Gå til innhold

Syke barn


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva gjør dere når småbarna er syke, f.eks med feber, forkjølelse, oppkast m.m?

Når kontakter dere evt. lege, når og hvor ofte bruker dere smertestillende?

Min eks. og jeg er nemlig litt uenige her, han synes å mene at ungen må til legen når det har feber og litt dårlig allmentilstand. Ungen har vært endel småsyk i det siste, men slik har det visst vært mye av blandt de andre barna her også nå. Jeg er ikke så engstelig av meg, og har ikke oppfattet at ungen har vært noe spesielt mere syk enn forventet . Mener at vi bare får la barnet bli frisk av seg selv. Men selvsagt - det KAN jo være noe alvorlig..Min eks. mener forøvrig at vi ikke bør bruke smertestillende for mye, mens jeg mener at vi må bruke det når barnet har vondt(skriker). Min eks. mener også at smertestillende ikke kurerer sykdommen...Ja, vi har litt ulike synspunkter på dette, og jeg lurer derfor på hva andre gjør. Vel, vel det er sikkert bedre å kontakte lege en gang for mye enn en gang for lite. Det er bare det at det bli litt slitsomt når han ber meg kontakte lege når ungen er hos han...men for ordens skyld, jeg har fått time hos lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss gjelder:

er jr. syk hos pappa, er det pappas ansvar å ordne lege om det trengs...

Jeg kontakter lege om han har hatt diare i mer enn 3 dager, om jeg ikke får i han nok væske... om feberen ikke gir seg etter 3-4 dager og at han er synlig skikkelig dårlig.

Ellers fikser vi det meste selv, med litt febernedsettende om han har vondt eller har så høy feber at han bør få en pause og få sove litt. Masse is om han har vondt i halsen, varmeflaske på magen, masse omsorg og fine eventyr.

De få gangene guttungen har vært syk, har det som regel vært virus og da er det lite legene kan gjøre allikevel... og har han vært småsjuk i en periode har jeg tatt meg noen dager hjemme med han for at han skal få hvile seg skikkelig ut, så ordner det meste seg.

Tror det viktigste er at man ikke blir stressa :) og jeg (min mening!) synes din x høres lettere hysterisk ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fialine

hei,

synes du har et fornuftig syn på dette jeg - men jeg synes det er helt helt feil av deg å bruke din tid på barnet når barnet er hos far. La det bli hans problem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda, han bør vel ta sin del av ansvaret når han har ungen. Selvsagt grunnes denne motviljen i at han betaler bidrag osv.

Det er bare det at jeg også blir litt bekymret når han sier at han ikke vil gi smertestillende til ungen....Da vi bodde sammen så han heller ikke mitt behov for smertestillende under sykdom(og da hadde jeg jævla vondt)...Jeg begynner nesten å tvile på om det er særlig lurt å la han ha ungen, ihvertfall under sykdom. Det blir jo ungen som blir skadelidende....

kanskje også i voksen alder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...