AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #1 Skrevet 14. september 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor julebrus er kommet i butikkene. Vi er september liksom. Snart begynner de vel med julebrus i mai. Jeg synes det er alt for tidlig jeg da. Synes heller de kunne begynte å selge julebrus i slutten av november kanskje, men ikke i september. Anonymous poster hash: 25a69...a98 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #2 Skrevet 14. september 2014 Hvert år setter butikkene ut julevarene latterlig tidlig. Og hvert år blir folk "sjokkert" over det. Anonymous poster hash: 8b91e...c51 19
Gjest Sunshine23 Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 Enig. Jeg skjønner heller ikke vitsen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #4 Skrevet 14. september 2014 Jeg kjøpte og drakk julebrus i går. Dritdigg. Anonymous poster hash: a6f80...011 5
Rumle Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Hvert år setter butikkene ut julevarene latterlig tidlig. Og hvert år blir folk "sjokkert" over det.Anonymous poster hash: 8b91e...c51 Akkurat det samme jeg tenkte! Begynner jo å bli rene juletradisjonen dette også! 10
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #7 Skrevet 14. september 2014 Jøss, det var tidlig. Jeg trodde at handelsstanden faktisk ville utsette julestarten litt nå, i og med at Halloween er fast tradisjon. Anonymous poster hash: c7328...343 1
Gjest crem Skrevet 14. september 2014 #8 Skrevet 14. september 2014 hos oss har det vært julebrus i butikkene hele året.. teit, for da blir det ikke like spessielt lenger
Supernova17 Skrevet 14. september 2014 #9 Skrevet 14. september 2014 Dette er for tidlig, jeg blir nesten irritert! Burde ikke selge hverken julepynt eller julebrus før desember. 2
Gjest crem Skrevet 14. september 2014 #10 Skrevet 14. september 2014 Dette er for tidlig, jeg blir nesten irritert! Burde ikke selge hverken julepynt eller julebrus før desember. helt enig, det ødelegger litt av julestemningen ved å begynne med den nå. syntes juletiden bør begynne med et "smell" 1 desember og at det er da de tar frem alt av jule ting i butikkene og pynter gatene
Gjest Wei Wei Skrevet 14. september 2014 #11 Skrevet 14. september 2014 Leste i avisa her om dagen, at den julebrusen som kom i butikkene nå er den som ikke ble solgt i fjor. Derfor tenker butikkene å få solgt den nå før andre butikkene får inn julebrus. Aas bryggeri, men husker ikke butikkene. Rimi, kanskje? 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #12 Skrevet 14. september 2014 På meg, som er voksen (ufrivillig) barnløs virker det nå som jula er blitt et så stort prosjekt for mange, at man må starte tidlig. Kanskje ikke så tidlig som 14. september, hvor det fremdeles nesten er badetemperatur, men flere av de mødrene jeg kjenner, tenker jul i alle fall fra starten av oktober. Pakkekalenderen (med 24-48-72-96 osv., avhengig av antall barn) må jo være klar tidlig morgen 1. desember. Juleklærne må ut i butikkene tidlig, for dem som skal ta julekortbilder med julekledte barn. Det er så mange julebord, juleavslutninger, julefester og arrangement i forkant, at man må starte mange uker før julaften for i det hele tatt å rekke alle. Skal man være slank og lekker på julebordet tidlig i november, må oppussinga starte tidlig på høsten. Derfor må ukebladene og avisene kjøre sine "slik går du ned 3 kilo til julebordsesongen" snart. I midten av desember er det for seint. Jeg ser også at mange av de som tenker jul fra oktober, er helt ferdige med jula 27.desember. Da skal jula ut. (Skjønner godt de er drittlei da). Anonymous poster hash: c7328...343 3
Supernova17 Skrevet 14. september 2014 #13 Skrevet 14. september 2014 helt enig, det ødelegger litt av julestemningen ved å begynne med den nå. syntes juletiden bør begynne med et "smell" 1 desember og at det er da de tar frem alt av jule ting i butikkene og pynter gatene Godt at det også er andre som er enige! :D 1
Millimani Skrevet 14. september 2014 #14 Skrevet 14. september 2014 Det er ikke tidlig....eller jo, selvsagt er det det. Men det skjer hvert år, julebrusen settes ut for salg i september, og alle blir like overraska hver gang 1
chouette Skrevet 14. september 2014 #15 Skrevet 14. september 2014 Hvor,hvor,hvor? Og hvilke(t) merke®? 3
Kittykat Skrevet 14. september 2014 #18 Skrevet 14. september 2014 O`lykke for meg. Jeg er glad for at den har kommet allerede jeg. Den kommer jo på denne tiden hvert år og folk reagerer likedan hvert år. Det er bare til å la være å kjøpe fram til 1. Desember. 3
Cordelia Skrevet 14. september 2014 #19 Skrevet 14. september 2014 Æh, driter i det. Har lært meg å overse det. Skal man gå å irritere seg over det hele tida, så tror jeg det i seg selv mer er med på å ødelegge julestemningen når julen kommer.
*Emma* Skrevet 15. september 2014 #20 Skrevet 15. september 2014 Syns ikke noe om det. Og selvom jeg elsker jul og alt som hører med kjøper jeg IKKE noen av julematvarene før 1.advent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå