Gå til innhold

Hun vil at jeg skal finne en mann med mye penger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg ikke tjener mye, men jeg klarer meg og stortrives. Bor i egen leilighet.

Kjæresten min har en helt alminnelig lønn og har også sin egen leilighet. Jeg er forresten 26 og han 29.

Moren min er veldig opptatt av at hun skulle ønske jeg heller finner meg en mann med mer penger, en som kan forsørge meg?! Her om dagen spurte hun om kjæresten min i det hele tatt handlet mat med til meg når han kommer på besøk? Ærlig talt, jeg kan kjøpe mat til meg selv?! Han skal jo ikke fø på meg! Hun mente altså at han burde handle med matvarer til meg og jeg fikk inntrykk av: fylle opp kjøleskapet mitt litt.

Jeg føler det hele blir så idiotisk! Greit nok at hun ikke liker kjæresten min, men hun kan spare seg for dette fokuset på penger?!

Anonymous poster hash: a0f15...ea1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du snakke med henne om, ikke oss.

Anonymous poster hash: 03cfe...406
  • Liker 7
Skrevet

Hun er fra en annen generasjon der kvinner var avhengige av menn for å leve et behagelig liv. Det er nye tider nå.

• Liker 1
Skrevet

Ikke bry deg om hva hun sier.
Siden du skriver her er det tydelig at det har gjort inntrykk på deg. Det er ille i seg selv.

Jeg lot meningene til moren min gjøre altfor mye inntrykk på meg. Og hun kalte meg "dum" og "gal" om jeg ikke hørte på henne også.
Dette førte til at jeg gjorde mange store feil i livet, fordi jeg fulgte hennes råd. :(

• Liker 1
Skrevet

Hun må da være kjempe glad for at du kan forsørge deg selv.

Og burde være kjempe glad for at du har en kjæreste du er glad i og som gjør deg godt. At han har egen leilighet og at han jobber og er en ordentlig gutt.

Uff, så dumt når mødre trakker ned på sitt barns kjæreste/samboer/ektefelle. Akkurat som det er å bidra med noe positivt, not.

• Liker 1
Skrevet

Hun må da være kjempe glad for at du kan forsørge deg selv.

Og burde være kjempe glad for at du har en kjæreste du er glad i og som gjør deg godt. At han har egen leilighet og at han jobber og er en ordentlig gutt.

Uff, så dumt når mødre trakker ned på sitt barns kjæreste/samboer/ektefelle. Akkurat som det er å bidra med noe positivt, not.

Det spiller jo liten rolle når man er i tyveårene. Kvinner ender som regel opp med menn som er mer ressurssterke enn en selv likevel, når hun ønsker å etablere seg med barn. Da er det plutselig ikke like viktig å stå på egne ben lenger...

Anonymous poster hash: b2eeb...47a

Skrevet

Det spiller jo liten rolle når man er i tyveårene. Kvinner ender som regel opp med menn som er mer ressurssterke enn en selv likevel, når hun ønsker å etablere seg med barn. Da er det plutselig ikke like viktig å stå på egne ben lenger...

Hva spiller liten rolle, mener du? Det er da gale at en mor trakker ned på kjæresten da og? Eller mener du kanskje noe helt annet?

Skrevet

Virker som om hun ikke liker fyren eller synes det er nok tak i ham/at han er engasjert nok i deg. Penger er nok ikke hovedproblemet dersom han har utdannelse, jobb og eier egen bolig.

Anonymous poster hash: 03cfe...406
Skrevet

Vær stolt av å være en ressurs-sterk kvinne med integritet! La det være din styrke at du ikke velger mann etter lommeboka hans, men etter hvem du ønsker å dele livet med. På den måten står du også mye sterkere ved et eventuelt brudd. Følelsen av å være selvstendig og ikke avhenge økonomisk av noen, er befriende. La moren din vite at det er nettopp det som er viktig for deg, og at du velger din mann.

• Liker 2
Skrevet

Hva spiller liten rolle, mener du? Det er da gale at en mor trakker ned på kjæresten da og? Eller mener du kanskje noe helt annet?

Det er jo galt ja, men uavhengig av mødrenes påvirkning har kvinner en tendens til å likevel velge de mest ressurssterke mennene når de ønsker å stifte familie. Selv om de ikke brydde seg om sosioøkonomisk status tidligere.

Skrevet

Hun er kanskje en av anti-likestillingsekstremistene?

Min mor er sånn. Ifølge henne skal mannen jobbe, kvinnen skal la seg forsørge og be mannen allernådigst om lommepenger dersom hun trenger ny genser.

Anonymous poster hash: 8e663...b0d
Skrevet

Hun er fra en annen generasjon der kvinner var avhengige av menn for å leve et behagelig liv. Det er nye tider nå.

Hvor gammel tror du egentlig det er naturlig at moren til en 26-åring er? 80? Jeg ville heller tippe på rundt 50 et sted. Og dagens 50-åringer har ikke blitt oppdratt til å være hjemmeværende husmødre med baking og husvask på hjernen, i alle fall ikke der jeg kommer fra.

Anonymous poster hash: f6b87...c5a

• Liker 4
Skrevet

Hvor gammel tror du egentlig det er naturlig at moren til en 26-åring er? 80? Jeg ville heller tippe på rundt 50 et sted. Og dagens 50-åringer har ikke blitt oppdratt til å være hjemmeværende husmødre med baking og husvask på hjernen, i alle fall ikke der jeg kommer fra.

Anonymous poster hash: f6b87...c5a

50 er gammelt nok det vettu ;)

Skrevet

Hun overfører sin tankegang over på deg. Kanskje moren din er en uselvstendig type som ønsker det samme for deg som hun selv ønsker/har ønsket ?

Blås i moren din, og fortell henne at verden fungerer på en annen måte for tiden.

Skrevet

Ja mora di har så rett som det går ann å få blitt. Det å være en golddigger er virkelig noe å trakte etter

Tenke seg at kvinnfolk skal greie å jobbe eller handle inn maten sjøl? Nei detta er oppgaver for staute barske handlekraftige menn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...