AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Jeg elsker ikke mannen min lenger. Han har sviktet meg så mange ganger, og vi har så forskjellig syn på livet. Men jeg vil ikke gå ifra, pga barna. Finnes det noen der ute som klarer å bo med mannen bare pga barna?Anonymous poster hash: 5c958...78e
kari2 Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Hvordan har han sviktet deg? Husk at det ikke alltid er bra å holde sammen pga barna, for noen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Å holde sammen pga. barna er som regel totalt håpløst, og skader barna mer enn om foreldrene har det ok/flott på hver sin kant. Anonymous poster hash: a389c...899 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Ekteskapet handler i mange sammenhenger om å holde ut. Det krever arbeid og innsats for å få det til Er det han har gjort ille nok til at du vil splitte opp familien din for det? Det er spørsmålet du må stille deg. Anonymous poster hash: 0543c...1af
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Foreldrene mine holdt sammen i over 30 år. Og jeg er sikker på at hvertfall 20 år av dem kun var "for barnas skyld". Nå er voksen og glad for at de er skilt, de har det bedre nå. Det var stort sett ukoselig stemning i hjemmet, men jeg var vant til det, det var jo slik det alltid hadde vært. Man gikk litt rundt på tærne. Kan ikke si 100% sikkert at jeg hadde syntes det var bedre om de skilte seg da jeg var barn. Men hadde de klart å ha en fungerende samarbeid i forhold til samvær med oss barna og lignende, tror jeg at ville at de skulle skiltes for lenge siden. Det er ikke nødvendigvis sikkert at det er så bra for barna at foreldrene holder sammen kun for barnas skyld. De merker at ting ikke er som de skal uansett. Anonymous poster hash: 82bb3...7e5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Å holde sammen pga. barna er som regel totalt håpløst, og skader barna mer enn om foreldrene har det ok/flott på hver sin kant. Anonymous poster hash: a389c...899 Nå får du det til å høres ut som alternativet til å leve i et ulykkelig ekteskap er å leve lykkelig alene eller med ny partner... Sannheten er vel at alt for mange er ulykkelige etter en skiklsmisse og gresset ikke på langt nær er så grønt som det man drømte om da man levde i det ulykkelige ekteskapet. Flere hadde antagelig blitt lykkelige igjen i parforholdet sitt hvis det var villig til å gi de en liten innsats. Anonymous poster hash: 0543c...1af
Gjest Blomsterert Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Å holde sammen pga. barna er som regel totalt håpløst, og skader barna mer enn om foreldrene har det ok/flott på hver sin kant. Anonymous poster hash: a389c...899 Ikke vær så bombastisk. Det trenger ikke være sånn i det hele tatt. Så lenge det ikke er bråk og krangling mellom foreldrene,vil de fleste barn ha begge foreldre under samme tak.
Gjest Blomsterert Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Ekteskapet handler i mange sammenhenger om å holde ut. Det krever arbeid og innsats for å få det til Er det han har gjort ille nok til at du vil splitte opp familien din for det? Det er spørsmålet du må stille deg. Anonymous poster hash: 0543c...1af Nå skriver jo hun at det er nettopp det hun ikke vil,-å splitte opp familien.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 For noen par fungerer det å bo sammen som "venner". For andre kan det være totalt uhensiktsmessig. At en bor sammen for barna sin skyld kan slå tilbake, hvor det hadde vært best å flytte ut, finne noen andre og være lykkelig... Kommer an på hvordan forholdet fungerer og hva som ligger til grunn for at en ikke ønsker å være der mer. Anonymous poster hash: 1b759...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå