Gå til innhold

Kald om natta, forslag til hva som hjelper bortsett fra varmeteppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Enkelte ganger så våkner jeg av at jeg er kald om natta. Noen her som har forslag til

hva jeg kan gjøre for å unngå å bli så kald om natta? Har hørt at elektriske tepper ikke er å anbefalle fordi de er brannfarlige.

Skrevet

Hei.

Enkelte ganger så våkner jeg av at jeg er kald om natta. Noen her som har forslag til

hva jeg kan gjøre for å unngå å bli så kald om natta? Har hørt at elektriske tepper ikke er å anbefalle fordi de er brannfarlige.

Å sove med ullundertøy (med lange ben og ermer) + tykke ullsokker, og evt varmere dyne

Har du dårlig blodsirkulasjon?

Har du tatt opp dette problemet med lege?

Har det alltid vært slik?

Anonymous poster hash: 7f859...31c

Skrevet

Hei.

Har du gått ned i vekt, slik at du har mindre kroppsfett nå enn tidligere? (fett isolerer mot kulde)

Har du prøvd en varmere/ tykkere dyne?

Skrevet

Sove naken! Da blir det naturlig varmere under dyna. Jeg har tidligere fryst mye om natten, men sjelden etter at jeg sluttet å bruke pysj :)

På ordentlig kalde netter hjelper det også å legge et ullteppe over dyna.

Anonymous poster hash: f2ddb...ee9
Skrevet

Ta deg en tur til legen og få kotrollert at alt er ok. Særlig stoffskiftet og lave jernlagre kan gjøre at du fryser lettere.

Ellers er det ikke stort annet å gjøre enn påkledning go varm dyne. Evt. Og en varmeflaske med varmt vann er ikke brannfarlig.

Anonymous poster hash: 4f9df...8ed

Skrevet

- legge et ullteppe mellom lakenet og madrassen

- kjøpe dynetøfler som du ligger med om natten, da holder føttene seg varme og lettere hele kroppen

- ullteppe over dynen

- varmeflaske (deilig, bruker dette selv)

- tykkere dyne

Anonymous poster hash: 594dd...036
Skrevet

Å sove med ullundertøy (med lange ben og ermer) + tykke ullsokker, og evt varmere dyne

Har du dårlig blodsirkulasjon?

Har du tatt opp dette problemet med lege?

Har det alltid vært slik?

Vet ikke om jeg har dårlig blodsirkuasjon. Ingenting som skulle tyde på det.

Nei, har ikke snakka med legen om det.

Ja, det har vært slik i mange år. Har vært på søvntesting som viste at jeg fikk ganske lav kroppstemperatur under søvn.

Skrevet

Har gått ned et par kilo i det siste.

Ta deg en tur til legen og få kotrollert at alt er ok. Særlig stoffskiftet og lave jernlagre kan gjøre at du fryser lettere.
Ellers er det ikke stort annet å gjøre enn påkledning go varm dyne. Evt. Og en varmeflaske med varmt vann er ikke brannfarlig.

Anonymous poster hash: 4f9df...8ed

Alt er ok med kroppen. En varmeflaske vil vel kun fungere i noen timer? Og det er ikke nok.

Skrevet

Jeg hadde en vinter ingen annen oppvarming på rommet enn det som kom fra resten av huset. Da sov jeg med to dyner, ullsokker og varmeflaske. To dyner gjør at varmen holder seg under dynene hele natta i stedet for å stikke av.

Skrevet

Jeg legger enten et tykt ullpledd oppå dyna, eller et fleecepledd under dyna. Om vinteren legger jeg en eksta dyne oppå den lune gåsedunsdyna jeg har fra før... Varmeflasker er også gull. Ellers er det mest effektive egentlig kroppskontakt med en annen :blomst:

Skrevet

Bruk sengetøy og pysjamas av ull.

Anonymous poster hash: b69fa...7f3

Skrevet

Finnes det et ullpledd som tåler midd og støv etc?

Skrevet

Alle ullpledd tåler støv og midd, men du må riste det en gang i blant. Ullpleddet skal uansett være over dyna, så det blir ikke like skittent som det som er rett på huden din. Som med alt sengetøy bør ullpledd du bruker i senga fryses en gang i blant.

Skrevet

Skru opp varmen? Hva står temperaturen din på? :)

Anonymous poster hash: 02f54...94a

Skrevet

Jeg sover med to vinterdyner og sengeteppe omtrent hele året, og om vinteren legger jeg gjerne til et par tepper. Har du forsøkt å rett og slett legge på flere lag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...