Gå til innhold

Hva synes dere om voksne mennesker som blir forsørget av foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min har rike foreldre og får alt servert på sølvfat. Foreldrene forsørger henne og hun har vel ikke hatt en enste jobb noen gang. Hun sier hun ikke orker. Å hvorfor jobbe når man har mamma og pappa?

Nå har foreldrene kjøpt en splitter ny leilighet til henne for over 2 mill. Jeg var der i går og den var stor og fin. Helt nyoppusset. Faren har betalt en snekker til å lage verandaen dobbel så stor.

Jeg synes det er litt urettferdig at hun får alt på et sølvfat uten å løfte en finger. De betaler jo bensin, klær, mat og alt til henne. Jeg kan bare drømme om en sånn leilighet. Jeg sliter ræva av meg for å få betalt ned studielån og har 2 jobber. Sliter med å få ting til å gå rundt mange ganger.

Selv om jeg hadde rike foreldre ville jeg ikke ha latt de forsørge meg. Det er jo flaut. Men det er helt greit å hjelpe ungene hvis de har dårlig råd osv. Men ikke forsørge sine voksne barn. Hun er 24.

Jeg kan også nevne at hun fikk til bursdag gave i sommer en chiwawa og reise NY for 3 uker. Pluss lommepenger så klart.

Jeg må jo innrømme jeg blir litt små sjalu :sjenert:

Hva synes dere om voksne mennesker som blir forsørget av foreldrene?

Anonymous poster hash: 56855...4d4
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes de er veldig heldige:)

Anonymous poster hash: 9a629...13a
  • Liker 3
Skrevet

Du ble i sjalu, du ble misunnelig.

Anonymous poster hash: 00677...b2d

• Liker 5
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Jeg syns det er tragisk og dårlig oppdragelse fra foreldrenes side. Og nei, jeg er ikke misunnelig.

• Liker 7
Skrevet

godt du innrømmer du er sjalu;)

hva jeg syns? det er fint for dem og jeg ser ikke problemet :)

Kan hende det er en grunn til at hun ikke orker. Kan henne hun har fått forskudd på arv. Er mange faktorer som kan spille inn på hvorfor noen får så mye av sine rike foreldre..

Skrevet

Har hun noen utdannelse denne venninnen din?

Anonymous poster hash: 14d00...989
  • Liker 1
Skrevet

Du ble i sjalu, du ble misunnelig.

Anonymous poster hash: 00677...b2d

Hæ?

• Liker 1
Skrevet

Tragisk. Hadde selv syns det var flaut å fortelle folk at "mamma og pappa har kjøpt leiligheten" osv. Hadde og blitt skeptisk dersom jeg hadde fått en kjæreste som hadde fått alt ordnet for seg på den måten, hadde da blitt bekymret for hans økonomiske syn.

Men herlig å slippe lån da :P

Anonymous poster hash: e619f...0cd
  • Liker 5
Skrevet

Har hun noen utdannelse denne venninnen din?

Anonymous poster hash: 14d00...989

Nei

Gjest Blue Ivy.
Skrevet

godt du innrømmer du er sjalu;)

hva jeg syns? det er fint for dem og jeg ser ikke problemet :)

Kan hende det er en grunn til at hun ikke orker. Kan henne hun har fått forskudd på arv. Er mange faktorer som kan spille inn på hvorfor noen får så mye av sine rike foreldre..

Jeg synes det er en uting å ikke la barna sine bli selvstendige og klare seg selv. Jeg hadde i alle blitt super flau om mine foreldre skulle forsørge meg. Jeg mener på at man forsørger de til de blir 18 og så må de betale sine egne regninger osv.

Tenk hvis de plutselig en dag skulle gå konk og mistet alle pengene? Hva da?

Skrevet

Synes ikke akkurat det der var en ekstrem situasjon. En leilighet til 2 mill er ikke spesielt dyr - det tilsvarer en egenkapitalandel et par greit kan skaffe seg over noen år med flitting sparing.

Det er jo også etterhvert ganske normalt at foreldre og besteforeldre hjelper barna inn på boligmarkedet dersom de kan - rett og slett fordi de ikke vil at barna skal bruke en formue på leie, enten det er deres egne penger, barnas eller studielån.

Utbygging av terassen var vel noe han gjorde for å heve verdien på boligen, ikke bare fordi hun ville ha en balkong.

Du sier først at du er misunnelig, deretter sier du at du ikke ville latt deg forsørge om du ble tilbudt det? Henger ikke helt på grep.

Dersom hun hverken jobber eller studerer og gjør ingenting i løpet av dagen så vil hun vel etterhvert leve et kjedelig liv, og det går utover henne selv.

Ellers er det slik at vi har ulike utgangspunkt her i livet, og slik er det bare.

Anonymous poster hash: 29d81...7f0
  • Liker 3
Gjest Malanthor
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre. Alle må leve, hvor de får pengene fra er for meg komplett likegyldig med mindre de får dem på dårlig vis -kriminalitet osv.

• Liker 2
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Jeg synes det er en uting å ikke la barna sine bli selvstendige og klare seg selv. Jeg hadde i alle blitt super flau om mine foreldre skulle forsørge meg. Jeg mener på at man forsørger de til de blir 18 og så må de betale sine egne regninger osv.

Tenk hvis de plutselig en dag skulle gå konk og mistet alle pengene? Hva da?

Veldig enig. En stor del av av det å oppdra et barn er jo å lære de å være selvstendig og forberede de på å klare seg selv utenfor hjemmet.

De gjør henne bare en gedigen bjørnetjeneste.

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke akkurat det der var en ekstrem situasjon. En leilighet til 2 mill er ikke spesielt dyr - det tilsvarer en egenkapitalandel et par greit kan skaffe seg over noen år med flitting sparing.

Det er jo også etterhvert ganske normalt at foreldre og besteforeldre hjelper barna inn på boligmarkedet dersom de kan - rett og slett fordi de ikke vil at barna skal bruke en formue på leie, enten det er deres egne penger, barnas eller studielån.

Utbygging av terassen var vel noe han gjorde for å heve verdien på boligen, ikke bare fordi hun ville ha en balkong.

Du sier først at du er misunnelig, deretter sier du at du ikke ville latt deg forsørge om du ble tilbudt det? Henger ikke helt på grep.

Dersom hun hverken jobber eller studerer og gjør ingenting i løpet av dagen så vil hun vel etterhvert leve et kjedelig liv, og det går utover henne selv.

Ellers er det slik at vi har ulike utgangspunkt her i livet, og slik er det bare.

Jeg er ikke sjalu fordi hun blir forsørget, men fordi hun kan få hjelp til hva hun vil. Jeg vil ikke la foreldrene mine betale for klær, mat osv. Men det hadde vært ok å fått litt hjelp noen ganger

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne aldri tenke meg å blitt sammen med en mann som ble forsørget av mamma og pappa

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er en helt feil tankegang å ikke la barn få bli voksne og forsørge seg selv.

Men for å være ærlig er jeg skitmisunnelig og skulle gjerne fått kastet penger etter meg jeg også.

Anonymous poster hash: a3bc1...0f6
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke sjalu fordi hun blir forsørget, men fordi hun kan få hjelp til hva hun vil. Jeg vil ikke la foreldrene mine betale for klær, mat osv. Men det hadde vært ok å fått litt hjelp noen ganger

Nettopp, du vil føle deg selvstendig, "med litt hjelp". Har man trygghet hos foreldre, som spytter inn penger nå og da, så er man jo ikke 100% selvstendig.

Selvstendig betyr at man jobber seg igjennom kriseperioder uten et sikkerhetsnett. Men de fleste vil ha det sikkerhetsnettet, samtidig som de vil ha kreditt for å klare seg selv.

Jeg synes ikke det er noe galt i å ha noe oppbacking hos foreldre, spesielt ikke når det kommer til investeringer.

Det er klart at man ikke skal skjemme bort barna, men som en som har vokst opp i et område der veldig mange er fra bemidlede hjem, er min erfaring at de med rike foreldre har fått inn mye med morsmelken når det kommer til penger, investeringer og tankegang. Det er lett å si at alle fra rike familier ikke er så heldige som de tror og at de er bortskjemte drittunger, men sannheten er at velstand går i arv - ikke bare fordi pengene flytter seg ned et hakk, men fordi formuene vokser.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis jeg var rik, så hadde jeg aldri forsørget mine voksne barn. Jeg hadde sagt de måtte finne seg en jobb som alle andre. Hjelper de gjerne, men mat og klær får de kjøpe selv.

Barn må jo lære å bli selvstendige. Synes det er veldig viktig jeg da. Du blir ikke så selvstendig og ansvarlig hvis du får alt servert på et sølvfat av dine rike foreldre.

Endret av smalls
  • Liker 1
Gjest Bruker1000
Skrevet

Jeg tenker "Fy søren, for en heldiggris!", videre håper jeg for hennes del at hun ikke får en usunn holdning til økonomi og så går jeg videre med livet mitt :)

Skrevet

Jeg sier også at det er en uting, men jeg blir jo grise sjalu over at hun bare kan spørre foreldrene om penger og får det kastet etter seg.

Jeg hadde blitt sjeleglad om mine foreldre kjøpte leilighet til meg, men det kan jeg bare drømme om :(

Anonymous poster hash: 4a25f...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...