Gå til innhold

Syk, og bortreist mann, la Mini se tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lar normalt ikke Mini på snart 2 se særlig med tv, men nå er jeg blitt syk og orker lite. Er det greit å bruke tv som barnevakt mens 4 kopper kaffe og litt febernedsettende får sjansen til å virke?

Anonymous poster hash: d099b...858

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det rolig. Barnet tar ikke skade av å se litt TV når du er syk.

Skrevet

Ta det rolig. Barnet tar ikke skade av å se litt TV når du er syk.

Er vel et tegn på at hjernen er full i snørr når jeg får dårlig samvittighet for sånt andre gjør nesten daglig... ;) Hun merker jo at jeg ikke er i form, så bedre med Dora enn å være klengete!

Takk

Ts

Skrevet

La barnet se tv du, det tar ingen skade om det blir mye tvtitting i en sånn situasjon!

Hadde selv en episode der barnet mitt så tv nesten en hel arbeidsdag..... Hun hadde hatt spysjuka dagen før og måtte være hjemme fra barnehagen dagen etter. På morgenkvisten fikk såklart jeg spysjuka, og mannen min var på kurs. Rigget meg til i tvstua med madrasser og dyner på gulvet, så oppholdt vi oss der til papsen kom hjem på ettermiddagen. Jeg døste/sov en god del innimellom hurtigløping på do og runder over doskåla. Ungen hadde det kjempekjekt, og det er faktisk et av det tidligste barndomsminnet hun har; mamma og hun i dynge på gulvet en hel dag med masse filmer og lettvindt matløsninger :fnise:

Unntakstilstand er unntakstilstand :) God bedring ts :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Er vel et tegn på at hjernen er full i snørr når jeg får dårlig samvittighet for sånt andre gjør nesten daglig... ;) Hun merker jo at jeg ikke er i form, så bedre med Dora enn å være klengete!

Takk

Ts

Når du blir bedre av sykdom, går jo ting tilbake til normalen og du kan begynne å være mere sparsom med TV-tittingen igjen.

Enig med skruf over her. Det kan jo hende dette blir kvalitetstid for henne. Hun og mamma med Dora the Explorer på gulvet i stua.

God bedring, ja.

:blomst:

• Liker 1
Skrevet

Du har sikkert gjort det allerede i går, men så klart kan man bruke tven som barnevakt når man er syk.

Tror det er ganske normalt egentlig. Hun trenger jo at mora er så uthvilt som hun kan bli.

Anonymous poster hash: 75d63...abc
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...