Gå til innhold

Kjæreste har tydeligvis ingen forståelse. -Maser om sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg begynner å bli litt frustrert nå.

Vi har perioder der sexlivet er litt tørt og perioder der vi er som kaniner. Uavhengig av dette er det noe som irriterer meg over han. Jeg tror han bryr seg mer om seg selv enn det han gjør om meg. Mine meninger og tanker betyr liksom ikke så mye (virker det som, jeg vet ikke).

Når han vil ha sex og jeg sier nei (noe som kun skjer når jeg virkelig ikke har lyst pga. at jeg kanskje er veldig trøtt/sliten eller ikke er i form til det) blir han skikkelig masete. Han sier ikke "ok". Neida, han begynner å mase og "syte" over det. Et par ganger har han blitt direkte sur på meg fordi jeg sa nei.

Jeg forklarer alltid grunnen (igjen, det skjer vanligvis ikke så ofte) til det, og jeg har alltid en årsak til å ikke ville ha sex. Det har hendt at han har vekt meg på natta når jeg skal opp klokka 6-7 om morgenen, spurt om sex og blir irritert fordi jeg sier at jeg skal opp tidlig og ønsker en god natts søvn.

Nå er jeg forkjøla med tett nese, vond hals, hoste, feber + har trekt en tann og har smerter derifra, men han blir likevel masete når jeg sier nei. Han vet jo at jeg er i dårlig form. Hvem vil ha sex når man såvidt klarer å stå uten å bli sliten?? Når man er tett over alt, har smerter i alle muskler, i hodet og generelt er i rævva form?

Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke forstår! Mangler han empati kanskje?

Når han er syk, veldig sliten, kjempe trøtt eller skal tidlig opp om morgenen maser jeg selvfølgelig ikke! Og spør jeg om sex og han sier "nei", så sier jeg OK!

Flere som har opplevd dette? Hvordan kan jeg si det til han?

Anonymous poster hash: dc546...58b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette opplever jeg ikke, fordi mannen min er voksen (mao ikke en barnslig fjortis) og dessuten lærte han under oppdragelsen , at de som maser får ikke.

Anonymous poster hash: 8a668...211
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor ofte har dere sex?

At du ikke vil ha sex når du er syk burde han forstå. Men så er man heller ikke syk mesteparten av tiden. Når du sier "vi har perioder" med mye eller lite sex, så mener du vel at det er perioder du ikke vil ha sex. For mange (spesielt menn) er lysten på sex litt som lysten på mat, og den er ganske konstant. Har man lyst på partneren finner man som regel ledig tid, og sex tar jo ikke alltid mer enn 10 min heller.

Nå virker det som om mannen din er umoden og vanskelig, men min erfaring med venninner er at de har en veldig klar "når jeg ikke har lyst så er det nei" holdning til sex, og at mengden sex er helt under deres kontroll og ikke noe han noensinne kan si noe på. Dersom han ikke lytter til deres behov blir de sinte, mens han fysiske behov ikke er like viktige.

Hvis situasjonen snus om - du vil at han skal lytte til dine problemer med en venninne, tre ganger i uken får du nei, av ulike årsaker - han er sliten, skal sove - du vet at problemet er at han egentlig ikke vil lytte. Tenker du da at det er greit, eller blir du sur?

Jeg antyder ikke noe her, bare sier at det er noe som er verdt
å tenke over. Seksuelle behov er ikke mine legitime enn andre behov bare fordi det ikke er et like sterkt behov for deg personlig.

Anonymous poster hash: a6d42...9f2
Skrevet

Hvorfor ofte har dere sex?

At du ikke vil ha sex når du er syk burde han forstå. Men så er man heller ikke syk mesteparten av tiden. Når du sier "vi har perioder" med mye eller lite sex, så mener du vel at det er perioder du ikke vil ha sex. For mange (spesielt menn) er lysten på sex litt som lysten på mat, og den er ganske konstant. Har man lyst på partneren finner man som regel ledig tid, og sex tar jo ikke alltid mer enn 10 min heller.

Nå virker det som om mannen din er umoden og vanskelig, men min erfaring med venninner er at de har en veldig klar "når jeg ikke har lyst så er det nei" holdning til sex, og at mengden sex er helt under deres kontroll og ikke noe han noensinne kan si noe på. Dersom han ikke lytter til deres behov blir de sinte, mens han fysiske behov ikke er like viktige.

Hvis situasjonen snus om - du vil at han skal lytte til dine problemer med en venninne, tre ganger i uken får du nei, av ulike årsaker - han er sliten, skal sove - du vet at problemet er at han egentlig ikke vil lytte. Tenker du da at det er greit, eller blir du sur?

Jeg antyder ikke noe her, bare sier at det er noe som er verdt å tenke over. Seksuelle behov er ikke mine legitime enn andre behov bare fordi det ikke er et like sterkt behov for deg personlig.

Anonymous poster hash: a6d42...9f2

Alt dette er jeg klar over, ja. Men det er nok ikke sånn vi har det ;) Når vi har tørre perioder vil verken han eller jeg ha sex, så problemet ligger ikke der. Det skjer som regel i mørketiden når vi begge er trøtte, slitne og leie og verken jeg eller han tenker på sex da. I disse periodene har vi sex en til to ganger i uka. Vanligvis har vi sex 4-6 ganger i uka. Noen ganger hver dag. Jeg elsker sex, men ikke når jeg ikke kan ha sex uten å nyte det. Som når jeg har f.eks. feber eller når jeg sover...

ts :)

Skrevet

Vi har forresten vært sammen i 3 år og er i tidlig 20 årene hvis det har noe å si..

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...