Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet og det er første gang jeg skal jobbe fulltid og med fastlønn. Jeg vet jeg får utbetalt lønn den 30. i hver måned, men når jeg starter i midten av oktober får jeg da utbetalt noe den 30. oktober eller må jeg vente til 30. november for å få lønn for oktober?

Et dumt spørsmål kanskje, men jeg kom til å tenke på det i sta og det har jo en del å si for økonomien de neste månedene.

Anonymous poster hash: 1a7b7...855
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det varierer litt så du må nesten høre med arb.giver, men normalt vil jeg tro du får utbetalt for 1/2 mnd i oktober

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt an på hvordan lønnsopplegget er der du jobber. Jeg ville fått for 1 mnd. fordi her kjøres halvparten av lønna på forskudd og halvparten på etterskudd.

Hør med lønningskontoret, så får du svar.

Anonymous poster hash: 730f6...2af
Skrevet

Kommer helt an på. Jeg får lønn for inneværende den 12. i hver måned, så mesteparten av lønna er med andre ord på forskudd. Dette er innenfor kommunen. Da jeg jobbet privat fikk jeg lønn den 30. måneden ETTER, altså tok det 1,5 måned fra jeg startet der til jeg fikk lønn.

Anonymous poster hash: 7443c...008
Skrevet

Det varierer jo fra sted til sted. Jeg begynte å jobbe i slutten av mai, på første lønningsdag fikk jeg lønn for den halve mnden.

Anonymous poster hash: 9075b...9b1
Skrevet

Kommer an på om lønnen utbetales forskudd/etterskuddsvis. Jeg får forskuddsvis, men tilleggene blir etterbetalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...