Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor julebrus er kommet i butikkene. Vi er september liksom. Snart begynner de vel med julebrus i mai.

Jeg synes det er alt for tidlig jeg da. Synes heller de kunne begynte å selge julebrus i slutten av november kanskje, men ikke i september.

Anonymous poster hash: 25a69...a98
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvert år setter butikkene ut julevarene latterlig tidlig. Og hvert år blir folk "sjokkert" over det.

Anonymous poster hash: 8b91e...c51

• Liker 19
Gjest Sunshine23
Skrevet

Enig. Jeg skjønner heller ikke vitsen.

Skrevet

Jeg kjøpte og drakk julebrus i går. Dritdigg.

Anonymous poster hash: a6f80...011
  • Liker 5
Skrevet

Hvert år setter butikkene ut julevarene latterlig tidlig. Og hvert år blir folk "sjokkert" over det.

Anonymous poster hash: 8b91e...c51

Akkurat det samme jeg tenkte! :laugh: Begynner jo å bli rene juletradisjonen dette også! :ler:

• Liker 10
Skrevet

Jøss, det var tidlig.

Jeg trodde at handelsstanden faktisk ville utsette julestarten litt nå, i og med at Halloween er fast tradisjon.

Anonymous poster hash: c7328...343
  • Liker 1
Skrevet

hos oss har det vært julebrus i butikkene hele året.. teit, for da blir det ikke like spessielt lenger

Skrevet

Dette er for tidlig, jeg blir nesten irritert! Burde ikke selge hverken julepynt eller julebrus før desember.

• Liker 2
Skrevet

Dette er for tidlig, jeg blir nesten irritert! Burde ikke selge hverken julepynt eller julebrus før desember.

helt enig, det ødelegger litt av julestemningen ved å begynne med den nå. syntes juletiden bør begynne med et "smell" 1 desember og at det er da de tar frem alt av jule ting i butikkene og pynter gatene

Skrevet

Leste i avisa her om dagen, at den julebrusen som kom i butikkene nå er den som ikke ble solgt i fjor. Derfor tenker butikkene å få solgt den nå før andre butikkene får inn julebrus. Aas bryggeri, men husker ikke butikkene. Rimi, kanskje?

• Liker 3
Skrevet

På meg, som er voksen (ufrivillig) barnløs virker det nå som jula er blitt et så stort prosjekt for mange, at man må starte tidlig. Kanskje ikke så tidlig som 14. september, hvor det fremdeles nesten er badetemperatur, men flere av de mødrene jeg kjenner, tenker jul i alle fall fra starten av oktober. Pakkekalenderen (med 24-48-72-96 osv., avhengig av antall barn) må jo være klar tidlig morgen 1. desember. Juleklærne må ut i butikkene tidlig, for dem som skal ta julekortbilder med julekledte barn. Det er så mange julebord, juleavslutninger, julefester og arrangement i forkant, at man må starte mange uker før julaften for i det hele tatt å rekke alle. Skal man være slank og lekker på julebordet tidlig i november, må oppussinga starte tidlig på høsten. Derfor må ukebladene og avisene kjøre sine "slik går du ned 3 kilo til julebordsesongen" snart. I midten av desember er det for seint.

Jeg ser også at mange av de som tenker jul fra oktober, er helt ferdige med jula 27.desember. Da skal jula ut. (Skjønner godt de er drittlei da).

Anonymous poster hash: c7328...343
  • Liker 3
Skrevet

helt enig, det ødelegger litt av julestemningen ved å begynne med den nå. syntes juletiden bør begynne med et "smell" 1 desember og at det er da de tar frem alt av jule ting i butikkene og pynter gatene

Godt at det også er andre som er enige! :D

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke tidlig....eller jo, selvsagt er det det. Men det skjer hvert år, julebrusen settes ut for salg i september, og alle blir like overraska hver gang

• Liker 1
Skrevet

Hvor,hvor,hvor? :) Og hvilke(t) merke®?

• Liker 3
Skrevet

Hvor,hvor,hvor? :) Og hvilke(t) merke®?

:laugh:

Skrevet

O`lykke for meg. Jeg er glad for at den har kommet allerede jeg. Den kommer jo på denne tiden hvert år og folk reagerer likedan hvert år. Det er bare til å la være å kjøpe fram til 1. Desember.

:nisselue::tree::nissegutt::nissevink::nissekonekyss::nisseblunk::nisse::nissekyss::tre:

• Liker 3
Skrevet

Æh, driter i det. Har lært meg å overse det. Skal man gå å irritere seg over det hele tida, så tror jeg det i seg selv mer er med på å ødelegge julestemningen når julen kommer.

Skrevet

Syns ikke noe om det. Og selvom jeg elsker jul og alt som hører med kjøper jeg IKKE noen av julematvarene før 1.advent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...