Gå til innhold

Malingstips til spisegruppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til å pusse opp den gamle spisegruppen vår og trenger sårt hjelp til valg av både type maling (merke) og gjerne farge!

Både bord og stoler er av vanlig tre, og vi tenkte å male stolene og beina på bordet.

Jeg har vært innepå jotun sine sider, men der er det jo et hav av ulike farger og nyanser, så jeg lurte rett og slett på om det er noen som har benyttet seg av jotun(eller andre) og kan anbefale noe? Tenker da først og fremst på noen lyse farger (ikke helt hvitt).

Er fryktelig dårlig på å se for meg ting i hodet, så å ta et valg basert på uendelig mange små og nokså like firkanter er fryktelig vanskelig for meg :rolleyes:

Kan nevne at veggene i stuen er hvite, og ellers er interiøret i nokså duse farger.

Beklager så meget om det finnes mange like tråder som dette, er nokså ny her, så om det allerede fins flust i lignende tråder så hadde jeg satt veldig stor pris om noen kunne linket? :strix:

Anonymous poster hash: 5cc8a...af8

Anonymous poster hash: 5cc8a...af8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er settet i ubehandlet treverk så ville jeg vasket først med feks trerens. Slipt lett over, avstøvet, malt ett strøk kvist og sperregrunn, slipt lett over igjen, avstøvet. Ett strøk til med kvist og sperregrunn og deretter to strøk Lady Supreme Finish i ønsket glansgrad. Evt slipe lett mellom strøkene for perfekt finish.

Hvilken hvitfarge har du på dører/ lister/ vinduer? Jeg hadde kanskje valgt det samme på møblene for å være helt safe. Da slipper du å male over fordi smaken forandrer seg.

Anonymous poster hash: f6266...720

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...