Gå til innhold

Krangler altfor ofte med mannen i mitt liv, råd?!

Anbefalte innlegg

Gjest solstråleen
Skrevet

Ja, overskriften sier vel det meste. Noen som har råd og hvilke strategier bruker dere når krangelen først har oppstått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lytter, er saklig, innrømmer feil og er ikke langsur.

Anonymous poster hash: 84685...638

• Liker 2
Skrevet

Ja, overskriften sier vel det meste. Noen som har råd og hvilke strategier bruker dere når krangelen først har oppstått?

Finn ut hva som starter den og hvordan du kan løse det, blir det mye krangling er det veien til døren ut. Ett liv og dine valg ;)

Anonymous poster hash: ce5a2...96e

Skrevet

Hva krangles det om da? Det er jo ganske vesentlig informasjon...

Skrevet

Saklig, tenk over det, er det en grunn til å krangle på dette? Er du for mye i forsvar? er du langsur?

Noen ganger har min kjære dager hvor han kun vil krangle, jeg gir ham ikke noe mulighet til det og bare kjører mitt eget rolige løp, ingen grunn til å egge opp til krangling eller diskusjoner om man kan forholde seg rolig og saklig.

Anonymous poster hash: 4b370...155
Skrevet

Spørs jo litt hva dere krangler om da..

Men det som hjalp for meg var rett og slett å høre mer, istedenfor å avbryte hele tiden.

Stemningen er mye mindre amper no som vi har lært oss å holde munn menst den andre prater

Anonymous poster hash: f650b...5f8
Skrevet

Vi hadde en periode der det gikk over stokk og stein, vi bestemte oss for å sette av fast tid til å prate, i begynnelsen var det problem løsning og hva vi følte eller bare det å lufte frustrasjoner i forhold til arbeid, jeg lærte fort at han var sliten og frustrert pga ting rundt oss og ikke meg, det gjorde det lettere for meg å vite hva han trengte. Noe som også var litt godt, var at om jeg var skikkelig irritert på ham til tider, så kunne vi tenke at vi tar det senere, det gav oss tid til å roe oss litt ned og tenke over hva som faktisk irriterte og om det var av andre grunner eller fordi det var noe den andre parten gjorde som gav grobunn for irritasjon.

Nå er det mest koseprat på kveldene men vi har beholdt den faste tiden fordi da er det tiden da vi kan gi hverandre full oppmerksomhet uten impulser rundt oss, til å bare lytte til den andre å finne ut av ting sammen, om det er gleder, sorger, frustrasjoner osv

Anonymous poster hash: 93bdb...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...