Gå til innhold

Enda et spørsmål om underslag. Svare anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Såg det var noen som skrev om dette i et annen innlegg men jeg vil likevel skrive ett til i håp om å få svar på det jeg lurer på.

Jeg ble for 4-5 år siden tatt for underslag av 45 000 kr og fikk selvfølgelig beskjed om å betale de tilbake. Sjefen var en familiemedlem av en venninne av meg så nå er jeg kommet i skikkelig konflikt med denne familien og sjefen sier at han kommer til anmelde meg for det jeg gjorde likevel selv om avtalen var helt annen. Jeg betalte tilbake alt og har skriftlig bekreftelse på Facebook ! Men kan han komme noe vei med å anmelde meg? Er ikke saken foreldet etter 5 år og jeg kan da ikke straffes for det uansett? Og er ikke dette nok med at jeg har gjort opp for meg og har bekreftelse på det? Kan jeg bli straffet for det? Herregud jeg er så flau for å ha gjort det !! Men seriøst, kan noen svare meg på dette? Blir helt paranoid nå! De som kan slike ting, er det noe håp for meg å slippe unna? Jeg gjorde jo opp for meg !!!!

Anonymous poster hash: 50438...af9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart de kan anmelde deg. Er du fra Russland?

Skrevet

Hehe nei er ikke fra Russland, hva har det med saken å gjøre egentlig? Forstod ikke helt. Altså jeg mener at så lenge jeg har gjort opp for meg så kan ikke han bare gå og anmelde meg. Alle kan jo bli anmeldt men om han kommer noe vei med det er jo en annen ting! Har lest litt rundt ang lover og slikt så saken er nok foreldet etter 5 år, det vil si jeg kan ikke bli straffet for noe etter 5 år. Så har nok ett år igjen :)

Men uansett. Jeg mener at så lenge man har gjort opp for seg og det er skriftlig bekreftet, så kan ikke han komme noe vei med det. Er no min mening. Men ville høre med dere.

Anonymous poster hash: 50438...af9

Skrevet

Svindler du f.eks. NAV så blir du politianmeldt uansett om du betaler frivillig tilbake eller må få en dom på at du skal tilbakebetale. Bevisst svindel er straffbart en anmeldelse får du på rullebladet. Ingen som har blitt svindlet ønsker at svindleren skal få mulighetet til å fortsette med å svindle politianmeldelse er da en konsekvens og en måte å advare andre i f.eks. jobber der du må ha rent rulleblad.

Dette skulle du tenkt på før du ble langfingret.

Anonymous poster hash: db729...09e

Gjest Blondie65
Skrevet

Når betalte du tilbake og hvorfor vil han anmelde nå når saken er 4-5 år gammel?

(Og hvorfor er det så mange tråder om 4-5 år gamle saker med underslag på kr 45.000?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...