Gå til innhold

kampanje om tvangsekteskap?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok en kampanje. Om du ser på datoen for bryllupet så er det samme dag som Den Internasjonale Jentedagen.

Anonymous poster hash: babb2...85b
  • Liker 1
Skrevet

Ja det må jo være tull.,..

Anonymous poster hash: 2def3...4ce

Skrevet

jeg vil tro det er en kampanje. Den var jo egentlig ganske interessant, og mange får sikkert et annet syn på tvangsekteskap når det er en norsk jente. Ellers synes jeg bloggen bærer litt preg av at det er noen eldre enn 12 år involvert. Språket hadde elementer av fjortisuttrykk, og virket forsåvidt ikke så veldig ulikt noe en 12-åring kunne skrevet, men samtidig så er det noe voksent over teksten. Bildene er også bedre enn på mange 12-åringers blogger.

Skrevet

jeg vil tro det er en kampanje. Den var jo egentlig ganske interessant, og mange får sikkert et annet syn på tvangsekteskap når det er en norsk jente. Ellers synes jeg bloggen bærer litt preg av at det er noen eldre enn 12 år involvert. Språket hadde elementer av fjortisuttrykk, og virket forsåvidt ikke så veldig ulikt noe en 12-åring kunne skrevet, men samtidig så er det noe voksent over teksten. Bildene er også bedre enn på mange 12-åringers blogger.

Ja det er det jeg også følte. Synes også det er en litt merkelig måte å sette igang en kampanje på. Men folk blir jo engasjert, og truer med det ene og det andre - så det kommer jo frem til folk.

Anonymous poster hash: 4132c...f96

Gjest Aishwarya
Skrevet

Det er nok et Pr-stunt, riktignok ikke spesielt godt utført. For det første virker det litt tilfeldig at jenta har et så bevisst forhold til bryllup at hun starter en ren bryllupsblogg, og finner så mange inspirasjonsbilder? For det andre, er det ikke mulig å gifte seg uten at man er over 16, ikke en gang med Kongens tillatelse. Så, enten burde dette være et bryllup som foregikk i utlandet eller jenta burde vært eldre for at det i det hele tatt skulle være mulig.

Skrevet

Helt sikkert en kampanje ja, men jeg syns det er smakløst. Fint å ha fokus på dette, men en blogg som dette er ikke måten å gjøre det på

Anonymous poster hash: 84d34...c6c

Skrevet

Hvis man ser øverst på siden, står det "om aksjonen". Ganske tydelig.

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo veldig tydelig frem at det er en kampanje!

Plan Norge logoen ser man jo med en gang!

Synes den var kul jeg. Dette er jo virkeligheten for mange barn. Lettere å forstå hvor jævlig det er når det er plassert i en norsk setting!

• Liker 1
Skrevet

Hvis man ser øverst på siden, står det "om aksjonen". Ganske tydelig.

Det gjorde det ikke tidligere i dag :)

Skrevet
Nytt innlegg som handler om Theas bryllup og temaet generelt sett for de som er interesserte i å se.
jentedoen.blogg.no

Anonymous poster hash: 44702...d98
Skrevet

Jeg syns det var en bra kampanje. Det nådde jo ut til folk, og det satte jo virkelig fokus på saken. Hvorfor er det usmakelig å gjøre dette via blogg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...