Gå til innhold

Hypotetisk spørsmål (om å forlate et sovende barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du hadde hatt et barn som sov i sprinkelseng, og du hadde hatt en babycall som er koblet til nett (dvs at du kan se babycallen på tlf hvor som helst i verden), ville du dratt på butikken 2 minutter unna om du hadde glemt noe til middagen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 8b170...78b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis butikken ligger i underetasjen / rett over gaten, ja - ellers nei. Jeg bor litt med øde til, kan fint gå ut i postkassen eller en liten tur ut i hagen mens barnet sover men lenger enn det går jeg ikke. Fordi jeg vil være tilstede om noe skjer (i løpet av kort kort tid).

Anonymous poster hash: 21ef4...1d9
  • Liker 2
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Nei. Hvis noe skulle skje, f.eks brann eller innbrudd er 2 minutter uendelig lang tid.

Gjest Santa Barbara
Skrevet

Nei. Fordi jeg ikke hadde tørt det rett og slett. Det kan skje innbrudd selv om sannsynligheten er liten. Masse kan skje.

Skrevet

I teorien, nei. I praksis, ja, fordi jeg har gjort det en gang (uten babycall). Ville ikke gjort det igjen, for jeg fikk så sterk angst, hjertebank mens jeg var ute " Hva har jeg gjort, tenk hvis heisen stopper (jeg løp opp trappene), låsen klikker, jeg blir påkjørt?" Jeg har aldri hatt så høy puls før. Etterpå, ( barnet sov jo søtt), " hva hvis mannen min visste dette", det hadde blitt skillsmisse omtrent. Og jeg ville ikke godtatt at han gjorde det. Så: ikke å anbefale, for egen samvittighets skyld.

Anonymous poster hash: 619a1...81d

• Liker 4
Skrevet

Nei. For det første hva om noe begynner å brenne, innbrudd osv. Da er minutter lenge. Og man vet jo aldri hvor lang tid en handletur tar. Kan være lang kø feks.

Tenk om det skjer noe med deg, at du skulle havne i en ulykke, og ingen vet med engang at barnet ditt er alene hjemme.

Så mitt svar er nei. Jeg hadde ikke tatt sjansen selv hvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Så overdramatiske enkelte er. Kan fint gå til postkassa borti veien her og det tar meg mer enn 2 min. Hadde vi hatt en matbutikk rett utenfor ser jeg ikke helt forskjellen. Om kvelden når hun sover dusjer jeg og da hører jeg henne ikke. Bruker ofte 5-10 min der.

Anonymous poster hash: c0ed9...f7c

• Liker 10
Skrevet

Tenk om det skjer noe med deg, at du skulle havne i en ulykke, og ingen vet med engang at barnet ditt er alene hjemme.

Derfor ville ikke jeg gjort det.

Anonymous poster hash: 77bd8...595

• Liker 1
Skrevet

Vi har butikk rett over gata, og jeg pleier å løpe bort hvis jeg har glemt noe. Har med babycallen. Syns det er ok. Kan se inngangsdøren hele tiden.

Anonymous poster hash: 0cc2c...282
  • Liker 1
Skrevet

Hvis det var i samme bygg eller jeg kunne se huset, kunne jeg gjort det. Jeg tenker mest på brann.

Skrevet

Nei det ville jeg ikke. Noe kan skje med meg mens jeg er i butikken eller noe kan skje i huset (f.eks brann) og da er ikke babycall nok

Anonymous poster hash: c90fd...523

Skrevet

Nei det ville jeg ikke. Noe kan skje med meg mens jeg er i butikken eller noe kan skje i huset (f.eks brann) og da er ikke babycall nok

Anonymous poster hash: c90fd...523

Hva tenker du kunne skjedd mens du var i butikken?

Skrevet

*skjedd med deg

Skrevet

Jeg er ikke den du siterer, men svarer likevel. :-)

Som jeg skrev over, kan man havne i en alvorlig ulykke.. man kan feks bli påkjørt av en bil på vei til butikken selv om det er rett over gata. Sjansen er liten men slike ting har skjedd.

De som evt måtte komme å hjelpe deg da vet jo ikke nødvendigvis at det ligger et lite barn alene hjemme. Babycallen kan ha knust og flydd over til andre sida av gata.

Mye kan skje.

• Liker 1
Skrevet

Gjør det ikke. Hadde heller ringt noen som kunnet komme innom om det var veldig viktig, eller tatt med barnet dersom det var snakk om absolutt nødvendig.

Anonymous poster hash: a2773...8d6

Skrevet

Du sklir på glatta og blir bevisstløs eller hjelpeløs, for eksempel?

Anonymous poster hash: b003b...ddf

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alenemor og har gjort det én gang i min forrige leilighet.

Jeg tok med babycallen på prøvetur tidligere på dagen, så jeg visste dekningen var reell.

Jeg måtte ned og hente noe der som krevde at jeg ikke hadde baby i armene, så avtalte henting rett før stengetid.

Men hadde ikke gått og handlet. Jeg er ingen krisemaksimerer, men uforutsette ting er nettopp det, det skjer overraskende og ut av det blå.

Om noe skulle skjedd med barnet ditt hadde du ALDRI tilgitt deg selv eller klart å leve et normalt liv videre. Det er jeg sikker på.

Plutselig var ikke den løken og pepsi max så innmari viktig klokken 20.15 allikevel

Anonymous poster hash: df449...4a3

• Liker 2
Skrevet

Som jeg skrev over, kan man havne i en alvorlig ulykke.. man kan feks bli påkjørt av en bil på vei til butikken selv om det er rett over gata. Sjansen er liten men slike ting har skjedd.

"De fleste ulykker skjer i hjemmet" - det kommer ingen og hjelper babyen om du faller om hjemme heller. Hvorfor er det da mer uansvarlig å løpe på butikken to minutter unna?

Anonymous poster hash: 3a74d...59d

• Liker 4
Skrevet

"De fleste ulykker skjer i hjemmet" - det kommer ingen og hjelper babyen om du faller om hjemme heller. Hvorfor er det da mer uansvarlig å løpe på butikken to minutter unna?

Det er faktisk større tjans å få hjelp om du faller om ute enn hjemme.

Anonymous poster hash: 21d6a...5d1

Skrevet

Det er vel nesten enda verre, da ingen ser eller kan hjelpe om du er skadet. Skummelt å falle ned trappa f.eks. Ute er det mennesker som kan hjelpe, og finne fortere ut at du har et barn hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...