AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Hei dere. Jeg poster et innlegg her, da jeg og min samboer har en ganske stor uenighet. Det kan sikkert høres ut som en bagatell for noen, men for oss er dette en relativt betydelig sak.. Vi har en sønn på 3, som er ganske fan av både biler og tog, digger lynet mcqueen, men er også veldig glad i tv-programmene "my little pony" og "carebears"..! Jeg(mamma) syns dette er helt greit, om han får velge skal han få velge også.. Pappa mener dette er program for jenter, og han kan se på noe mer "guttete" og velger noe annet.. Mitt syn et at man trenger ikke dytte kjønnsdeling på de så tidlig, det kommer naturlig fort nok, mens pappa mener det motsatte.. Hans forslag var å høre hva flertallet sier, så derav trenger jeg deres ærlige meninger; Skal gutter se på Thomas toget, og jenter my little pony? Er det blått for gutter og rosa for jenter?Anonymous poster hash: 3facf...9e5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Så lenge det ikke er til skade så synes jeg man skal få gjøre som man vil, og i dette tilfelle så er det ikke til skade. At noe er hovedsaklig ment for et bestemt kjønn, betyr ikke at at det andre ikke kan delta. Anonymous poster hash: 2dc1f...384 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Guttungen bør selv få valget! Hilsen fra en guttemamma (gutten min er litt større enn din) som kjøpte rosa sko til sin gutt da han selv ønsket det. Si til mannen din at det får bli en del av oppdragelsen angående det at barnet må tørre å stå for sitt valg blant andre barn dersom andre barn skulle si noe negativt på det. Så lenge programmene ikke er voldelige, eller ikke er beregnet for ditt barns alder bør dere ikke overkjøre barnets ønsker. Anonymous poster hash: af451...12d 4
minister-mio Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Det kan ikke komme noe galt ut av at han ser på "My Little Pony" og "carebears". Det er program for barn, ikke for jenter. Faren hans bør skjerpe seg. Velkommen til 2014 9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Så teit han er! De "jenteprogrammene" er jo de snilleste og mest barnevennlige i mine øyne. "Gutte-barnetv" er mer stressende og litt skummelt. Anonymous poster hash: f00d2...5e4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Je har en jente på tre år, som elsker brannmann sam, lynet mcqueen og annen 'guttebarnetv'. Vi lar henne se det hun vil, så lenge det ikke er for skummelt Anonymous poster hash: 35c13...ce7 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Herregud så gammeldags mannen din er! Min 4.5 åring velger gjerne carebears på netflix, kunne ikke brydd meg mindre.Anonymous poster hash: 337c4...e3d 3
Dalen Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 La gutten se på det han vil Jenta vår på 2,5 år ser omtrent BARE på Jake og sjørøverne 3
LilleBallerina Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 Selvfølgelig må barnet få velge selv! Min fireåring hadde en periode hvor han så Barbie. Vi så ingen problemer med det utenom at det var skikkelig hjernedødt. Etterpå var det Handy Manny. La de få se det de vil.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 Er det blått for gutter og rosa for jenter?Anonymous poster hash: 3facf...9e5 Ja. Du vil vel ha en ekte manne-mann til sønn og ikke en femi-gutt? Anonymous poster hash: f199b...6cc
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Begge mine gutter har elsket My little pony når de var 5-6 år gamle. Hva så? Det er barnetv! De har også fått på seg neglelakk (rosa om de ville det) og klistre øredobber når de var rundt 3 år. La barn være barn, kjønnsrollene kommer tidsnok til å ta dem også. Anonymous poster hash: 9825a...976 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 Med en far med sånne meninger så er det bare å ta det med ro, sønnen din vokser nok opp til å bli en dustete og usikker "mannemann" som sliter med samfunnets og farens krav til maskulinitet til slutt Far bør faktisk ta seg sammen, skal han reagere sånn hver gang sønnen har en "jenteinteresse" så står han ikke bare i fare for å oppdra en tosk, men han kan gi sønnen din identitets-issues. Gud forby at sønnen din kjenner at han kanskje er homofil eller blir interessert i dameklær/transe, da kan han se frem til en passe kjip ungdomstid. Beklager min grenseløse frekkhet og at jeg krisemaksimerer ut fra tegnefilm, men jeg har noen nære venner som er homofile som har hatt en sånn type far og det har ødelagt store deler av livet deres. Det finnes mange nok av relativt harmløse (men fryktelig irriterende) "menn skal være menn"-folk i verden, men å mene at et barn ikke kan se et TV-program fordi programmet er "feil kjønn" er i min mening å gå over grensa for den normale idiotien. Anonymous poster hash: 93649...c78 8
Gjest Herr Heftig Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Kan ikke uttale meg om Pony, men Carebears var et oppriktig kult program da jeg så på det, og jeg var en del eldre enn sønnen din.
tingeling Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Har en sønn og en datter. De får se på det de vil, så lenge det er inne for aldersgrensene. Kjøpte dukke og dukkeseng til sønnen min når han var 3, det var det han ønsket seg. Og "guttete" sparkesykkel til datteren når hun ville ha det. Det eneste jeg merker heg er i mot er når datteren min vil se på barbie på netflix, siden jeg synes det er ekstremt fordummende og gir et fryktelig dårlig bilde av jenter. Si til mannen din at i 2014 så kan gutter gå med rosa og se på "jentefilm". 1
Kittykat Skrevet 14. september 2014 #15 Skrevet 14. september 2014 Det får nå være måte på hvor stor forskjell det skal være på tv-serier. Gutte-tv og jente-tv? Hva er det, egentlig? Jeg har to gutter på 10 og 13 år og en jente på 14 år, som har fått se på det de vil siden de var små. Den ene gutten min likte å se på "hannah montana" f eks og det er en tv-serie for jenter hvis jeg skal se det på din samboers måte. Det er en del serier mine barn følger med på og mesteparten er tv-serier for jenter. Man blir ikke mindre guttete eller mindre jentete av å se på "gutte-tv" og "jente-tv". Begge guttene mine har også hatt langt hår en gang i tiden fordi de valgte det selv. Er de mindre "mandige" da? Hvorfor må din samboer starte kjønnsfordelingen så tidlig? Det er faktisk ikke noe problem for gutter den dag i dag å leke med dukker, ha langt hår, kle seg i rosa, og se på "my little pony" og andre "jentete" ting. Din samboer må lære seg en ting eller to. Hvis han fortsetter å komme med en streng reaksjon hver gang sønnen deres vil gjøre noe "jentete", så kan han lage trøbbel for seg selv i forhold til sønnen deres. Din samboer må lære seg å være tolerant. Og sist jeg sjekket så levde vi i 2014, ikke 1914. 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #16 Skrevet 14. september 2014 Jeg har en datter på 4 år og hun ser både på My Little Pony, prinsessefilmer, Cars og diverse. ar aldri tenkt på det som jente-tv og gutte-tv. Hun er er lite menneske som velger å se på det hun liker og for meg er det akkurat det samme, så lenge det er innenfor hennes aldersgruppe Anonymous poster hash: d877e...505
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #17 Skrevet 14. september 2014 Jeg har en sønn og en datter, og de ser på de samme tingene på TV. Akkurat nå ser vi Tinga-Tinga på NRK-nettTV Kjønnsforskjeller skal ikke påtvinges. Det kommer det ikke noe godt ut av.Anonymous poster hash: ee3d7...328 1
kaprifolen Skrevet 14. september 2014 #18 Skrevet 14. september 2014 Samboeren din er helt bak mål. Og kommer sikkert til å si at "avstemningen" ikke telles siden det er kvinneguiden... 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #19 Skrevet 14. september 2014 La ungen få se på det han vil. Anonymous poster hash: b8aae...3db
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #20 Skrevet 19. september 2014 Ts her. Jeg er helt enig i stort sett alle her. Åja, kaprifolen, du har helt rett- " men der er det jo bare mammaer på kg.." kjenner jeg blir litt irritert, men han er sta som et esel, og syns jeg kan respektere denne ene tingen for han.. Men da aner ikke jeg hva evt neste nekt blir, rosa? Dukker? Måtte le i stad, for spurte hva han da heller foretrekker, -TMNT.. Ehe joa, mye bedre å la han se noe med 7-11års aldersgrense mener jeg..!? Litt tyst ble han, for ikke f.. om min sønn skal se vold og slåssing i en alder av 3..!!! Hans mening er ihvertfall at jeg trenger jo ikke dytte disse feminine programmene på han når jeg kan unngå de, må jo dytte han i riktig retning, tidlig krøkes vett..!! Gir meg litt over jeg.. Han er jo en generelt kjempe flink pappa, og vi er enig i de fleste regler rundt guttungen, men akkurat på dette punktet så går lunta varm..!!!Anonymous poster hash: bee6b...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå