Gå til innhold

Stakkars unger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Men ville aldri latt barna mine bo på Oslo vest heller og bli snobbete drittunger.

Anonymous poster hash: b61c9...40e
  • Liker 5
Skrevet

http://www.nettavisen.no/dittoslo/--vi-kan-ikke-vente-pa-at-barna-stikker-seg-pa-en-sprytespiss/8485357.html

Fy fader så glad jeg er for at jeg bor på beste Oslo vest og langt unna denne møkkadelen av byen. Er en leilighet i denne bydelen alt man har å tilby sine barn, burde man ikke fått barn!! Stakkars unger.

Anonymous poster hash: 90509...832

Du har tydeligvis ikke peiling på hvordan det er å være mennesker. Alle kan ikke bo på "beste Oslo vest". Det betyr ikke at er dårlige foreldre av den grunn. Det er ikke menneskene som bor i dette området som gjør noe gale.

Her handler det om å ta område tilbake fra et miljø. Akkurat det samme som vi har gjort i Bergen med Nygårdsparken. Det krever innsats fra politi, bystyre/politikere, helse etater og andre. Det handler ikke om å være dårlige foreldre. Tror man at dette handler om dårlige foreldre er man naiv og lite virkelighets orientert - da har man også tapt.

Skrevet

http://www.nettavisen.no/dittoslo/--vi-kan-ikke-vente-pa-at-barna-stikker-seg-pa-en-sprytespiss/8485357.html

Fy fader så glad jeg er for at jeg bor på beste Oslo vest og langt unna denne møkkadelen av byen. Er en leilighet i denne bydelen alt man har å tilby sine barn, burde man ikke fått barn!! Stakkars unger.

Ja, se det var jo også en måte å se det på.

:roll:

Skrevet

Dette er da ikke noe verre enn det de i Bergen opplever mht. Nygårdsparken.

Kommunen etablerte barnehage i parken og ansatte må hver morgen saumfare uteområdet for sprøytespisser og annet uønsket materiale.

Studentsenteret, barnefamilier på Nygårdshøyden og på Møhlenpris må enten leve med dette eller flytte. Nå er deler av parken stengt og brukerne har inntatt Vågsbunnen.

Så flyttet kommunen et hjelpetiltak for brukenre av parken til Damsgård og nå er hele det området forsøplet med sprøyter og elendighet, kriminalitet og rusa folk.

Anonymous poster hash: a5dea...012

• Liker 1
Skrevet

Du har tydeligvis ikke peiling på hvordan det er å være mennesker. Alle kan ikke bo på "beste Oslo vest". Det betyr ikke at er dårlige foreldre av den grunn. Det er ikke menneskene som bor i dette området som gjør noe gale.

Her handler det om å ta område tilbake fra et miljø. Akkurat det samme som vi har gjort i Bergen med Nygårdsparken. Det krever innsats fra politi, bystyre/politikere, helse etater og andre. Det handler ikke om å være dårlige foreldre. Tror man at dette handler om dårlige foreldre er man naiv og lite virkelighets orientert - da har man også tapt.

Helt enig i dette. Alle har ikke råd til det beste og gjør faktisk det beste ut av sin situasjon der og da. Det at man ikke har råd til beste for barna sine, er ikke avgjørende for om man er dårlige foreldre eller ikke.

Vi bor i et borettslag som var herjet av narkomaner for mange år siden. En nabo kunne fortelle meg at de satt i kjelleren vår og dopet seg. Nå er nabolaget rehabilitert og det bor nesten bare barnefamilier her nå. Det er også barnehager i området.

Her må etatene gå sammen og gjøre noe.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig i dette. Alle har ikke råd til det beste og gjør faktisk det beste ut av sin situasjon der og da. Det at man ikke har råd til beste for barna sine, er ikke avgjørende for om man er dårlige foreldre eller ikke.

Vi bor i et borettslag som var herjet av narkomaner for mange år siden. En nabo kunne fortelle meg at de satt i kjelleren vår og dopet seg. Nå er nabolaget rehabilitert og det bor nesten bare barnefamilier her nå. Det er også barnehager i området.

Her må etatene gå sammen og gjøre noe.

Og så trenger man ikke ha råd til "det beste" heller..... det "vanlige" fungere like greit. Ditt borettslag er et godt eksempel. Dere tok området tilbake på et vis... nå bor det majoriteten av barnefamilier. Ting endrer seg. Det er ikke farlig for barn å vokse opp i belastede strøk, eller arbeiderstrøk. Det handler om hva folka som bor der gjør ut av det. Ofte finner man mest samhold og engasjement hos de som har minst.

Det virker her som om ts ikke har levd et liv som de fleste av oss gjør.

Skrevet

Glad jeg bor på bygda i nord norge.

Anonymous poster hash: 90e48...5d3
Skrevet

stakkars barna dine tenker jeg. sånne som deg burde ALDRI fått barn. min mor er vokst opp på "beste vestkant" med en gang hun ble gravid flyttet hun fort som fy over til den rette kanten. unga hennes skulle i alle fall slippe det fasade styret. takk gud for det. eksen min bor ikke på vestkanten i oslo men et annet "fint " strøk. jeg syns såå synd i han og familien. penger penger penger, oppussing, ny spisestue.. barna da ? barna? ehh.. jo de sitter vel på rommet de? hæ gjør de ikke? ehh.. men huset ser veldig pent ut fra utsiden da :blomst:

Anonymous poster hash: 7bea3...ef9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...