Gå til innhold

problem med nabo - studentbolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg bor i studentbolig, helt greit det. problemet er at han som bor vegg i vegg driver å spyr veldig ofte! regner med at han er syk på en eller annen måte. jeg har knapt truffet han, så det er ikke noe jeg kommer til å spørre om. det er skikkelig ekkelt/ubehagelig for meg, da det er ganske lytt og han er ikke den flinkeste til å lukke døra til badet sitt når han spyr...

lurer egentlig på om noen vet om jeg kan gjøre noe med dette? er det gyldig grunn for å klage til studentsamskipnaden feks?

jeg føler meg som den "sutrekoppen" nå, men det er ordentlig ubehagelig/ekkelt og det gjør at jeg unngår å være hjemme mest mulig :(

Skrevet

Han trenger hjelp og du bør klage, ja.

Anonymous poster hash: 512d2...cb6
Skrevet

Hmm, han trenger hjelp.

ja jeg er helt enig! men jeg er desverre ikke en som kan hjelpe han. i hvertfall ikke direkte, da jeg ikke engang vet hva han heter... lurer derfor på om jeg kanskje kunne sendt en epost til studentsamskipnaden? føler det blir litt klage uten grunnlag/blande meg i saker jeg ikke har noe med. men samtidig så virker det som om han trenger hjelp, og jeg orker helt ærlig ikke å bo på denne måten veldig lenge...

Skrevet

Kan det være en student med bulemi, eller en som får cellegift?

Anonymous poster hash: 5cb72...15f

Skrevet

hvor tydelig høres det og hvor ofte er det?

Skrevet

ja jeg er helt enig! men jeg er desverre ikke en som kan hjelpe han. i hvertfall ikke direkte, da jeg ikke engang vet hva han heter... lurer derfor på om jeg kanskje kunne sendt en epost til studentsamskipnaden? føler det blir litt klage uten grunnlag/blande meg i saker jeg ikke har noe med. men samtidig så virker det som om han trenger hjelp, og jeg orker helt ærlig ikke å bo på denne måten veldig lenge...

Skjønner jeg godt.

Skrevet

De tingene tenkte jeg også på, og når man bor et sted med nære naboer så må man nesten finne seg i en del.

Skrevet

det kan være begge deler, jeg aner rett og slett ikke... synes i såfall det er litt rart at han ikke har opplyst om det(viss han feks får cellegift) da det er ett rom i enden av gangen som ikke grenser til noen andres rom...

hvor tydelig høres det og hvor ofte er det?

det er like lytt som om jeg skulle vært like utenfor badet hans... hvor ofte er jeg litt usikker på da jeg ikke er så mye hjemme, men det har vært hverfall 5 ganger den siste uka. jeg har hørt det tidlig morgen og tidlig på kvelden. ofte er det begge deler, og flere ganger utover kvelden....

Skrevet

det kan være begge deler, jeg aner rett og slett ikke... synes i såfall det er litt rart at han ikke har opplyst om det(viss han feks får cellegift) da det er ett rom i enden av gangen som ikke grenser til noen andres rom...

det er like lytt som om jeg skulle vært like utenfor badet hans... hvor ofte er jeg litt usikker på da jeg ikke er så mye hjemme, men det har vært hverfall 5 ganger den siste uka. jeg har hørt det tidlig morgen og tidlig på kvelden. ofte er det begge deler, og flere ganger utover kvelden....

Kunne du tatt en samtale med ham. Banka på og spurt han hva som foregikk?

Skrevet

Kunne du tatt en samtale med ham. Banka på og spurt han hva som foregikk?

nei, det er helt uaktuelt... jeg er ikke komfortabel med sånne samtaler i utganspunktet. og som sagt så vet jeg ikke engang hva han heter, så det føler jeg kan ende med ett skikkelig overtramp av hans privatliv....

• Liker 2
Skrevet

hmm det lukta hasj lignende like utenfor døra hans nå...(han gikk ut rett før meg) noen som vet om det kan ha en samenheng?

Skrevet

Hallo...klage på en som spyr? Gi deg. Han kan være syk, ha en sykdom. Du viste sikkert at man bor tett i slike boliger og de er ikke det ypperste kvalitet disse bygga. Når du velger en slik boform, så får du ta med deg lyder på kjøpet.

Skulle likt å tatt imot klagen din ja. Plaget av nabo som spyr.Hallo

Anonymous poster hash: 0b284...fbb
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Hallo...klage på en som spyr? Gi deg. Han kan være syk, ha en sykdom. Du viste sikkert at man bor tett i slike boliger og de er ikke det ypperste kvalitet disse bygga. Når du velger en slik boform, så får du ta med deg lyder på kjøpet.

Skulle likt å tatt imot klagen din ja. Plaget av nabo som spyr.Hallo

Anonymous poster hash: 0b284...fbb

ja var fult klar over hva jeg flyttet inn i. men dette er snakk om 3-4 kvelder i uka, der det varer i ett par timer minst(han spyr av og på). viss han har en sykdom kunne han opplyst om det å fått rommet som er helt likt, til samme pris og alt men som ikke grenser mot noen andres feks. lyder er helt ok, og jeg tåler mye(har bodd på denne måten i mange mange år) men det finnes også en grense synes nå jeg hvertfall.

Endret av skogsbarnet
Skrevet

og er han syk uten å få behandling for det er det jo desto viktigere at han får hjelp...

Skrevet

Han har nok kreft i og med at han både røyker hasj og spyr.

Anonymous poster hash: 45fcf...13d
  • Liker 2
Skrevet

og er han syk uten å få behandling for det er det jo desto viktigere at han får hjelp...

Høres jo ut som han får behandling hvis det er cellegift det er snakk om.

Anonymous poster hash: 45fcf...13d

Skrevet

kan du ikke bare banke på å spørre om det går bra? å at du hørte at han er syk.

Anonymous poster hash: ce513...076
  • Liker 2
Skrevet

Men å være student mens du går på cellegift og røyker hasj høres jo og litt rart ut...

Går ut i fra at du må være student for å bo i studentbolig? Men du kan kanskje ta deg et friår eller to og fortsatt bo i studentbolig...

Uansett, jeg hadde gått å banket på en dag og spurt om det går bra med gutten. Bare si at du har hørt han kaste opp et par ganger og ble litt bekymret for han.

Skrevet

Du kan ikke klage på en som spyr?

Uansett årsaken til at han kasteropp, så er sikkert ikke noe han gjør med glede og helst skulle unngått. Du kan heller banke på hos han og spørre om det går bra og om det er noe du eventuelt kan gjøre for han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...