AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Gjør du noe av det for kjæresten? Inspirert av en tråd her Anonymous poster hash: 598ac...a6a
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Jeg viser meg aldri upyntet ute. 2
Ånei Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Spør om hvor mye tid jeg har, og hvor mye jeg orker. Noen ganger går jeg med fullll sminke på jobb, og andre dager ser det ut som om jeg har kommet rett fra senga til jobben. iihih
LexSuperior Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Jeg pynter meg ikke nødvendigvis hver dag, men jeg tar meg jo tid til å ikke se ut som et takras. Og ja, jeg pynter meg for kjæresten min. Jeg vet hva han liker og tar gladelig på meg noe han synes er fint. Skal vi ut på middag sammen så setter jeg gjerne opp håret slik jeg vet han liker det osv. 1
Gjest Pheel Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 (endret) Pynter meg ikke i det hele tatt bare for å være hjemme, gå tur med hunden, gå på butikken eller dra på jobb (har en jobb der det ikke kreves at du skal være pyntet såklart). Skal jeg i vanlig familieselskap, på senteret, ut på cafe eller finne på noe annet pynter jeg meg litt mer, men samtidig hverdagslig og avslappet. Det som er meg. La til: Jeg steller meg hver dag og bruker sminke på jobb, men ikke mye, og mener ikke det er å pynte seg. Endret 13. september 2014 av Pheel 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Kommer helt an på dagen, hva jeg skal osv. Jeg bruker en del penger hos frisøren på stell, striping og klipp av håret og jeg har naturlig ganske glansfullt hår, så da trenger det ikke så mye stell. Men jeg pleier alltid krølle det nederste eller evt. style litt med rettetang. Dersom jeg kun skal ut i butikken, postkontoret osv. har jeg concealer, litt mineralpudder og nøytral lipliner på leppene. Skal jeg på jobb eller ut har jeg litt mer. Har ikke samboer så når jeg treffer typen er det som regel ut for en drink eller middag og da bruker jeg alltid god tid på hår, sminke osv. Er komfortabel usminket men liker best litt lett sminke. Viser meg aldri foran andre mett fett hår eller i joggebukse. Anonymous poster hash: dde9c...38b
Anglofil Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Jeg pynter meg ikke ikke noe spesielt i hverdagen, men det har jeg aldri gjort. Hvis samboeren min derimot vil at jeg skal gjøre det så gjør jeg det så lenge jeg slipper å gjøre det hver dag. Jeg har aldri likt å gå i kjoler/skjørt eller høyhelte sko så det er ikke noe jeg pleier å bruke. I festlige sammenhenger derimot synes jeg det er fint å pynte seg litt. Mvh Yvonne
minister-mio Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Jeg kan være helt upyntet hjemme med kjæresten eller på skolen. Typ stå opp (sover i joggebukse og t-skjorte) og gå sånn resten av dagen. Som regel har jeg på meg maskara og pene nok klær.
ViljaH Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 Hjemme kan jeg fint gå i joggebukse på morgenen, har og vært på matbutikk i joggebukse uten sminke. Men jeg foretrekker å pynte meg. På jobb har jeg alltid sminke og pent tøy, hvis viktige møter power-tøy. Hvis jeg spiset middag ute eller går ut på kvelden, pynter jeg meg alltid. Har enda til gode å dukke opp på bar i joggings uten sminke (heldigvis..)
Prestekragen Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 Går som regel uten sminke på jobb, men føler meg mindre trøtt og sånn med sminke da. Pynter meg for kjæresten ja. Men mest ting jeg vet han liker å se meg i og sånn, er ikke noe pyntedukke uansett.
Cata Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Niks. Har ikke kjæreste. Men selv om jeg hadde ville jeg ikke pyntet meg til hverdags. At jeg er meg får være godt nok . At jeg prøver å være normalt velstelt og har hele og rene klær er en annen skål. Det regner jeg som en selvfølge, ikke som pynting. Har "uniformert" jobb så der nytter det uansett ikke med noe pynting. Det eneste jeg er svært bevisst på er håret mitt. Det får jeg klippet jevnlig og jeg farger det for det meste ettersom det er begynt å bli grått, men ikke enda heldekkende og elegant grått. Synes det er god innsats siden det er det eneste jeg har mulighet til å gjøre noe med takket være "uniformeringen" . Hjemme trasker jeg som oftest rundt i joggebukse, men den kommer aldri lenger utenfor døra enn til søppelkassen (og da helst etter mørkets frembrudd). Skal jeg på butikken kler jeg meg i uteklær, noe som for min del oftest betyr dongeribukse.
Gjest Gemini7 Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 (endret) Alltid. Full sminke hver eneste dag, dvs bryn, øyensminke (skygge, liner, mascara), foundation og leppestift. Ikke så mye nødvendigvis, men alt det hører med for at jeg skal føle meg vel. og fikser meg alltid på håret prøver å kle meg pent hver dag, jeans, topper, smykker, hæler... Jeg er godt voksen, jobber fulltid, har flere barn og en mann som for tiden er en del borte- men jeg får tid til dette likevel fordi jeg prioriterer det. Det er viktig for meg å føle meg bra, rett og slett. Endret 13. september 2014 av Gemini7
EnKoppTe Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Jeg er i allefall stelt med sminke, litt pene klær, ordnet hår, parfyme og smykker til hverdags. Det trenger ikke være så mye av alt, men jeg liker å se flidd ut. Når det er sagt pynter jeg meg svært sjeldent med kjoler og skjørt og sånn, så er heller litt pyntet hele tiden enn veldig pyntet av og til.
skyflakes Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Jeg sminker meg hver dag, og i sminke inngår mineralfoundation, maskara, eyeliner og leppestift. Og jeg tenker jo over hva jeg har på meg, matcher med veske og sko etc. Nå er jeg nylig blitt singel, men da jeg hadde kjæreste "pyntet" jeg meg for han i den forstand at jeg passet på å være ordentlig kledd og med fint hår så ofte som mulig. Joggebukse og uvasket hår prøvde jeg å begrense til fyllesykesøndager.
kattaa Skrevet 13. september 2014 #15 Skrevet 13. september 2014 Bruker ikke sminke i hverdagen. Er heldig fra naturens side så har ikke noe å dekke over. Pynter meg litt over gjennomsnittet her når det kommer til klær. Er kultur på å gå i litt baggy klær eller treningstøy og begge er noe jeg ikke føler er "meg". Fin kåpe/jakke og støvlette/skoletter med litt hæl er noe jeg bruker omtrent hver dag. Er også glad i stilrene smykker uten for mye dilldall. Bruker litt sminke og litt høyere hæler når det er en spesiell anledning. Går aldri med mye sminke på da dette er noe som får meg til å føle meg litt fake hvis det blir for mye. Når det kommer til min kjære så pynter jeg meg litt innimellom for å få litt ekstra oppmerksomhet.. sminker meg ikke da, men skifter til klær som er litt mer utfordrende
tussi84 Skrevet 13. september 2014 #16 Skrevet 13. september 2014 (endret) Er jeg hjemme og ikke skal noe spes hiver jeg på joggebuksa i ny og ne og går usminket. Skal jeg ut av huset for å møte kjæresten eller venner går jeg gjerne i jeans og en genser eller topp. Av og til skjørt eller kjole. Sko kan variere. Men som regel joggesko til bukser og støvletter til skjørt på høsten eller vinteren. Har ikke mye av feminine sko som høye hæler da jeg er veldig bred foran over lista. Får derfor ikke bena inn i sånne sko. Sminke bruker jeg ute blant folk i 80 prosent av tilfellene. Da er det eyeliner mascara og øyenskygge og av og til lipgloss. Sjelden gang går jeg usminket. Håret er noen ganger rett ned etter jeg grer det. Ellers hestehale eller musefletter eller bruker spenner for å fjerne noe av håret. Er det en spesiell anledning kan jeg finne på å krølle det eller bruke rettetang. Føner håret sjeldent da jeg har veldig tynt hår grunnet en del farging tidligere. Lar det derfor natur tørke veldig ofte så lenge jeg har sjans. Endret 13. september 2014 av tussi84
WubWub Skrevet 13. september 2014 #17 Skrevet 13. september 2014 Tar på meg kjole og sminke hveeeer dag. Helt sant
cellar Skrevet 13. september 2014 #18 Skrevet 13. september 2014 Jeg sminker meg hver dag, sparkler ikke trynet, men må ha litt så jeg ikke føler meg så naken. Ellers går jeg fra uniform på jobb, til turklær med hunden, handler i turklær, og så til joggebukse hjemme. Tar meg på skikkelige klær hvis jeg skal noe annet. Så pynter meg lite i hverdagen..
Gjest Snuttepi Skrevet 13. september 2014 #19 Skrevet 13. september 2014 (endret) Jeg pynter meg kun når vi skal noe sted. Til hverdags bruker jeg kun mascara, men jeg er alltid ren og velstelt. Jeg går ofte i høye hæler, men jeg er mer jeans og topp-jente enn kjole og smykker-jente. Parfyme tåler jeg ikke, men jeg er nøye med hygiene og lukter forhåpentligvis godt allikevel Mannen min foretrekker meg uten sminke og i comfy klær. Han elsker at jeg tusler rundt i truse og ei av hans t-skjorter, noe jeg gjerne gjør hele helga om jeg kan. I begynnelsen av forholdet var jeg supernøye på å ta på meg mascara når jeg kom ut av dusjen f.eks, fordi jeg ville se bra ut for han. Han sa til slutt at han foretrekker meg naturlig. Endret 13. september 2014 av Snuttepi 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #20 Skrevet 13. september 2014 Vi pleier å pynte oss litt når vi skal ut å spise, på kino osv. altså, ikke sånn at det er overpyntet for anledningen, men pent casual. Kan finne på å gjøre det ellers også om jeg føler for det. Men blir dårlig med pynting på skolen, jeg har liksom kjæreste så ingen jeg trenger å imponere, så blir nok bare jeans, t-skjorte og genser der. Hjemme går det i vanlig t-skjorte og joggebukse. Både for komfort men også fordi jeg har lite klær(hater å shoppe) så vil ikke slite ut det jeg har unødvendig. Men kan jo også nevne at jeg sitter her i min samboers t-skjorte uten bh, og bare i trusa fordi det er varmt(vil ikke åpne døra for naboen har raptus). Lest en del tråder på dette med å ta på seg daffe-klær hjemme, men her er det ikke noe problem. Faktisk har samboer uttrykt at han liker at jeg går rundt i skjortene hans og ikke har på bh:) Han påstår skjortene lukter pupper etter på Jeg setter i alle fall pris på at man kan være litt avslappet hjemme med partneren, at man ikke må dolle seg opp hele tiden. Anonymous poster hash: ec75a...01e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå