sajk Skrevet 13. september 2014 #1 Del Skrevet 13. september 2014 Hei! Håper dette er rett sted å spörre. Vi hadde sex nå MED kondom. Jeg har ikke fått begynt med annen prevansjon enda. Men den datt av underveis, eller når han dro seg ut. Er ikke helt sikker. Så min förste tanke var å kjöpe en angrepille i morgen. Men så leste jeg på pakkevedlegget at man da ikke bör amme på 8 timer. Og barnet mitt tar ikke flaske... :O Så nå sitter vi jo ganske fint i det. Jeg vet ikke hva vi skal gjöre. Jeg har ikke fått tilbake mensen enda. Og min helsesöster sier at fullamming er prevansjon.. Men jeg stoler ikke helt på det, og man vet aldri. Hvis jeg skulle ha blitt gravid nå, når kan jeg da tidligs ta en sikker test når jeg ikke vet når forventet mens er? Hva hadde dere gjort? Tusen takk for svar : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 13. september 2014 #2 Del Skrevet 13. september 2014 14 dager etter samleie:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Del Skrevet 13. september 2014 Hei! Håper dette er rett sted å spörre. Vi hadde sex nå MED kondom. Jeg har ikke fått begynt med annen prevansjon enda. Men den datt av underveis, eller når han dro seg ut. Er ikke helt sikker. Så min förste tanke var å kjöpe en angrepille i morgen. Men så leste jeg på pakkevedlegget at man da ikke bör amme på 8 timer. Og barnet mitt tar ikke flaske... :O Så nå sitter vi jo ganske fint i det. Jeg vet ikke hva vi skal gjöre. Jeg har ikke fått tilbake mensen enda. Og min helsesöster sier at fullamming er prevansjon.. Men jeg stoler ikke helt på det, og man vet aldri. Hvis jeg skulle ha blitt gravid nå, når kan jeg da tidligs ta en sikker test når jeg ikke vet når forventet mens er? Hva hadde dere gjort? Tusen takk for svar : ) Man kan begynne å teste på dagen fra forventet mens, det er som oftest ca 14 dager etter eggløsning. Sædceller kan vel leve noen dager, så i ditt tilfelle ville jeg testet om 14 dager og igjen en ukes tid etter om den første er negativ. Fullamming er nok som prevensjon i mange tilfeller, men det er nok mye som spiller inn. Hvor gammel baby er, hvor mye du ammer, spesielt om natten siden det er mest hormoner som "setter i gang" da. Anonymous poster hash: 01c1f...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuttepi Skrevet 13. september 2014 #4 Del Skrevet 13. september 2014 Fullming er IKKE prevensjon, det er helt utrolig at en helsesøster kan si noe sånt! Hvor gammel er babyen? Jo kortere tid etter fødsel, jo mindre er jo sjansen for at du er kommet tilbake i syklus. Allikevel varierer det veldig fra person til person. Jeg fullammet til tre mnd, og ammet like mye til seks mnd, men baby fikk da velling/ grøt i tillegg. Jeg fikk mensen tilbake mens jeg fullammet, og kunne jo da blitt gravid igjen. Du kan ta en test om 14 dager. Håper resultater blir det du ønsker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #5 Del Skrevet 13. september 2014 Joda, fullamming er veldig sikkert som prevensjon, men man må vite hva man gjør, og det kan være man er blant den lille prosenten som uansett blir gravid. Men gjort riktig er den like sikker som mye annet - dog ikke veldig lenge, ettersom baby sover lenger og ammingen blir sjeldnere ganske raskt. http://ammehjelpen.no/artikkel/101/Amming-som-prevensjon-LAM Anonymous poster hash: 01c1f...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Del Skrevet 13. september 2014 Joda, fullamming er veldig sikkert som prevensjon, men man må vite hva man gjør, og det kan være man er blant den lille prosenten som uansett blir gravid. Men gjort riktig er den like sikker som mye annet - dog ikke veldig lenge, ettersom baby sover lenger og ammingen blir sjeldnere ganske raskt. http://ammehjelpen.no/artikkel/101/Amming-som-prevensjon-LAM Anonymous poster hash: 01c1f...4b7 Det sagt, jeg ville aldri anbefalt å kun stole på det, for det er som jeg skrev MYE som spiller inn. Anonymous poster hash: 01c1f...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sajk Skrevet 14. september 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 14. september 2014 Tusen takk for svar alle sammen. Da blir det testing om 2-3 uker. Håper jeg ikke har blitt gravid! Jeg stoler ikke på fullammingen. Helsesöster er gammel da... Barnet er 4 mnd foresten : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå