Gå til innhold

Kan man blande aromaterapi-oljer i hudkrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :blomst:

Jeg bruker en fuktidshetskrem til kroppen som ikke lukter spesielt godt, den har en veldig nøytral lukt. Bruker den pga utslett. Savner å bruke en hudkrem som lukter godt! Så da lurte jeg på om det går an å blande et par dråper aromaterapi-oljer i kremen mens jeg smører meg? Fore eksempel denne fra iherb?

Noen som har erfaringer? Tips om godluktende oljer? Evt hvor mye olje kan jeg bruke, hva blir for mye?

Blir kjempeglad for svar!

Anonymous poster hash: c539e...e7d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada! Blander det i både shampoo og hudpleieprodukter om jeg føler for det. Man skal være forsiktig med mengde da det er konsentrerte saker, og om du skal smøre hele kroppen holder det med en god klatt fuktighetskrem og én dråpe med essensiell olje. Du kan velge en ren olje, eller en mix. Jeg synes Ylang Ylang og Jasmin er godt, lavendel er noe de fleste liker. Sitron og appelsin lukter friskt og godt det også. Patchouli er en ganske distinkt duft som får meg til å føle meg litt hippie, og den er litt vel sterk, men absolutt god den også om man er forsiktig.

DENNE høres ganske god ut :)

Skrevet

Jada! Blander det i både shampoo og hudpleieprodukter om jeg føler for det. Man skal være forsiktig med mengde da det er konsentrerte saker, og om du skal smøre hele kroppen holder det med en god klatt fuktighetskrem og én dråpe med essensiell olje. Du kan velge en ren olje, eller en mix. Jeg synes Ylang Ylang og Jasmin er godt, lavendel er noe de fleste liker. Sitron og appelsin lukter friskt og godt det også. Patchouli er en ganske distinkt duft som får meg til å føle meg litt hippie, og den er litt vel sterk, men absolutt god den også om man er forsiktig.

DENNE høres ganske god ut :)

Tusen takk for svar! Da skal jeg prøve meg litt frem :)

Anonymous poster hash: c539e...e7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...