Gå til innhold

Hvordan ta kontakt med gamle venner igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en periode med mye skole og jobbing hvor jeg samtidig har vært ganske langt nede har jeg mistet kontakten med mange av de venninnene jeg pleide å være med før. Har kontakt med 3-4 stykker, og møter de av og til, men alle har ganske mye å gjøre og andre venner de henger med, så jeg er mye alene. Resten av de jeg pleide å være med har jeg så og si ingen kontakt med lenger. Jeg skulle gjerne hatt kontakt med de, men etter så lang tid uten å ha snakket sammen så føler jeg at det ville vært rart dersom jeg plutselig tar kontakt. Ikke er jeg så veldig flink på småprat heller, så jeg ver liksom ikke hva jeg skulle sagt. Mange av de er også venner jeg for det meste var på vors eller fest med, så jeg er også redd for å skulle spørre de om f.eks. å ta en kaffe, gå på kino eller noe slikt. Føler de ville sett på det som rart.

Noen som har noen tips til hvordan jeg eventuelt kunne tatt kontakt igjen?

Anonymous poster hash: 8c91e...7a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt i same situasjon selv, nylig blitt singel og er redd for å bare bli sittende hjemme foran kassa hver kveld og deppe over livet. Tok faktisk og sendte melding til en jeg gikk i klasse med før, som jeg egentlig ikke hang særlig med men hun og jeg kom alltid godt overens, og spurte om vi skulle finne på noe. Hun reagerte positivt på det, og vi har en avtale til uka. Jeg syns ikke det er rart om du "plutselig" tar kontakt, kan jo bare sende en sms eller melding på facebook og skrive "Hei, lenge siden, hvordan går det med deg? Beklager at jeg har vært fraværende, men har hatt mye å tenke på, og stress med skole/jobb. Hadde vært kjekt å treffes en dag." Eller noe lignende.

Anonymous poster hash: 1c372...2a0
Skrevet

Har det samme problemet selv, men ikke fått meg til å gjøre noe med det. Det begynner å bli noen år siden jeg mistet kontakten med de fleste vennene mine, og jeg er redd de skal synes jeg er 'rar' jeg oppsøker dem nå.

Følger med på denne tråden :-)

Anonymous poster hash: e016d...524

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt om du tar kontakt med gamle venner. Hadde det vært meg hadde jeg blitt glad om en gammel venninne hadde tatt kontakt. Bare skriv "Hei, lenge siden sist! Hvordan går det med deg? Hva driver du med for tiden?", så er samtalen i gang. Så kan du f.eks. si "det hadde vært utrolig hyggelig å møtes igjen! Kanskje vi skal ta en kopp kaffe en dag?". Hvis du er redd for å ikke ha noe å prate om, prøv å huske ting dere har gjort sammen, gode minner. Du kan også spørre hvem hun fremdeles har kontakt med, og så kan dere snakke om dem. Har dere vært gode venner før så vil det nok føles som at dere alltid har hatt kontakt. Sånn er det i hvert fall med meg og gamle venner.

Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Hvem ville ikke synes det er koselig å høre fra en venn en ikke har sett på alt for lang tid! Jeg har ofte gitt lyd fra meg til venner jeg ikke har snakket med på 1-10 år, og det er like trivelig, uansett hvilken tid som har gått :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...