AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Ditt beste tips? Jeg har prøvd: *eddik (7% utvannet med 50% vann), latt det stå en stund og skylt med vann. Null effekt. *Ajax gulvvask sammen med varmt vann. Latt stå en stund, skylt etter med varmt vann. Null effekt. *Zalo sammen med varmt vann. Latt stå en stund, skylt etter med varmt vann. Litt effekt. Hva gjør jeg nå? (Har ikke råd til rørlegger, og er ikke hendt nok til å skru fra hverandre avløpsrørene under kjøkkenvasken selv) Anonymous poster hash: 76205...1e9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Ps Jeg har fylt i en dose til med mye zalo + litt varmt vann. Vil det hjelpe å la dette stå over natten, for så å skylle etter med varmt vann i morgen? Anonymous poster hash: 76205...1e9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Ps Hvordan fungerer OMO, Milo og lignende på slike problem med tette avløp? Anonymous poster hash: 76205...1e9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Prøv Plumbo. Fås i vanlige dagligvarebutikker. Skyll godt etterpå. Anonymous poster hash: a1521...fe0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Prøv Plumbo. Fås i vanlige dagligvarebutikker. Skyll godt etterpå. Anonymous poster hash: a1521...fe0 Takk for tips! Men Plumbo er jeg redd for å bruke. Funker noen av rådene om eddik og bakepulver her? http://www.kjerringrad.com/tett-avloep-434.html Anonymous poster hash: 76205...1e9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Jeg må prøve med en halv flaske zalo som beskrevet her: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/393220-tett-avl%C3%B8p-i-kj%C3%B8kkenvask-nytt-triks-for-%C3%A5-fixe-det/page-2 Anonymous poster hash: 76205...1e9
_Aries Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Du trenger ikke være handy for å skru fra hverandre koblingene under vasken. Det er veldig enkelt og fort gjort. Ellers, bruk plumbo som en annen skriver, det er ikke noe å være redd.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Det du har gjort hittil er å kaste bort masse vaskemidler på ingenting. Eddikmløser heller ingenting. Flytende Plumbo er det for sent med når det er pottetett. Plumbo i pulver blir som sement i følge TV2 hjelper deg eller FBI på nrk. Husker ikke... Når vasker på bad eller kjøkken blir trege med å svelle unna vann, er det helt vanlig å skru opp vannlåsen og rense. Da er det på med hansker, rørtang og en stor vaskebøtte som settes under rørkneet før det åpnes. Er det veldig tett får du finne høytrykksvaskeren før du skrur sammen rørene igjen og kontrollerer at alt er tett. NB, jeg er ikke mann. Dette sorterer likevel under mine oppgaver fordi mannen ikke ser at det må gjøres.Anonymous poster hash: adcce...208
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 Det er ikke noen grunn for å være redd for plumbo, kanskje med mindre du er gravid (?).
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 Det er ikke noen grunn for å være redd for plumbo, kanskje med mindre du er gravid (?). Plumbo funker ikke på tett omtrent helt tett vask. Rørleggerne har mye mer effektive røroppløsere enn plumbo. Og kunststykket er å angripe før det blir for tett.Anonymous poster hash: adcce...208
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Plumbo funker ikke på tett omtrent helt tett vask. Rørleggerne har mye mer effektive røroppløsere enn plumbo. Og kunststykket er å angripe før det blir for tett.Anonymous poster hash: adcce...208 Vi pleier alltid å fikse slike ting selv før det blir helt tett. Trodde egentlig at det var noe alle prøvde å gjøre selv i god tid før det kom så langt. Skal sies at jeg personlig bare har brukt Plumbo for å ordne opp i dusjen, men jeg tror at mannen min har brukt det på tette vasker også.
Gjest Blomst83 Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 Jif avløpsåpner. Du slipper alle disse gassene som du får fra plumbo.
Minya Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Plumbo heavy gel, hell i en hel flaske, la det stå til dagen etter, etterskyll med store mengder varmt vann. Hvis det ikke gjør nytten og vasken fortsatt er tett, ring rørlegger. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Har du prøvd sugekopp? Tett til den oversvømmelse-greia øverst i vasken, fyll på vann, og pump i vei. Var det jeg fikk råd om av en rørleggerkompis. Anonymous poster hash: 0068f...a07
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #15 Skrevet 13. september 2014 Det du har gjort hittil er å kaste bort masse vaskemidler på ingenting. Eddikmløser heller ingenting. Flytende Plumbo er det for sent med når det er pottetett. Plumbo i pulver blir som sement i følge TV2 hjelper deg eller FBI på nrk. Husker ikke... Når vasker på bad eller kjøkken blir trege med å svelle unna vann, er det helt vanlig å skru opp vannlåsen og rense. Da er det på med hansker, rørtang og en stor vaskebøtte som settes under rørkneet før det åpnes. Er det veldig tett får du finne høytrykksvaskeren før du skrur sammen rørene igjen og kontrollerer at alt er tett. NB, jeg er ikke mann. Dette sorterer likevel under mine oppgaver fordi mannen ikke ser at det må gjøres.Anonymous poster hash: adcce...208 Tusen takk til deg og dere andre for mange supre tips! Kan du gi meg tips om ca hvilken type høytrykksvasker jeg kan bruke til dette formålet? Skal jeg spyle kjøkkenrørene, må jeg da koble til høytrykksvaskeren til vanninntak på badet? Skal jeg høytrykksspyle inni underskapet der rørene er, eller ta med rørbitene ut og spyle dem? Blir det ikke mye søl mens man spyler rørene inni underskapet? Hvor høyt trykk tåler rørene? Kan jeg også høytrykksspyle selv i sluk på badet, uten at jeg risikerer å ødelegge vannlås/ annet? Det hadde vært flott å lært seg å gjøre dette selv Anonymous poster hash: 76205...1e9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #16 Skrevet 13. september 2014 Jeg kan nesten garantere deg at det er noe i vannlåsen som tetter. Det aller enkleste er å åpne vannlåsen og rense opp. Det kan også hjelpe mot vond lukt. Hvis du ikke klarer det selv kan du spørre en mannlig venn om han vil hjelpe deg. Menn liker å vise at de er mandige. Anonymous poster hash: 50aec...79f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #17 Skrevet 13. september 2014 Har du prøvd sugekopp? Tett til den oversvømmelse-greia øverst i vasken, fyll på vann, og pump i vei. Var det jeg fikk råd om av en rørleggerkompis. Anonymous poster hash: 0068f...a07 Takk for tips! Kommer "slammet" opp, dersom man bruker sugekopp? Blir det mye sprut og søl når man bruker sugekopp? Anonymous poster hash: 76205...1e9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #18 Skrevet 13. september 2014 Jeg må prøve med en halv flaske zalo som beskrevet her: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/393220-tett-avl%C3%B8p-i-kj%C3%B8kkenvask-nytt-triks-for-%C3%A5-fixe-det/page-2 Anonymous poster hash: 76205...1e9 Foreløpig løsning må jeg takke Mrs Doolittle for , som skrev i tråden i linken over: "En 1/2 flaske zalo. La det stå en time eller to før du skyller etter med varmt vann." Dette ga en midlertidig løsning for meg i kveld Men jeg skal ordne meg med høytrykksspyler, rørtang og evt en mann som kan vise meg hvordan jeg skal gjøre det. Jeg liker å greie å gjøre ting selv, da Anonymous poster hash: 76205...1e9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #19 Skrevet 13. september 2014 Du trenger ikke være handy for å skru fra hverandre koblingene under vasken. Det er veldig enkelt og fort gjort. Ellers, bruk plumbo som en annen skriver, det er ikke noe å være redd. Ok Jeg har alltid greid å ordne slikt på badeservanten, men jeg er ukjent med hvordan koblingene under kjøkkenvasken skal skrus opp. Det er forresten oppvaskkum og utslagsvask ved siden av hverandre. Anonymous poster hash: 76205...1e9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #20 Skrevet 13. september 2014 Har du prøvd sugekopp? Tett til den oversvømmelse-greia øverst i vasken, fyll på vann, og pump i vei. Var det jeg fikk råd om av en rørleggerkompis. Anonymous poster hash: 0068f...a07 Skal det være oversvømmelses-greie i alle vasker? Det er det ikke i noen av de to kummene på kjøkkenet hos meg. Anonymous poster hash: 76205...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå