Gå til innhold

Hvor lang tid før man blir kjærester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din erfaring her? Hvor lang tid tok det fra dere startet å date til dere ble kjærester?

Jeg har datet en fyr i 2 mnd, men det føles mye lengre. Allerede på date 2 hadde vi overnatting og sex, og veldig dype samtaler. Oppfører oss som kjærester når vi er sammen. Problemet er at han er megaopptatt og dårlig til å planlegge+prioitere, så vi ses ikke oftere enn et par ganger i uken, selv om vi bor 1 km fra hverandre. Jeg kjenner at jeg føler jeg vil ha mye mer, men bare får smulene.

Jeg er ikke typen til å date flere samtidig, og begynner å føle at jeg kaster bort tiden dersom dette ikke leder til et forhold snart. Hvor lenge skal jeg gå forhåpningsfull og nøye meg med dette (som i mine øyne er altfor lite)...

Mine tidligere forhold har gått veldig fort. Vi har hengt sammen gjerne daglig, alltid overnattet i helgene når det var anledning og gradvis blitt offisielle. Hadde min nåværende date vært forelsket ville han vel sett meg så ofte som mulig:/

Anonymous poster hash: 96448...646
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke til så mye hjelp, men ville bare slenge inn at jeg er forelsket nå, men har faktisk ikke mulighet til å se han mer enn 1 dag per uke, noenganger går det 2 uker mellom hver gang. Litt kjedelig, men det er en fase i livet hvor jeg faktisk ikke har mulighet til å sees oftere. Heldigvis er han like opptatt, så vi matcher bra sånn sett. Men kan altså godt være han er forelsket, men bare er skikkelig opptatt;)

Anonymous poster hash: 7dc17...5c0

Skrevet

Ja, ser den:) "Min" er veldig opptatt, og når jeg vet at han er på kurs, vekkreist eller på jobb plager det meg lite. Men sånn som i dag var vi med hverandre midt på dagen og jeg hintet til om vi skulle være med hverandre om kvelden også. Han skulle ingenting, jeg skulle ingenting. Likevel ville han hjem etter et par timer. Ikke at han skal bruke hvert ledige sekund på meg, men det føles litt sårt.

Slapper mer av de dagene jeg vet han er opptatt, enn når jeg vet han er ledig, men velger å gjøre andre ting/spør ikke meg.

Skrevet

Ja, ser den:) "Min" er veldig opptatt, og når jeg vet at han er på kurs, vekkreist eller på jobb plager det meg lite. Men sånn som i dag var vi med hverandre midt på dagen og jeg hintet til om vi skulle være med hverandre om kvelden også. Han skulle ingenting, jeg skulle ingenting. Likevel ville han hjem etter et par timer. Ikke at han skal bruke hvert ledige sekund på meg, men det føles litt sårt.Slapper mer av de dagene jeg vet han er opptatt, enn når jeg vet han er ledig, men velger å gjøre andre ting/spør ikke meg. Anonymous poster hash: 96448...646

Høres ikke ut som om han er villig til å prioritere deg.

Kanskje det er på tide å spørre han?

Skrevet

Hva er din erfaring her? Hvor lang tid tok det fra dere startet å date til dere ble kjærester?

Ikke noe jeg hadde reagert på.

Anonymous poster hash: 68f06...090

Skrevet

Ja, ser den:) "Min" er veldig opptatt, og når jeg vet at han er på kurs, vekkreist eller på jobb plager det meg lite. Men sånn som i dag var vi med hverandre midt på dagen og jeg hintet til om vi skulle være med hverandre om kvelden også. Han skulle ingenting, jeg skulle ingenting. Likevel ville han hjem etter et par timer. Ikke at han skal bruke hvert ledige sekund på meg, men det føles litt sårt.

Slapper mer av de dagene jeg vet han er opptatt, enn når jeg vet han er ledig, men velger å gjøre andre ting/spør ikke meg.

Det hørtes ikke såå bra ut egentlig, er det tidlig i datingfasen ville jeg tenkt at han ønsket å tilbringe så mye tid med deg som han kunne når han først var ledig, høres rart ut at han heller ville være hjemme (alene?)enn å være med deg en kveld.... Burde kanskje ta det opp med han å høre hva han sier.

Skrevet

Det hørtes ikke såå bra ut egentlig, er det tidlig i datingfasen ville jeg tenkt at han ønsket å tilbringe så mye tid med deg som han kunne når han først var ledig, høres rart ut at han heller ville være hjemme (alene?)enn å være med deg en kveld.... Burde kanskje ta det opp med han å høre hva han sier.

Tss, det er ikke rart. Jeg kan droppe en date fordi jeg heller har lyst til å finne på noe annet/være alene hjemme - uten at det vitner om manglende følelser for den andre. Folk er forskjellige.

• Liker 1
Skrevet

Tss, det er ikke rart. Jeg kan droppe en date fordi jeg heller har lyst til å finne på noe annet/være alene hjemme - uten at det vitner om manglende følelser for den andre. Folk er forskjellige.

Ok, da trenger du ikke bekymre deg TS ;)

Beklager at jeg skrev at jeg syntes det var rart at han heller ville være alene enn å henge med deg den ene kvelden han faktisk hadde mulighet til det:p jeg er sikkert litt rar sånn sett, tenker at i startfasen er det greit å gi litt av seg selv så man kan bli ordentlig kjent, så kan man heller trekke seg litt tilbake når man er trygge på hverandre, my bad.

Skrevet

Men hva får deg til å tro at dette blir bedre når dere definerer dere som kjærester? Det hjelper vel ingenting det om han uansett ikke har tid og/eller har mindre behov for å sees enn deg.

Skrevet

At det varierer veldig fra forhold til forhold og fra person til person! :)

Og, det som du beskriver som eksempel er noe jeg ikke ville reagert på. :) Noen dager så kan man ha behov for litt alene tid, spesielt hvis han er en mann som er opptatt med kurs, jobb og reiser. Viktig å ta vare på seg selv i hverdagen også.

Skrevet

Ok, da trenger du ikke bekymre deg TS ;)

Beklager at jeg skrev at jeg syntes det var rart at han heller ville være alene enn å henge med deg den ene kvelden han faktisk hadde mulighet til det:p jeg er sikkert litt rar sånn sett, tenker at i startfasen er det greit å gi litt av seg selv så man kan bli ordentlig kjent, så kan man heller trekke seg litt tilbake når man er trygge på hverandre, my bad.

Jeg tror man må vurdere det på bakgrunn av den personen man dater. Om det er en person som liker å ha litt "alenetid" eller ikke. Hvis han normalt er kontaktsøkende, og ønsker å treffes hele tiden, så ville jeg kanskje også stusset om det forandret seg. Men det virker jo som om typen til trådstarer har vært sånn hele veien...?

Skrevet

Folk er forskjellige og det dummeste du kan gjøre er å lytte til de som hyper opp usikkerheten din og som foreller deg at han hadde prioritert deg hvis han var skikkelig forelsket. Det er grunnen til at jenter som bare har single venninner med dårlig datingerfaring forblir singel så lnge hun har disse venninnene......

Kanskje han trenger litt tid til å tilpasse seg den nye tilværelsen med å ha noen i livet sitt, kanskje har han en hektisk periode akkurat nå. Ved å vise han at du ikke bryr deg om hvor mye tid dere får sammen, men faktisk nyter det mens dere er sammen så vil han se på deg som mer verdifull. Han vil kunne ha noe å banke i bordet med når kompissene eventuelt forteller han at alle damer er dramadamer som krever oppmerksomhet hele tiden..

Noen ganger må vi gå i oss selv og heller sette pris på det vi har og får, enn å måtte ha mer og mer. At du ikke har hatt et slikt forhold før og alt har skjedd fort tidligere, betyr ikke at det du har nå ikke er bra. Det kan faktisk være omvendt. At det du får nå blir et sunt og trygt forhold bygd opp på realistiske og ekte følelser.

Skrevet

Det er veldig individuelt. Selv om den ene føler at man er som kjærester så behøver ikke den andre føle det på samme måte. Det beste er å snakke om det.

Snakk om dine og hans følelser om hva forholdet deres er og hva han tenker om veien videre. Er mye bedre enn å spekulere over alt. Du vil ikke kunne få ett rett svar fra andre enn personen det gjelder.

Angående hvor mye tid man bruker sammen så er dette også individuelt. Vi er forskjellige og har derfor forskjellig behov også når det kommer til dette. Snakk om det...

Skrevet

4 uker og 3 dager, hverken til eller fra..??!

Finnes naturligvis ingen fasit på sånt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...