Gå til innhold

Kan for nye sex ødelegge kvaliteten på forholdet? Og er det noen som har opplevd å få, eller at kjæresten har fått sår på penis av for mye sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg regner med at overskriften sier sitt, men kan jo utdype litt mer.

1. Kjæresten min og jeg har nå vært i et forhold i 9 måneder, men har datet i et år +\- et par uker.

Nå har det seg sånn at vi har utrolig mye sex, og misforstå meg rett, jeg elsker sex, men jeg kan ikke unngå å undres om det kanskje påvirker kvaliteten på forholdet vårt. I en normal uke hvor vi er sammen 4 dager, kan vi ha sex opptil 3-4 ganger pr. Dag.

Vi bor 1 times tid unna hverandre, men vi er sammen opptil 4 dager i uken. Selv om vi da er mye sammen, ender vi ofte opp i sengen store deler av dagen, fremfor å finne på gøyale og morsomme aktiviteter i lag som begge kan ha godt av.

Under dette mener jeg alt fra å gå en tur, trene sammen, dra ut å spise etc.

Han er fotballspiller og trener 4-5 dager i uken i tillegg til kamp, mens jeg er student og har ikke like mye tid til å bruke på for eksempel trening.

Jeg føler selv at jeg er flink til å være med venner, men av og til merker jeg at jeg blir litt oppgitt da kjæresten gjerne gir meg litt dårlig samvittighet hvis jeg heller velger å henge med venner, enn å tilbringe kvelden i sengen med film, og sengekos.

Han er som regel aldri ute på byen grunnet fotballen, og i løpet av dette året har han vært på "guttekvelder" kanskje 3 ganger. Ellers er han bare hjemme med familien, og "kjeder seg", eller "ser på tv".

Noen ideer til hvordan jeg kan fortelle, på en klar, men likevel myk måte at jeg trenger tid med venninner, trening og på å studere også? Altså, ha mitt eget liv, og ikke "vårt" liv?

Har noen andre det samme problemet med sin partner? Del gjerne erfaringer, og utfall...

2. Mitt andre spørsmål, er om noen andre har opplevd selv, eller at kjæresten har fått et sår ved "penissømmen", altså langs penis, helt nede ved roten?

Har tenkt litt på friksjonssår, men jeg er som regel tilstrekkelig våt når vi går i gang. Samtidig har vi som sagt veldig hyppig sex, og har lurt litt på om det kan være dette.

Han sier selv at det ikke gjør vondt, men at han er litt øm over hele, når vi har hatt mye sex over kort tid. Han sier også st han ikke har lagt merke til dette såret før jeg påpekte det da jeg skulle suge han, og ble redd for at det var jeg som hadde vært alt (ALT) for hardhendt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til siste spm. - nei, det har jeg ikke opplevd. Typen og jeg har ved flere anledninger hatt sex 5-7 ganger på en natt, men så vidt jeg vet har han ingen friksjonssår.

Til nr. 1 - jeg vet ikke helt hva hovedproblemet her er, at dere kun har sex når dere faktisk er sammen eller at du har for lite tid med venner.

Dersom du vil treffe venner mer, så treffer du venner mer. Ellers er det vel fullt mulig å finne på noe alle sammen? Arranger en middag hjemme hos deg, der han kan komme og også noen venninner, evt. kan han ta med noen kamerater også.

Ang. deres tid sammen så mistenker jeg at dere startet med sex ganske tidlig og gikk inn i en rutine der det var alt. Det normale er jo å ha en datingfase der dere treffes for en drink, spiser middag sammen og evt. blir med hjem etterpå. Dersom du vil endre ting, må du demonstrere det. Foreslå at dere spiser ute eller drar på kino og så tilbringer dere natten hjemme etterpå.

Anonymous poster hash: fcea2...675
Skrevet

Du er sikker på at han ikke er sammen med deg bare pga. sexen? Siden han blir litt sur hvis du ikke vil ha sengekos med han i stedet for å gjøre andre hyggelige ting....

Tror jeg hadde følt det ble litt tamt. Liker sex i aller høyeste grad jeg, men liker å gjøre andre ting med kjæresten og. Noen ganger bare vi, andre ganger med venner/familie osv.

Har dere noe til felles sånn ellers? Snakker dere godt sammen? Eller vet du ikke helt, for det meste dreier seg om sex?

Anonymous poster hash: 7f1af...de5
Gjest Blomsterert
Skrevet

Hei.

Vet ikke helt om dette gjelder dere,men det skjer at det blir for mye sex i et forhold,på grunn av at det er måten noen kommuniserer best på. Det er ikke ideelt da det tyder på at de mangler kommunikasjon på andre måter,så de blir mer avhengige av sex,eller har det veldig mye for å holde forholdet i gang. Men som nevnt,trenger ikke dette gjelde dere da. Men jeg skjønner godt at du vil finne på andre ting også!

Kan du ikke foreslå noe før dere treffes neste gang? Lage en plan på noe,hva dere kan finne på?

Tror du kan si fra på en hyggelig måte,at det er andre ting du også må prioritere.

Det blir jo som regel sånn ut i et forhold,-en kommer over den mest intense forelskelsen. Si at du liker godt å være med ham,at følelsene dine er like varme,men at du trenger mer enn å tilbringe tid i sengen :-)

Syns ikke du bør være redd for å fornærme/såre ham. Han bør skjønne det.

Lykke til.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Ang såret,tror jeg han bør sjekke det hos lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...