? Da blir det jo for varmt med vinterdress - men kanskje de heller ikke ønsker være helt omsluttet av posen? :vetikke:

Da holder jo ikke bare en fleecedress slik jeg brukte ved spedbarnsalder. Eller synes de fleste kanskje det er greit å sitte inni dunposen frem til de er endel eldre?

Anonymous poster hash: 63922...76b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere skal på trilletur, så kan man ha en vinterjakke på overkroppen, slik at den kan være utenfor posen.

Om dere skal til en lekeplass, så ville jeg bare tatt på vinterdress, og latt dunposen ligge igjen hjemme (med mindre soving var inkludert i turen).

Anonymous poster hash: b67d3...3b6
Skrevet

Bør kanksje nevne at jeg har kjøpt inn en ullfleecedress allerede med hette som passer ham i vinter. Den hadde jeg tenkt å bruke - men bruker alle altså vinterjakke istedet og har ungen helt ute av dunposen?

Skrevet

Det går vel fint å enten ha vinterdress oppi posen om dere ikke skal trille langt, eller bare ha dyne eller teppe over barn i dress. Men jeg må si barnet mitt ikke hadde den store gleden av utelek om vinteren før han kunne gå. Han ble liksom bare sittende pal i snøen i tykk dress, så det ble ikke så mye sånt. Men om vi trillet og han ville sitte opp, tok jeg en anorakk utenpå tykke ullklær. Tok den av hvis vi skulle legge ham ned og sove. Husker en gang da det var en del minus og han ble lagt i dundress i dunpose. Da var han helt svett, så da lærte vi det, at en del av disse posene er veldig varme.

Skrevet

Hvis dere skal på trilletur, så kan man ha en vinterjakke på overkroppen, slik at den kan være utenfor posen.

Om dere skal til en lekeplass, så ville jeg bare tatt på vinterdress, og latt dunposen ligge igjen hjemme (med mindre soving var inkludert i turen).

Jeg ville hatt på ullfleecen, en vinterjakke og oppi dunposen. Men ikke trukket dunposen helt opp, bare hatt den slik at h*n hadde dne over bena.

Skrevet

Jeg ville hatt på ullfleecen, en vinterjakke og oppi dunposen. Men ikke trukket dunposen helt opp, bare hatt den slik at h*n hadde dne over bena.

Men vinterjakker er ment å brukes alene?

Babyen er veldig varm av seg, og er ikke spesielt bevegelig i vogna enda.

Har liksom ikke sett andre barn på hans alder sitte slik(de har da bare hatt tynn dyne og ikke dunpose) så jeg føler liksom det blir utrolig varmt....?

Skrevet

Men vinterjakker er ment å brukes alene?

hva mener du? Bruker ikke du jakker alene? Du skrev at du ikke var sikker på om han ville ha posen tett rundt seg, så da kan ham ha beina i posen og resten utenfor, men da bør han ha på seg en jakke på den delen som ikke har noe dunpose på seg.

Skrevet

Hvis du synes det er for mye med ullfleece under jakka, så dropper du bare fleecen og tar noe som ikke er fullt så varmt under.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...