Gå til innhold

Hva er din ønskeliste når du skal shoppe?

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley
Skrevet (endret)

Har du et klart bilde at hva du liker og vil ha når du skal handle klær?

Jeg har spart meg for mange bomkjøp etter at jeg konkretiserte ønskene mine :)

Jeg vil ha:

- figursydd. Klærne må skape en bra siluett. Mye fansongløst i butikkene for tida, noe jeg bare synes ødelegger figuren.

- jordfarger. På meg blir sort og knallrødt for hardt. Og pasteller føles for "småjentete". Grått har jeg egentlig et bra forhold til (i kombinasjon med farge!), men får overdose av dagens motebilde. Sjokoladebrun, lilla, vinrød, blågrønn osv er tingen for meg.

- naturmaterialer. Helst mest mulig. Rene syntetplagg utgår i alle fall utenom helt spesiell ting

- ekte skinn. Der det skal være skinn (sko, vesker, detaljer) vil jeg ha ekte vare. Plastikkskinn gir ingen mening for meg. Da vil jeg heller ha et helt annet materiale.

- komfortabelt. Jeg er opptatt av klær, men vil ikke lide. Er ikke klærne egnet å bruke (f.eks sko som ville gjøre at jeg ikke kunne gå et par km uten besvær, det kommer ikke inn her)

- v-hals. Relativt store brystene gjør at høy halslinning fungerer dårlig. Båthals KAN fungere..

Jeg vil ikke ha:

- hetter

- bokstavtrykk (eller tall)

- skulderklaffer (militærjakke f.eks)

- "pusete" stoff

- baggy/saggete bukser

- vulgært (de overevnte brystene gjør at jeg vokter meg strengt for alt som går i denne retningen)

- cutouts

- nagler

Endret av AnneShirley
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, absolutt, men har hatt mange som mener jeg er picky:P

Jeg vil ha:

Figursydd(her er jeg spesielt plaget med at det ikke former seg inn mot kroppen ved korsryggen og henger bare rett ned)

Brukbart stoff

Enkle snitt

Komfor

Praktisk

V-hals

A-linjeskjørt

Basics

Jeg vil ikke ha:

Bling

Paljetter

Frynser

Oversized eller formløse plagg

Gjennomsiktige plagg(som ikke er meningen skal være gjennomsiktig)

Empirieliv

Peplum
Dyretrykk

Ansikts-trykk(aner ikke hvem denne personen er??)

Andre trykk(nei, jeg vil ikke ha en svær bart på trusa over rævsprekka!)

Tilfeldige tall/bokstaver

Nagler/studs

Plagg som er revnet/hullete

Dyremønster

Blomstermønster

Prikker

Statementsmykker(mange er ekstremt tacky)

Og sikkert masse jeg ikke kommer på:P Er ekstremt vanskelig å finne klær for meg, jeg kan gå inn på ørten butikker og ikke en gang finne noe jeg kunne enke meg å prøve, mens andre knapt klarer å komme ut uten å ha "funnet så mye fint." Så er jeg prikete så får jeg bare være det:P

Anonymous poster hash: b28d6...e12
Gjest AnneShirley
Skrevet

Bedre å være litt "picky" enn å kjøpe ting man ikke føler seg vel i :)

Jeg synes i alle fall jeg har blitt en mye "flikere shopper" etter at jeg begynte å lage meg lister over ting det faktisk ikke er noen vits i at jeg en gang prøver.

• Liker 1
Skrevet

Har omtrent samme lista som dere :laugh:

For meg er det helt utenkelig å ikke ha en sånn mental liste.

Jeg har det veldig greit med tanke på farger, på et eller annet vis så husker jeg eksakte fargenyanser og kan mentalt matche ting i butikk til ting hjemme.

Jeg har også en listeapp på telefonen der jeg skriver opp ønskeliste med konkrete plagg. Nå står det f.eks en mørkemørkegrønn blazer på den lista. Det er jo såpass vanskelig å finne at jeg regner med at den kommer til å stå der i årevis. Men da tar jeg opp lista og ser på hvis jeg er i butikker, så slipper jeg å handle ting jeg egentlig ikke trenger.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Har omtrent samme lista som dere :laugh:

For meg er det helt utenkelig å ikke ha en sånn mental liste.

Jeg har det veldig greit med tanke på farger, på et eller annet vis så husker jeg eksakte fargenyanser og kan mentalt matche ting i butikk til ting hjemme.

Jeg har også en listeapp på telefonen der jeg skriver opp ønskeliste med konkrete plagg. Nå står det f.eks en mørkemørkegrønn blazer på den lista. Det er jo såpass vanskelig å finne at jeg regner med at den kommer til å stå der i årevis. Men da tar jeg opp lista og ser på hvis jeg er i butikker, så slipper jeg å handle ting jeg egentlig ikke trenger.

En slik en? Eller er det denne grønnfarven?

41461822xn_20_e.jpg41460875ss_20_e.jpg

Eller denne?

41450736dn_20_e.jpg

:plystre:

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Lille-pus! Du er den jeg leter etter! ^^, Når vi nå først har en tråd om ønskeliste når man shopper; hvor shopper man peacoats?:) Betaler gjerne for kvalitet.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Lille-pus! Du er den jeg leter etter! ^^, Når vi nå først har en tråd om ønskeliste når man shopper; hvor shopper man peacoats? :) Betaler gjerne for kvalitet.

For en mann eller en kvinne? :klo:

Skrevet

Bra material og fravær av bling og bokstaver er vel på topp hos meg. Men egentlig hopper jeg inn her fordi jeg ser at noen spurte etter peacoats, og DET er på toppen av ønskelisten min akkurat nå. (For tredje år på rad, men jeg gir opp med jevne mellomrom)

Skrevet

Mye likt det Anne Shirley beskriver i hovedinnlegget hva materialer angår. Fargene mine er imidlertid annerledes siden jeg er "vinter". Det går mye i diverse blå- og grønntoner hos meg. Helst skarpe eller "dype" med kald fargetone, med svart, mørk grå og marine som basisfarge på store plagg.

Dessuten plusser jeg på med:

• ullpolo (på vinteren)
  • dongeribukser (helårs) med rette ben, eller i den senere tid også "skinny".
  • litt tykkere gensere kommer i en klasse for seg. Der har jeg så langt ikke fått revidert stilen så der er innholdet i skapet av typen store og vide gensere.
  • skjørt skal for min del være forholdsvis smale og gå til litt over kneet (enten rett over eller noen få cm over). Skjørt som ender midt på kneet eller rett under gir meg "fotballegg grandiosa" :ler:

Noe som er veldig uaktuelt i min garderobe er singletter. Det er absolutt ikke pent på meg. Likeledes så finner man ikke blomstermønster eller plagg med blonder på. (Undertøy er unntaket. Der er blonder OK så lenge det er av den myke sorten som ikke klør.) Striper, ruter eller geometriske mønstre kan jeg ha i små doser, men da må det mikses med noe mer nøytralt.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Synes jeg finner nærmest på 100-vis av pea coats jeg... :klo:

Hva med denne?

Nei, den er så langt fra gratis desverre.

Edit: Og for å holde tråden sånn omtrentlig så skulle jeg vel ønske meg at alle plagg var skreddersydd til meg, men det er en utopisk drøm :lol:

Større utvalg i butikkene, både i merker, modeller og farver hadde vært flott !

Mer kvalitet og mindre blandingsmaterialer med billig polyester og nylon. Mer silke, ull og bomull med stretch.

Mere og flere små, uavhengige butikker. Jeg er så lei av store kjeder med samme utvalg i alle byer !

Bedre utvalg av skikkelige sko... sukk...

Endret av Lille-pus
Skrevet

For en mann eller en kvinne? :klo:

Kvinne(er nå et kvinneforum er det ikke? :laugh: ). Men så posten med linken din, er litt opptatt av at den skal være rød:P Finner litt mer mørke, men lite rødt:\ Sorry avsporing...

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kvinne(er nå et kvinneforum er det ikke? :laugh: ). Men så posten med linken din, er litt opptatt av at den skal være rød:P Finner litt mer mørke, men lite rødt:\ Sorry avsporing...

Siden vi nå alikevel surrer rundt på et sidespor i tråden:

Her

Måtte spørre om kjønn. Pea coats er egentlig herreplagg, militære sådanne, og er et hyppig brukt plagg blant menn.

- og AB er intetkjønnet ;)

Skrevet

41450736dn_20_e.jpg

:plystre:

Haha, du asså! Takk for innsatsen :)

Omtrent som fargen på den siste der, men den bør være et annet snitt. To-knappers pleier å funke dårlig på min kroppsfasong.

Skrevet

Hva jeg holder meg unna:
Paljetter (grøss og gru.)

Glitter
Skjørt som går lenger opp enn 5-10 cm over knærne. Jeg har mye arr på lårene, så liker ikke å ha veldig korte skjørt pga. det.
Nagler, studs og lignende.
College gensere/t-skjorter. Okei til hjemmebruk, men går ikke mye ut i dem.
Hetter
Tall og slagord
Dårlig kvalitet på klærne. Har ikke i grunn noe imot spesielle typer stoffer, da jeg har funnet en del utypiske stoffer som er veldig fine. Jeg foretrekker dog naturlige stoffer som silke, bomull, diverse typer ull.
Frynser
Slike luftige skuldergreier på topper. Ser aldri bra ut på meg. Mener noe slikt som dette.
Revnet/slite bukser og topper. Jeg sliter ut klærne mine selv takk.

Ellers er jeg vel ganske åpen på ting og ønsker å prøve mest mulig. Hvem vet, kanskje jeg finner et eller annet som jeg aldri trodde jeg kom til å bruke, men det alikevel ser bra ut.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg synes også det er viktig å prøve klær litt utenfor komfortsonen en gang i blant. Men jeg har handlet klær til meg selv i over 20 år, så jeg begynner å ha testet mye. Og jeg vet at det er en god del snitt og farger som bare ikke fungere.

Så, ja takk til å teste og prøve seg fram len ganger. Men likevel takk og pris at jeg vet mye om hva som funker også :) Sparer både tid og penger på å kunne lete etter det jeg vet jeg kommer til å bruke.

Skrevet

Bra material og fravær av bling og bokstaver er vel på topp hos meg. Men egentlig hopper jeg inn her fordi jeg ser at noen spurte etter peacoats, og DET er på toppen av ønskelisten min akkurat nå. (For tredje år på rad, men jeg gir opp med jevne mellomrom)

http://www.hunkydory.com/en/shop-by-category/jackets_vests?expand=/en/shop-by-category/jackets_vests/melton-morton-p-coat

Er dette et alternativ?

Skrevet

Tusen takk for forslag. Jeg ser nok for meg marineblå, og litt lenger. Også gjør jeg det vanskelig for meg selv ved å vegre meg litt for å bestille på nett om jeg ikke ser en jeg MÅ ha, det er så kjedelig med toll og slikt om det viser seg at det ikke var drømmejakken likevel. Men jeg er sær og kresen på det, altså. Har nok en tendens til å se for meg noe veldig spesifikt, og dermed bli gående å lete etter et fantasiplagg.

Forøvrig har myk, grå, sløyfefri lue rukket opp på prioriteringslisten i takt med temperaturfall. Det regner jeg med å klare å kjøpe innen 2014 er omme.

Skrevet

Forøvrig har myk, grå, sløyfefri lue rukket opp på prioriteringslisten i takt med temperaturfall. Det regner jeg med å klare å kjøpe innen 2014 er omme.

Hva med FWSS?

http://retro.no/dame/tilbehør/badlands-15

Anonymous poster hash: 54f69...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...