Amarone Skrevet 12. juli 2004 #21 Skrevet 12. juli 2004 Synes det grå kjøttet ser mye bedre ut! Har virket som om kjøttet de siste årene har blitt mer og mer rosa - nesten "danskepølsefarget"! Det syntes jeg var ekkelt, så vi begynte å kjøpe kjøtt i kjøttbutikk, ikke i dagligvaren...
*Emma* Skrevet 12. juli 2004 #22 Skrevet 12. juli 2004 Lagde burgere med "brun" kjøttdeg istad...så litt ekkelt ut,men smake nammmmm! Eneste som var litt dumt var at jeg vanligvis sjekker at de ikke er røde inni for å være sikre på at de er skikkelig gjennomstekt..nå var de jo brune inni før jeg la dem i panna....
Gjest Tristessa Skrevet 12. juli 2004 #23 Skrevet 12. juli 2004 Isj, det plager meg ikke til ting som skal stekes og slikt, men må innrømme at tartar-deigen så litt guffen ut. Og synd er det, tartar er noe av det aller beste jeg vet.
Usikker Skrevet 12. juli 2004 #24 Skrevet 12. juli 2004 Rød-fargen som var på kjøttet var jo kunstig........ så takke meg til grått kjøtt altså! Men.......er jo litt enig i at det er uvant. Men vi venner oss så fort til det så..........
jordbær Skrevet 12. juli 2004 #25 Skrevet 12. juli 2004 Rødfargen var jo ikke akkurat kunstig, men det var slik kjøttet så ut da det var HELT ferskt. Grunnen til at dem ikke kan bruke gassen lengre, er fordi folk skal kunne SE på kjøttet når det begynner å bli gammelt.
Lorangemy Skrevet 13. juli 2004 #26 Skrevet 13. juli 2004 Dette er jo en vanesak. Må innrømme at jeg IKKE kjøpte kjøttdeig på grunn av den ekle brunfargen. Men jeg skal kjøpe det. Det er en psykisk ting dette.
LilleSol Skrevet 13. juli 2004 #27 Skrevet 13. juli 2004 Syntes det så litt mystisk ut første gang jeg så det. Men men, vi venner oss vel til det
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2004 #28 Skrevet 14. juli 2004 Gråe muskler er like gode som røde muskler. 8) Synes det er greit at de kutter ut den kunstige rødfargen. EU har noen (om enn ytterst få) gode tiltak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå