Treningsglad Skrevet 14. september 2014 #1 Skrevet 14. september 2014 Hei. Jeg har lest at plastfasker kan inneholder giftige stoffer: http://blogg.super-nature.no/forbrukerradet-slar-alarm-om-bpa Noen som vet om dette også gjelder Imsdal plastflasker?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Oi, det visste jeg ikke. Jeg foreslår at du sender en e-post til Imsdal og spør? De kan jo ikke lyve om sånt. Kanskje Mattilsynet har et svar på det. Anonymous poster hash: 17e72...ccf
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Hørte på et radioprogram en gang at man ikke burde bruk brus/vannflasker mange ganger pga. av giftstoffer. Så det kan nok stemme. Gjelder nok ikke bare Imsdalflasker. Anonymous poster hash: 1dcdd...4d1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 hvis det VIRKELIG var direkte skadelig så hadde de ikke blitt solgt. Det er evt snakk om ekstreme mengder konsentrerte giftstoffer, hvilket du ikke får i deg hvis du drikker vann fra Imsdal hver dag Anonymous poster hash: e9f00...150
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 Hørte på et radioprogram en gang at man ikke burde bruk brus/vannflasker mange ganger pga. av giftstoffer. Så det kan nok stemme. Gjelder nok ikke bare Imsdalflasker. Anonymous poster hash: 1dcdd...4d1 Ikke sleve flaskens egenskaper som gjør at de ikke skal brukes gjentatte ganger. Flaskene puttes i munnen og i munnen er det rikelig med mikroorganismer. Korken skrus på, der er varmt og fuktig samt rikelig med bakterier fra menneskemunnen. Alle disse komponentene får bakterier til å gro både i flaska og i flasketuten under korken. Flaskene er beregnet for engangsbruk ikke for gjentatt bruk. Jeg merket meg dette fordi jeg hadde nedsatt imunforsvar da dette ble tatt opp i både radio og aviser. Anonymous poster hash: 4b418...1eb
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #6 Skrevet 15. september 2014 Hva skal en oppbevare drikken vi har med oss i da?Anonymous poster hash: ad8e7...d5c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #7 Skrevet 15. september 2014 Hva skal en oppbevare drikken vi har med oss i da?Anonymous poster hash: ad8e7...d5c Glassflaske. Anonymous poster hash: c40a8...bd5
Jade Skrevet 15. september 2014 #8 Skrevet 15. september 2014 Hva skal en oppbevare drikken vi har med oss i da?Anonymous poster hash: ad8e7...d5c Du kan kjøpe deg en drikkeflaske (uten skadelige stoffer, selvsagt) som kan vaskes i oppvaskmaskin.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #9 Skrevet 15. september 2014 Men alle drikkeflasker som er relativt myke - som kan klemmes på- inneholder plastmyknere (ftalater). disse kan være hormonforstyrrende i større mengder. Ftalater kan også forårsake astma og allergi Anonymous poster hash: 51c4b...58d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #10 Skrevet 15. september 2014 Men alle drikkeflasker som er relativt myke - som kan klemmes på- inneholder plastmyknere (ftalater). disse kan være hormonforstyrrende i større mengder. Ftalater kan også forårsake astma og allergi Anonymous poster hash: 51c4b...58d Flasker med ftalater er ikke lov å selge som drikkeflasker i Norge. De ble fjernet fra butikkhyllene for noen år siden. Tupperware og Cambak har gode drikkeflasker. Men de må rengjøres skikkelig. Glassflasker er like uheldig ved gjentatt bruk som alle andre flasker dersom de ikke blir vasket skikkelig.Anonymous poster hash: 4b418...1eb 1
Treningsglad Skrevet 16. september 2014 Forfatter #11 Skrevet 16. september 2014 Noen her som har en link til en drikkeflaske som man er sikker på at er helt trygg å bruke? Og som tåler mange vask.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #12 Skrevet 16. september 2014 Glassflaske må jo være det beste å bruke? Så får man ha flere så man kan vaske den etter en gangs bruk. Noen som vet hvor man får tak i ekte glassflasker? Blir jo som å drikke av et glass. Ellers må det være en bra drikkeflaske som kan brukes, som ikke er skadelig. Anonymous poster hash: e49c4...e76
Druid Skrevet 16. september 2014 #13 Skrevet 16. september 2014 Hei. Jeg har lest at plastfasker kan inneholder giftige stoffer: http://blogg.super-nature.no/forbrukerradet-slar-alarm-om-bpa Noen som vet om dette også gjelder Imsdal plastflasker? Så vidt jeg kan se, er det en blogg som selger en plastflaske. Siden den referer til en falsk side som kilde, er jeg sterkt kritisk til verdien av påstandene. Søker jeg på nettet, virker det som ett spørsmål om føre var prinsipp, men ingenting som ser ut til å trigge EU sitt regelverk, som typisk er relativt analt i forhold til sånt.
flinkeceline Skrevet 16. september 2014 #14 Skrevet 16. september 2014 vet ikke om det inneholder noe giftstoffer men plast er uansett noe herk. prøv å fylle på med solbærsaft også drikke etter en time, plastsmaken vil smitte over.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #15 Skrevet 16. september 2014 Flasker med ftalater er ikke lov å selge som drikkeflasker i Norge. De ble fjernet fra butikkhyllene for noen år siden. Tupperware og Cambak har gode drikkeflasker. Men de må rengjøres skikkelig. Glassflasker er like uheldig ved gjentatt bruk som alle andre flasker dersom de ikke blir vasket skikkelig.Anonymous poster hash: 4b418...1eb Hva skal man drikke av da? En rengjort melkekartong? Den har jo også et slags plastbelegg innvendig, eller er det voksbelegg som brukes?? Anonymous poster hash: 84e24...9eb
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #16 Skrevet 16. september 2014 Hva skal en oppbevare drikken vi har med oss i da?Anonymous poster hash: ad8e7...d5c Jeg lurer også på det. Hva drakk folk av på tur i gamle dager? termos? glassflasker? Anonymous poster hash: 84e24...9eb
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #17 Skrevet 16. september 2014 Du kan kjøpe deg en drikkeflaske (uten skadelige stoffer, selvsagt) som kan vaskes i oppvaskmaskin. Har du navn på eller link til en slik flaske? Anonymous poster hash: 84e24...9eb
Djungelvrål Skrevet 16. september 2014 #18 Skrevet 16. september 2014 hvis det VIRKELIG var direkte skadelig så hadde de ikke blitt solgt. Det er evt snakk om ekstreme mengder konsentrerte giftstoffer, hvilket du ikke får i deg hvis du drikker vann fra Imsdal hver dag Anonymous poster hash: e9f00...150 Det er sunnere å drikke vann fra springen, ikke vann som har stått stille i uker og måneder. Jeg kjøper aldri flaskevann i Norge.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #19 Skrevet 16. september 2014 Hørte på et radioprogram en gang at man ikke burde bruk brus/vannflasker mange ganger pga. av giftstoffer. Så det kan nok stemme. Gjelder nok ikke bare Imsdalflasker. Anonymous poster hash: 1dcdd...4d1 Uansett kan det ikke anbefales å spise plastflasker, enten de er giftige eller ei. Anonymous poster hash: c52c3...35a 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #20 Skrevet 16. september 2014 Jeg lurer også på det.Hva drakk folk av på tur i gamle dager? termos? glassflasker? Anonymous poster hash: 84e24...9eb Glassflasker. Anonymous poster hash: c40a8...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå