Elizia Skrevet 14. september 2014 #1 Del Skrevet 14. september 2014 Poden på straks 8, ønsker å invitere guttene i klassen til discobursdag hjemme. Vi har ikke all verdens plass, men regner med at dette blir koseligere (og billigere) enn å holde bursdag på et lekeland e.l. Jeg skal kjøpe inn/låne discokuler og lavalamper. Og musikk og mat er greit å ordne, tror jeg... Det jeg ønsker tips om er hva slags leker eller andre morsomme aktiviteter som er greit å ha i bakhånd dersom stemningen dabber av. Kanskje ikke alle gutter som er like gira på å danse i 1.5 time.... Har noen av dere erfaringer med disco/dansebursdager for gutter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cahoos Skrevet 6. oktober 2014 #2 Del Skrevet 6. oktober 2014 Hei. Jeg kan ikke påstå å ha diskodanserfaring eller erfaring med bursdag i den aldersgruppen. Jeg har derimot lang erfaring fra skole (og barnehage) og er utdannet pedagog (spesialpedagog). Jeg tenker at diskostemningen absolutt kan dabbe av og at du gjør lurt i å tenke alternativer for de guttene som ikke orker så masse dansing. Jeg tenker meg at gode gammeldagse spill kan være et alternativt. Lage til et bord med bordaktiviteter (kort, yatzy, sjakk, og andre småspill). Ellers kan det være et håndbak-bord for dem som vil "teste styrken" (om ikke dette blir for mye fokus på styrke og makt osv...). Du kan også lage en "substantivhistorie og ha den liggende klar i tilfelle det blir stemning for dette. Om du ikke har vært borti dette før, så handler det om å skrive en historie der du sløyfer substantivene og får setninger som: "Gunnar spiste........, det var godt syns han" (Du kan her putte inn navn på barna for å oppnå ekstra morsomme setninger) Når historien er klar med hull for innfylling av nye substantiv så får hver av barna si ett substantiv som du skriver inn i det åpne hullet i historien. Hvis du lurer mer på hvordan eller har andre spørsmål kan du også kontakte meg på facebook. Jeg tenker rolige aktiviteter er lurt. Du kan selvsagt ha en film på lur til sånn "i verste fall". Dette med plass er jo en typisk utfordring hos mange, også hos oss - men vi har en jente på 5 år, og hun har "heldigvis" bursdag sent i april - så mye av bursdagen kan ofte foregå ute. En annen "bordaktivitet" kan være spørreskjema (quiz) der du har skrevet ned noen spørsmål på et ark. Pass bare på at det er passe utfordrende. Heller litt for vanskelig enn alt for lett. De kan evt også gå sammen om å gjøre oppgavene. Dette kan være oppgaver som både er teoretiske, men også praktiske. Du kan spørre "hvor langt er bordet? Gjett først og mål etterpå" Du kan ha spørsmål som går på bursdagsbarnet, f.eks. "HVa tror dere favorittmaten til... er?" Osv... Bare fantasien setter grenser... Håper jeg kunne bidra til litt ideer i allefall: Hilsen Camilla https://www.facebook.com/Skriblefanten - eller søke opp mitt "nickname" cahoos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 6. oktober 2014 #3 Del Skrevet 6. oktober 2014 Det er en morsom lek som går ut på å knyte en ballong til foten. Mens man danser skal man tråkke på de andre ballongene og beskytte sin egen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå