AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Hvorfor er det så fryktelig galt for så mange og si penis eller vagina (eller musa) til barn? Hvorfor må man si tissen eller guttetiss og jentetiss? Vet til og med om foreldre som ikke kan kan si tissen og kaller det fy-ord og sier ting som dings og greia og slikt, noen kaller jenterstiss for tisserumpe, alt annet er fy og si. Og hvorfor skal barn læres opp til å si tissen, men når man er voksen får man ikke lov å si det? Jeg ble lært opp til å si tissen, sier det fortsatt for ingen har lært meg annet. Det blir som å lære meg og si eg i stedenfor jeg, det blir innbakt. Og mange reagerer om det er situsjoner jeg må prate om kjønnsorganer og jeg sier tissen. Sa det en gang til legen min og han så rart på meg da. Anonymous poster hash: 0672c...18b 2
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Ingen som sier at voksne ikke kan si tissen, det er ikke i alle settinger det passer seg å snakke om kuken eller fitta mi. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Peniser er vanligvis noen jævla pikker. Det er det som galt. Anonymous poster hash: ef3e8...13c 1
Electron Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Lurer heller på hvorfor "fitte" er et skjellsord. Det er jo alt annet enn negativt
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Si kuk og glufse. De lærer ordene et eller annet sted uansett. Anonymous poster hash: 8e62a...d18
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 fitta, kukk, penis etc er for meg noe som tilhører voksne mennesker, dvs seksualiserte ord. Her i huset kalles både jentenes og guttenes utstyr for tissen. Der kommer tissen ut (og ikke noe skal inn noen steder der) Hvem er det som sier at voksne ikke kan kalle det for tissen? Vokste opp med at det het Kråka jeg Vagina er noe annet enn tissen, Vagina utgjør forbindelsen mellom livmoren og omverdenen, og har dermed stor betydning for forplantningen. Anonymous poster hash: 7242d...f03
Gjest Eurodice Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Lurer heller på hvorfor "fitte" er et skjellsord. Det er jo alt annet enn negativt Hvis noen kaller meg eller andre av hunkjønn dette, er det ikke ment positivt.
Kittykat Skrevet 14. september 2014 #8 Skrevet 14. september 2014 Når barna var mindre kalte jeg penisen bare for "tissen" og vaginaen/musen for "musemor". Nå er barna mine såpass store at de har hatt om dette på skolen og guttene mine bruker nå ordet penis selv. Mens datteren min sier fremdeles "tissen" eller "nedentil". Det er ikke en skam å kalle det for penis og vagina/mus for det er jo faktisk det det er. Men man trenger jo ikke å si det til barna da. Men man skal heller ikke lære barna opp til at det er fy å si det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå