Gå til innhold

Du som sparer, hva sparer du til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sparer du ca i året, og hva sparer du til?

Jeg er nysgjerrig og trenger å plukke opp noen ideer :)

Anonymous poster hash: be064...ac1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye sparer du ca i året, og hva sparer du til?

Jeg er nysgjerrig og trenger å plukke opp noen ideer :)

Jeg sparer for å ha råd til det jeg trenger.

Anonymous poster hash: 66eaa...d50

Skrevet

Sparer på BSUen. Og legger vekk så mye som mulig hver lønning (jobber deltid nå pga studie, så ikke alltid så lett).

Liker å alltid ha ekstra penger. Men akkurat nå sparer jeg til en asiatur i 3 uker i vinter :D

Skrevet

Bryllup :)

Pluss at jeg alltid har en buffer.

Anonymous poster hash: dd754...352

Skrevet

Jeg sparer for å nedbetale bolig-gjeld, så jeg om et par år kan selge min bolig og cashe ut en ny leilighet, og være gjeldfri :)

Anonymous poster hash: c7718...b9f
Skrevet

Sparer 500 kr i måneden for å ha råd til nødvendige reparasjoner og vedlikehold av en nesten-veteranbil etter hvert som behovet dukker opp. Uten sparekontoen hadde jeg blitt nødt til å selge bilen for lenge siden.

Skrevet

Sparer ikke TIL noe konkret, men det er jo mye som kommer framover det er nyttig å ha sparepenger til.

Om ca 3 år skal jeg kjøpe meg ny bil (altså ikke ny, men nyere). Ønsker å ta med meg familien på en skikkelig ferie når jeg fyller 40 (om 5 år).

På lang sikt sparer jeg for å kunne hjelpe barna inn på boligmarkedet og min egen økonomiske situasjon som pensjonist.

Anonymous poster hash: 60199...46f

Skrevet

Takk for svar, kan dere oppgi hvor mye dere sparer i året også? :)

Skrevet

Takk for svar, kan dere oppgi hvor mye dere sparer i året også? :)

Jeg sparer ikke etter noen bestemt rate, det blir bare det det blir. Lever passe sparsommelig og kjøper det jeg synes er fornuftig. Det som blir til overs går til sparing, enkelt og greit. Noen ganger har det blitt 0 på et år, andre ganger over 100.000.

Anonymous poster hash: 60199...46f

Skrevet

Jeg sparer til London-tur og neseoperasjon. Setter av 1000 kr pr mnd som trekkes automatisk, men også litt ekstra. Kommer an på hvor mye jeg har råd til.

Anonymous poster hash: 956e6...072
Skrevet

Nå sparer jeg gjennom å betale ekstra på boliglånet, rett og slett fordi jeg vil bli gjeldsfri fortest mulig. Men snart begynner vi sparingen til bryllup og større buffer. Og noen ferieturer vi har planlagt. Sparer/betaler ekstra på boliglånet med mellom 8-12000 kr per måned, alt ettersom hva som dukker opp av avgifter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg sparer først og fremst til egenkapital til egen bolig. Jeg begynte først i fjor, da sparte jeg 40000, i år sikter jeg mot 60000. Er student, så sparingen kommer helt an på hvor mye ekstra jobbing jeg kan ta på meg. Målet kommer til å være 40000-50000 årlig så lenge jeg studerer.

Skrevet

Jeg sparer mye, men aner ikke til hva. Har iallefall 220 000 tusen kr!

Anonymous poster hash: 03429...56d
Skrevet

Skal begynne å spare til kirurgisk trekking av visdomstann... Tar et utgangspunkt i 3000 kroner, siden prisene reguleres. Tenker kanskje 500 kroner i måneden til jeg har nok (6 mnd) Trenger å få den ut snart..! ;)

Skrevet

Jeg sparer 1000-4000,- i måneden, litt mer hvis det kommer feriepenger/skattepenger e.l. Sparer ikke til noe spesielt - liker å ha en buffer samt litt i bakhånd til vinterklær/sommerklær/ting jeg får lyst på.

Skrevet

rundt 90.000kr i året - 7.500kr i mnd. For å ha grei økonomi senere også^^

Anonymous poster hash: 3b248...4d6
Skrevet

Jeg sparer til ny leilighet ( vil beholde den gamle som utleieleilighet) sparer ca 15000 i mnd.

Anonymous poster hash: b0e6f...ddd

Skrevet

Skal begynne å spare til kirurgisk trekking av visdomstann... Tar et utgangspunkt i 3000 kroner, siden prisene reguleres. Tenker kanskje 500 kroner i måneden til jeg har nok (6 mnd) Trenger å få den ut snart..! ;)

Om den må opereres ut, dekker staten det meste. Du skal bare betale en egenandel.

Skal du bare trekke den, må du dekke alt selv.

Anonymous poster hash: ed844...20a

Skrevet

mørkere tider.. hehe neida, men legger av litt hver måned sånn i tilfelle det skulle dukke opp overraskende utgifter eller jeg pluselig ikke har en inntekt over en liten tid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...