Malie Skrevet 9. juli 2004 #1 Skrevet 9. juli 2004 Noen som reagerer på fargen på kjøttproduktene etter at de nye reglene trådde i kraft? Syns det ser litt rart og ekkelt ut, eg... Har ikke kjøpt noe kjøtt enda, da eg har endel i fryseren.. Men smaken er vel den samme som før? Er nå merkelig hvor mye vi må innrette oss etter Eu-direktivet!!
Hilde Skrevet 9. juli 2004 #2 Skrevet 9. juli 2004 Jeg har spist både biff og kjøttdeig som har vært grå, og det er akkurat lik smak. Men, jeg syns det vil være vanskelig å vurdere om maten er god når det nærmer seg utløpsdato. Jeg har tidligere pleid å se an fargen litt..
Arkana Skrevet 9. juli 2004 #3 Skrevet 9. juli 2004 Smaken er akkurat det samme. Så du synes naturlig kjøtt er eklere enn alle de unødvendige stoffene som ble sprøytet inn for å gi det en kunstig farge?
Suzy Skrevet 9. juli 2004 #4 Skrevet 9. juli 2004 har ikke noe problemer med den nye fargen jeg... Greit med alt som er som det opprinnelig er
~sikka~ Skrevet 9. juli 2004 #5 Skrevet 9. juli 2004 Jeg er glad vi endelig har ordentlig farge på kjøttet. Det er jo den fargen man får på det når man kjøper kjøtt i ferskvaredisk også (såfremt det er ferskt da).
Gjest GreenSky Skrevet 9. juli 2004 #8 Skrevet 9. juli 2004 De som er skeptiske, er visst ikke de eneste... Kundene svikter grått kjøtt
Arkana Skrevet 9. juli 2004 #9 Skrevet 9. juli 2004 Det er nok bare en overgangsperiode. Noen er alltid sånn, redd for alt som er nytt. Det gamle var alltid best. osv. Etterhvert blir de vant til det de også.
majan Skrevet 9. juli 2004 #10 Skrevet 9. juli 2004 jeg har kjøpt grått kjøtt jeg men jeg må si jeg var veldig skeptisk, ser jo ut som det har ligget i disken i evigheter da.....men heldigvis ble jeg positivt overasket
Gjest Lady-M Skrevet 9. juli 2004 #11 Skrevet 9. juli 2004 Gråe muskler er like gode som røde muskler. 8)
jordbær Skrevet 9. juli 2004 #12 Skrevet 9. juli 2004 Må innrømme at jeg vurderte å bli vegetarianer igjen. Ser gammelt ut, jeg vet det ikke er det.. Bare en psykisk ting.
Gjest 1111 Skrevet 10. juli 2004 #13 Skrevet 10. juli 2004 Syns det er mye "tryggere" å kjøpe kjøttdeigen i den grå-fargen den er nå. den rød så da veldig syntetisk ut.
monja Skrevet 10. juli 2004 #14 Skrevet 10. juli 2004 Kjøpte sånn grå kjøttdeig i går, og etter at den hadde ligget litt i åpen pakke begynte den å bli rosa igjen. Men den smakte like godt, selv om den ser for j***ig ut.
Gjest Emera Skrevet 10. juli 2004 #15 Skrevet 10. juli 2004 Jeg kjøpte også grå kjøttdeig. Var skeptisk først, for jeg hadde glemt dette EU-direktivet. Så jeg lurte på om alt kjøttet i hylla var dårlig... Men jeg kom da på det, og da hadde jeg ingen betenkeligheter med kjøpe. Synes ikke det har vært overvettes mye informasjon om dette, så det er ikke rart at salget svikter.
Nøste Skrevet 10. juli 2004 #16 Skrevet 10. juli 2004 Jeg har også sett det frister ikke å kjøpe noe , men smaken er sikkert ikke noe galt med .
Catzy Skrevet 10. juli 2004 #17 Skrevet 10. juli 2004 La merke til det i butikken i dag. Så litt rart ut, men det er sikkert greit. Men både svinekjøtt og kyllingkjøtt så egentlig normalt ut. Sikkert den knallrøde fargen på storfekjøtt som er rar. Catzy
Gjest tusjen Skrevet 10. juli 2004 #18 Skrevet 10. juli 2004 Jeg brukte "grå"kjøttdeig på pizzaen igår, smakte akkurat som vanlig.. innrømmer at jeg synes det så litt ekkelt ut.. men venner meg til det tusjen
Gjest 1111 Skrevet 10. juli 2004 #19 Skrevet 10. juli 2004 Dere er mer skeptiske til kjøttet nå enn når det var knall-rosa? :o
Sita Skrevet 11. juli 2004 #20 Skrevet 11. juli 2004 Det smaker det samme, men første gangen jeg så dem i disken, så ble jeg litt skeptisk, så litt "gamle" ut, men kun en vanesak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå