shaniellucas Skrevet 14. september 2014 #1 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Hei dere, Jeg har de siste årene (etter jeg slutta på p-piller) blitt grusomt svimmel en-to uker før mensen. Det er så ille at jeg faktisk blir sengeliggende. Jeg har lest en del på det og de fleste sier det er hormoner og at buegangene inne i ørene hovner opp p.g.a. forstyrrelser i væsker noe som resulterer i svimmelhet. Har fått råd om å holde meg unna salt mat og bare ta det med ro. Har også skjønt det slik at damer som sliter mye med svimmelhet til vanlig blir verre når hormonene bobler opp. Jeg har vært sjekket for svimmelhet av mange spesialister, men nå må jeg bare høre om det er flere som har det slik hver måned. Anyone? Endret 14. september 2014 av shaniellucas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #2 Del Skrevet 14. september 2014 Hei. Er det kun før mensen du er svimmel ? Forsvinner det når mensen er kommet ? Hvilke spesialister er det som har skjekket deg for svimmelhet. ? Etter min egen erfaring så er det veldig få av vanlige leger eller såkalte spesialister som har greie på svimmelhet dessverre. Om du bor i nærheten av Oslo så vil jeg anbefale deg å ta turen til Klinikk for alle på Røa. . De er etter min erfaring de som er flinkest med svimmelhetsproblematikk i Norge. Aldri hørt at buegangene i øret hovner opp men det kan løsne såkalte otolitter eller krystaller som igjen fører til svimmelhet. Om man for eksempel har krystallsyken så kan denne forverres ved hormonendringer. Mange som blir verre før mens. Håper du finner ut av det. Lykke til. Anonymous poster hash: 4ac34...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shaniellucas Skrevet 14. september 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 14. september 2014 Takk for svar. Jeg sliter daglig med svimmelhet og kraftige, plutselige anfall, men det blir myeee verre uka før mensen. Det roer seg vanligvis ned noen dager etter mensen har startet. Men er så ekkelt å bli så sengeliggende for ingen grunn.. Jeg har sjekket meg hos Klinikk for alle på majorstua for der er det spesialist. Ellers har jeg vært til spesialister på Rikshospitalet i Oslo, spesialist på St.Olavs i trondheim, leger i Spania, fysioterapi her i Norge, vært til MR og CT av øre og hode, vært på øre-nese-hals i Oslo. Ble diagnosert med bittelitt krystallsyke på høyre øre, men de skjønte også at det ikke er det som skaper anfall. Fikk krystallene på plass, men merket ingen forskjell. Har sjekket meg for menieres også og leger har hatt teori om virus på balansenerven. Har sjekket meg for det også, men det ga ikke utslag. Har sjekket meg for andre virus og vitamin/jern mangel, men intet negativt. Så nå sitter jeg her og klør meg i hodet... Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre og det er sååå ille rett før mensen! Tusen takk for gode ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #4 Del Skrevet 14. september 2014 Da er du jo utredet veldig godt. Men kan jeg få spørre deg om hvem du var til på Majorstua `? Jeg vil anbefale deg å få en second opinion hos Anna som jobber på Røa. Hun sies å være en av de flinkeste på å finne krystallsyke. Men også en ting til som jeg ser du ikke er blitt utredet for, og det er noe som heter vestibulær migrene. Det er ikke mange leger i norge som aner hva det er for noe, men det finnes noen nevrologer som gjør det. Her er det også veldig typisk å bli verre ved hormonendringer osv. Anbefaler deg virkelig å bli utredet for dette. Da kan det hjelpe med forebyggende medisiner. Ps : man trenger IKKE å ha hodepine for å ha vestibulær migrene. Vil også tipse deg om en gruppe på facebook som heter krystallsyke og kronisk svimmelhet. Der er det mange folk som nok har gode råd til deg og gi deg tips om forskjellige behandlere osv, og ikke minst så treffer du mange med samme problemer som deg :-) Anonymous poster hash: 4ac34...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #5 Del Skrevet 14. september 2014 Har du målt blodtrykket rett før mensen? Jeg får lavt blodtrykk de første dagene med mens og er svimmel da. Hvordan er blodtrykket ditt ellers? Jeg har mye annen svimmelhet og, uten at jeg vet hvorfor. Svimmelhet er en av de vanskeligste diagnosene fordi i de fleste tilfellene finner man ikke årsaken. Er godt utredet jeg og.Anonymous poster hash: 9eb72...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå