Gå til innhold

Frisørene hører jo ikke etter, ser ikke ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betalte nesten 2000 kroner i dag, ba spesefikt om en bestemt hårfarge men det ble bare gusjebrunt, ser ikke ut.

Jeg er forbanna. Tror ikke frisører i Bergen klarer blond farge i det hele tatt, har prøvd flere men det blir enten orange, mørkere, grønt eller grått.

Tror jeg må til Oslo for å få kvalitet.

"lei seg "

Anonymous poster hash: 12187...598
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skulle klippe litt skrålugg og stusse litt. Frisøren brukte "kniv" og skar av alt hår på sidene og tok av ti cm av alt håret i stedenfor de to som vi ble "enige" om. Farget i brun ettervekst, som om det skulle være fint. Elendig. Bor ikke i Bergen da, men har lærte man skal være forsiktig med hvem man lar røre håret sitt....

Endret av Seajewel
  • Liker 1
Skrevet

du har helt rett, det er jevnt over utrolig dårlig kvalitet på frisører

Anonymous poster hash: 0e288...2be
  • Liker 9
Skrevet

Helt enig. De gjør aldri det du sier. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært skikkelig misfornøyd.

Jeg har bedre erfaring med å klippe meg i Danmark. De lytter faktisk, tross språkproblemene.

Skrevet

jeg klipper meg selv med en frisørsaks og farger håret selv, frisører har jeg gitt opp, altfor overpriset og ALDRI fornøyd

Anonymous poster hash: 0e288...2be
  • Liker 6
Skrevet

Jeg føler ikke at noen frisører klarer å høre etter, men nå er det kanskje bare jeg som har vært uheldig. Aner ikke. Derfor har jeg sluttet å gå til frisør.

Anonymous poster hash: f3c87...398
Skrevet

Har ENDELIG funnet en frisør som faktisk blir enig med meg om hva vi gjør, og gjør det sånn! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått ut fra frisørsalonger og sett jævlig ut

Skrevet

Jeg er kjempe skeptisk til frisører, går nå rundt med ihjelklippet hår og jeg pleide å ha tykt tykt langt fint hår ned til rumpen, vurderer å bare klippe det helt kort å la det vokse ut igjen, fordi forskjellige frisører har forskjellige meninger i forhold til hva som er best, jeg vet ikke annet enn at når jeg vil gjøre noe tør jeg nesten ikke dra noe sted fordi jeg ender opp med svidd hår eller hår som er klippet så rart at jeg må gå et nytt sted for å korrigere det.

Skamfarget håret mitt for mange år siden og gikk fra frisør til frisør for å høre om jeg kunne få det platina, alle sa det var umulig, reiste til drammen stakk innom en frisørskole, da endte jeg med tre frisører som varmet håret opp med hendene sine og jobbet med meg i to timer og jeg gikk fra leopard svart brun rosa grønnaktig hår til platina for 1500 kroner. Studenten fortalte meg at jo det er mulig, men det er ingen frisører som gidder å ta seg tid i forhold til den betalingen de kan ta for arbeidet sitt. ikke vet jeg

Anonymous poster hash: 2bc28...032
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg tør ringe de mandag og be de rette opp eller om jeg må gå til noen andre… blir dyrt dette her:/

Hi

Skrevet

Jeg går til en thailandsk frisør som knapt kan et kløyva ord norsk, har vært hos henne 10-12 ganger og er sykt fornøyd. Hun forstår hva jeg sier, med litt tegnespråk, og gjør akkurat som jeg ber om. For å gjøre det enklest mulig tar jeg med bilder av frisyrer, hårfarger, eller viser med fingrene hva jeg vil ha klippet og hvor mye.

Aldri vært et spor av manglende kommunikasjon der.

skal ALDRI mer til norske frisører, de tar faen meg sykt betalt for å ikke høre på meg. Thaijenta tipser jeg som besatt, håper hun aldri slutter. Holder til i Oslo.

Anonymous poster hash: d3df0...5b9
  • Liker 3
Skrevet

Jepp, tror jeg må til Oslo eller til andre storbyer i verden, skjønner ikke hva de holder på med…går med lue nå og får sjokk når jeg ser meg i speilet.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg tør ringe de mandag og be de rette opp eller om jeg må gå til noen andre… blir dyrt dette her:/

Hi

Du bør for all del ringe å klage, du har ALL krav til å få rettet opp det du er misfornøyd med, så langt det lar seg gjøre. Er galskap å bruke mer penger når det allerede er så dyrt å dra til frisør, og man har klagerett.

• Liker 1
Skrevet

Ja kjenner meg igjen. Gikk til flere frisørsalonger i byen jeg bor i som nærmest så på hverandre å lo da jeg ville gå fra mørkebrunt/svart til platinablondt. Det gikk ikke, jeg måtte enten spare ut til mitt naturlige eller stripe det lysere i flere omganger over en liten tid. Så kom jeg til en dyktig en som hadde jobbet med artister osv. Han bare ristet på hodet av de jeg fortalte om for han mente at det ikke var noe problem. Men at det ville ta tid og håret kom til å bli veldig behandlet. Men jaggu meg, etter tre avfarginger/blekinger og x-antall timer senere ble jeg platinablond og fargen ble veldig fin!! Akkurat som jeg så for meg, mistet ikke så mye hår heller.

Gå til profesjonelle. Vil ikke frisøren gjøre det så ikke press henne, bare finne noen som er villige til å gå igjennom prosessen.

Anonymous poster hash: f9621...526
Skrevet

Og du kan godt be de prøve å rette det opp.

Anonymous poster hash: f9621...526
Skrevet (endret)

Mener forbrukerkjøpsloven og lov om håndtverkertjenester gjelder når det kommer til frisører, og at man har reklamasjonsrett dersom det er frisøren som har gjort noe feil. Å angre på egne avgjørelser gjelder selvfølgelig ikke, men feks om frisøren ødelegger håret ved farging eller noe lignende så ligger feilen helt klart hos frisøren og ikke hos kunden.

Edit: i 2010 uttalte forbrukerrådet at dersom tjenesten (klippen) ikke blir gjort rett så kan man kreve prisavslag.

http://www.nrk.no/livsstil/misfornoyd-med-frisortimen_-1.7242025

Endret av kattaa
Skrevet

Vel, fikk høre en gang at jeg var vanskelig. ( jeg er ikke det, i tillegg behandler jeg folk høflig og med respekt ) vet ikke om jeg tør ta sjangsen på å gå der mer )

Skrevet

Sluttet å gå til frisør for ni år siden. Gjør en like god jobb selv med hårklipp og farging. Har de siste syv årene vært frisør for familie og venner, gratis, og har alltid fått positive tilbakemeldinger. "Endelig noen som klipper lengden jeg ba om". Hvorfor er det så vanskelig for frisører å lytte til kundene? Jeg klarer det, og jeg er ikke frisør ei gang....

Anonymous poster hash: 96ba4...278
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg går til en kvinne som har over 30 års erfaring og har tatt masse kurs i USA, England ol. på veldig mye forskjellige hårtyper. Behandler alt fra langt hår (mitt) til dreads til hårtap.

Håper hun aldri slutter :rodmer:

(Oslo)

Endret av Rægs
Skrevet

Jeg går til en kvinne som har over 30 års erfaring og har tatt masse kurs i USA, England ol. på veldig mye forskjellige hårtyper. Behandler alt fra langt hår (mitt) til dreads til hårtap.

Håper hun aldri slutter :rodmer:

(Oslo)

Oslo ja, innbiller meg de beste er der..

Skrevet

Ingen som vet om noen bra frisører (eventuelt folk som ikke er frisører, men er flinke) i Tromsø? :plystre:

Anonymous poster hash: c4dda...d15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...