Gå til innhold

Hjertesukk..Hvordan skal jeg gjøre det slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt samboer i snart 7 år, og de siste årene har jeg hatt mine stunder hvor jeg spør meg selv om jeg virkelig vil ha han resten av livet.

Vi er totalt forskjellige, til den grad at motsetninger ikke er bra lenger. Han har lyst på en fremtid med meg, det vet jeg fordi han snakker om barn.

Vi har ingen felles venner, fordi hans venner og mine venner er veldig forskjellige og har forskjellige interesser. Jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger han har truffet familien min, og siden jeg er veldig nært knyttet til dem så synes jeg det er synd.

Vi har veldig forskjellig syn på hva vi liker å bruke dagene på, og mens jeg er positiv og blid av natur så finner han noe negativt med alt.

Jeg har blitt kjent med en fyr i det siste, en som er rake motsetningen av min samboer, han deler mine interesser osv, og han har hintet frempå at han liker meg. Jeg har ikke utviklet sterke følelser for han enda, men jeg kan SE for meg at vi kunne vært en match. Av hensyn til min samboer kommer jeg ikke til å si eller gjøre noe før det er slutt.

Så problemet mitt.. hvordan skal jeg gjøre det slutt? Hadde jeg lest denne tråden selv så hadde jeg tenkt "herregud det er bare å gjøre det!". Men jeg er veldig konfliktsky og er ikke så glad i endringer (en grunn til at det har holdt på så lenge). Samboeren min kan finne på å bli veldig sint og stenge meg helt ut frem til jeg kommer meg ut, og det liker jeg ikke.

Vi krangler nesten aldri, og det er ingenting spesielt som har skjedd i det siste, så det er kanskje derfor det er ekstra vanskelig å skulle gjøre dette. For han så kommer jo dette helt ut av det blå. Jeg er jo glad i han, men er redd mine følelser for han er borte :frown: hjelp..

Anonymous poster hash: b7563...a5f
Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Så, du gadd ikke tenke på dette før du fant et alternativ? Svakt... Du får si som sant er. Du fant en annen eng og du vurderer å gresse der.

Skrevet

Så, du gadd ikke tenke på dette før du fant et alternativ? Svakt... Du får si som sant er. Du fant en annen eng og du vurderer å gresse der.

Jeg og han andre er bare venner, og finner på ting sammen som samboer ikke gidder å bli med på (felles interesser).

Så det har ikke noe med han andre å gjøre. Bortsett fra at det fikk meg til å innse at det faktisk fins noen flere der ute som er mer lik meg enn hva samboer er. Har som sagt vært usikker veldig lenge nå. Tror bare begeret fløt over akkurat nå.

Anonymous poster hash: b7563...a5f

Skrevet

Dersom du er usikker på forholdet, og ønsker å gjøre det slutt, ville jeg sagt det som det er. Fortell samboeren din at følelsene dine for ham er borte. Bedre å være ærlig enn å fortelle at "Jeg skulle ønske... " osv, for da kan det være vondt for han om du finner en ny eller at ha holder håpet oppe dersom han ikke ønsker å miste deg.

Jeg skjønner at det å gjøre det slutt med noen er vanskelig. Er litt uenig med brutal_mann over. Å innse at det finnes andre der ute skjer. Da ser en at personen du er med ikke er den rette, og det er ikke noe galt i det. Håper det ordner seg og at du finner en du elsker fullt ut :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 8263b...ad5
Skrevet

Jepp enig med alle de andre

Anonymous poster hash: ee9ee...bb4
Skrevet

Hvis du ikke klarer å si det rett ut kan du skrive et brev.. Så tar dere praten når han har lest det!

Anonymous poster hash: 7fdca...a97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...