Gå til innhold

Baby/ barnehår som endrer farge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Postet denne feil under graviditet, så prøver her inne også. Jeg har tidligere trodd at de fleste babyer blir født lyse for så å få mørkere hår etterhvert, men har etterhvert forstått at mange faktisk blir født mørke for så å bli lysere. Gjaldt det dine barn og var det i såfall slik at babygråt først falt av og at det som så vokste ut var lysere, eller fikk babyen/ barnet me hår som så gradvis ble lysere? Rundt hvilken alder skjedde i såfall det?

Anonymous poster hash: 3bf01...f4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble født med mørkt hår også ble det lyst etter noen måneder selv om håret ikke har vokst så mye. Så er jo det samme håret som er blitt lyst uten at jeg skjønner helt hvordan det gikk til. Gikk fra mørkt brunt til blondt.

Skrevet

Jeg ble født mørk, var lys som barn og har blitt mørk igjen som voksen. Mine barn ble også født mørke, men et nå skikkelig blonde begge to. De mørkner nok i slutten av tenårene.

Anonymous poster hash: 7ac50...0b2

Skrevet

Min yngste har jeg spøkt med at vi vasket farget ut av håret på. Hun var mørk som nyfødt og ble lys i løpet av 3-4 mnd, og er i dag fortsatt lys blond tenåring

Skrevet

Født mørk, ble lys etter hvert. Regner ikke med fargen er "ferdig" før i 5-6-års alder. Ser på mine barnebilder at jeg hadde samme farge som sønnen min da keg var helt liten, nå er jeg mye mørkere.

Skrevet

Min eldste sønn ble født helt mørk, nesten svart. Så ble det lysere av seg selv og ble lysere og lysere til han ble større og da ble det mørkt igjen. Nå er han mørk blond/brun.

Midterste barn ble født med lite hår, men det var lyst. Det var helt hvitt lenge. Da han ble litt eldre ble det mørkere og mørkere. Nå som nesten voksen er det mørk igjen, sånn som storebroren.

Yngste var lys blond som nyfødt og fortsatte med å være lyshåret lenge, men nå blir det stadig mørkere. Ikke helt mørkt, men mørkere enn det var på babystadiet.

Skrevet

Begge mine har vært født mørke, men er nå helt lysblonde. Her har det lyse håret kommet under det mørke som gradvis har falt/blitt slitt av.

Gjest white tiger
Skrevet

Mine to jenter ble født mørke, men er nå lyse i håret begge to, det samme var tilefelle med ene søsteren min. Jeg og den andre søsteren min var født mørke og har alltid vært mørke i håret.

Skrevet

Jeg er født med rødt hår, ble gradvis lysere i løpet av første leveår. Nå blir det mørkere. Finner både røde og brune hår i manken.

Håret endrer seg.

Skrevet

Født mørk, ble lys etter hvert. Regner ikke med fargen er "ferdig" før i 5-6-års alder. Ser på mine barnebilder at jeg hadde samme farge som sønnen min da keg var helt liten, nå er jeg mye mørkere.

Hvor mange år det tar før fargen slutter å forandre seg varierer nok fra person til person. Lillebroren min var blond opp til 5-6 år alderen og så har han blitt mørkere og mørkere i håret siden det. Nå er han 16 år gammel og jeg syns fortsatt at jeg ser han har blitt enda mørkere i håret det siste halve året. Nå har han mørke brunt hår.

Jeg ble født med masse svart hår, ble brunt etter noen måneder og har holdt seg stabilt brunt siden da. Jeg er lysere i håret enn broren min.

Anonymous poster hash: 7a216...330

Skrevet

Har ei som ble født med lite hår. Hun har alltid vært helt lys. Andremann ble født med litt mer og mye mørkere hår. Det har blitt litt lysere, men er fortsatt mørkere enn eldstemann. Spent på hvordan hun ender opp. Er 10 mnd nå.

Anonymous poster hash: 3bf01...f4b

Skrevet

Jeg hadde ganske mørkt hår som baby som etterhvert ble lyst blondt og har vært lyseblond siden :)

Skrevet

Det er veldig vanlig at babyer blir født med mørkt hår. Dette faller ofte av i løpet av de første ukene, så gror den naturlige hårfargen ut (være seg mørkt eller lyst).

Begge mine er født med mørkt hår, og begge mistet det meste av håret de første ukene etter fødsel. Den eldste fortsatte å ha mørkt hår (men ikke så mørkt som det svarte "fødehåret") da det grodde ut, mens den minste fikk lyst hår.

Det er også veldig vanlig å være lyshåret som barn og bli gradvis mørkere. Naturlig lyseblondt hår er vel ganske sjelden hos voksne. De fleste lyse barn får mellomblondt/"kommunegrått" hår som voksne.

Skrevet

Min yngste hadde veldig mørkt hår da han ble født. Dette babyhåret forsvant og det som kom ble egentlig gradvis lysere. Han har lysblondt nå. Tror mulige s han kanskje blir mørkere med årene, vet ikke.

Anonymous poster hash: 05778...882

Gjest Santa Barbara
Skrevet

Nesten alle her har jo unger født med mørkt hår ser jeg. Min hadde helt lyst og har det enda 20 mnd seinere.

Gjest Uhumskheter
Skrevet

ble født mørkt, gikk til hvitt, og så da jeg ble tenåring så mørknet det. hadde også mørkeblå øyne da jeg ble født, så gikk de til lyseblå og nå er de mørkeblå igjen.

Skrevet

Nesten alle her har jo unger født med mørkt hår ser jeg. Min hadde helt lyst og har det enda 20 mnd seinere.

Jeg tror det er ganske uvanlig å bli født med helt lyst hår. Så for noen dager siden bilde av en baby på forsiden av VG eller noe, som var født med masse lyst blondt hår. Det tror jeg er sjelden. De fleste som fødes med mye hår, har mørkt hår, uavhengig av hårfargen de får senere.

Hørte forresten noen omtale det å bli født med masse mørkt hår som å "dra med seg ramma på veien ut".... Vet ikke om jeg skal :ler: eller :spy: av sånt :P

Skrevet

Jeg ble født lys og er fortsatt lys. Samboeren min var lys i håret og hadde grønne øyne som barn, nå har han brunt hår og brune øyne.

Skrevet

Lillemor ble født med rødlig hår. Så mistet hun det meste og det ble blondt. Ikke helt hvitt men litt brunlig. Er spent hvordan det ender. Hun er 8 mnd nå

Anonymous poster hash: 3eed3...527

Skrevet

Min ble født med mørkt hår. Faren skinnet han da poden var 10 mnd. Det vokste ut blindt hår og har vært blindt siden. Han er nå 3 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...