Gå til innhold

Ta opp live stream fra skjermen i et døgn

Rainbow

Anbefalte innlegg

Lar det seg gjøre i praksis? Har skjønt at jeg kan ta opp det som skjer på skjermen med QuickTime på Mac. Hvis jeg da lagrer det som tas opp på en stor ekstern harddisk, vil jeg kunne holde det gående i et døgn? Så lenge jeg skrur av at skjermen sovner.

Evt noen tips til en annen måte å gjøre det på, eller om det er ustabilt å bruke QuickTime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle vel ikke være et problem, bare vær obs på kvaliteten du tar opp i og størrelsen på den eksterne harddisken.

Selv så har jeg aldri vært borti det å ta opp i så mange timer.

Har ikke peiling på hvilke programmer man bør bruke til det når det kommer til Mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må passe på kvaliteten hvertfall, om du finner et program.

Det beste er vel egentlig Auto screenshot som tar bilde hvert 5 minutt eller noe slikt, eller oftere. Bilder tar jo ikke stor plass, men det blir jo en del bilder etter et døgn :)

Anonymous poster hash: 4804f...330
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ta opp bilder, skal ta opp video, live stream.

Nå har jeg holdt på i flere timer med å finne programmer, kjøpte til og med ett, men det fucka opp lyden fullstendig (jeg måtte enten kjøre fullt volum eller ikke få lyd på opptaket, og dataen kan ikke gå med full lyd på natta, for da får jeg jo ikke sove).

Og har kjøpt meg 1tb harddisk, så det burde være plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede investert i en harddisk til å lagre det på og et program jeg ikke får til å funke, så vil helst ikke ha enda mer utgifter....

Jeg fikk det nesten til med en kombinasjon av QuickTime-player og Soundflower, men så viste det seg at lyden ble skikkelig ekko. Har også prøvd Apowersoft, som skulle være så fantastisk, men neidaaaa, da virker ikke lyden. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har allerede investert i en harddisk til å lagre det på og et program jeg ikke får til å funke, så vil helst ikke ha enda mer utgifter....

Jeg fikk det nesten til med en kombinasjon av QuickTime-player og Soundflower, men så viste det seg at lyden ble skikkelig ekko. Har også prøvd Apowersoft, som skulle være så fantastisk, men neidaaaa, da virker ikke lyden. :bond:

Ok. Faststone da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bandicam kan vel brukes til det du nevner. Finnes en gratisversjon av det programmet selv om jeg ville bare kjøpt det. Ut av de jeg har testet så likte jeg Bandicam best.

Men vet ikke hvor bra det fungere på Mac, eller om det i det hele tatt finnes på den platformen.

For å ta et eksempel så tok jeg opp nå i 5 minutter, standard innstillingene er 30 FPS audio 48.0KHz, stereo, 192 kbps. Dette gir et klart og fint bilde og lydkvaliteten er bra.

Tok opp i 1920x1080 og filen ble 85MB. Da klarer du sikkert å finne ut hvor mye det blir sånn ca for 24 timer opptak.

Du kan velge størrelsen (området) på hvor du skal ta opp, eller bare velge fullscreen.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...