Christiane_W Skrevet 16. september 2014 #41 Skrevet 16. september 2014 Dette temaet har jo blitt diskutert utallige ganger på KG - til det kjedsommelige. Nok en gang: Fri bar betyr ikke fri flyt av alkohol eller at man skjenker gjestene sine fulle. Fri bar betyr heller ikke at gjestene kun er opptatt av å drikke mest mulig (gratis) alkohol. Fri bar betyr at man tar ansvar som vertskap når man inviterer folk til fest og sørger for gjestene ikke ikke behøver å dra frem lommeboka for å få seg noe å drikke -med eller uten alkohol (i de bryllupene jeg har vært i med betalbar har all drikke kostet penger, ikke bare alkohol). Jeg forventer ikke at folk betaler for drikke etter middag når jeg inviterer til nyttårs- eller bursdagsfeiring og jeg skjønner ikke hvorfor det er annerledes når det dreier seg om bryllup... Som jeg har sagt tidligere i andre tråder om temaet: For meg er ikke fri bar avgjørende for om jeg velger å delta i et bryllup. Mannen og jeg overlever alltids de hundrelappene vi evt. legger igjen i baren i løpet av kvelden. Det dreier seg om forholdet jeg har til brudeparet. Er det nære venner/familie strekker jeg meg lenger enn for en studievenninne jeg bare har sporadisk kontakt med eller en tremenning jeg bare kjenner via Facebook (fri bar eller ikke). 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå