Gå til innhold

jeg nektet min stesønn å spise kylling, svigerfar ble rasende.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er sammen med ei dame med to barn. her forleden var de hos meg, og sønnen ville ha kylling. jeg er opptatt av dyrevelferd, og reagerer kraftig på behandlingen kyllingen får. jeg fortalte min stesønn dette, og foreslo noe annet vi kunne spise. jeg synes stemningen var fin, gutten godtok dette og moren sa ikke så mye ( hun visste dette fra før, at jeg ikke spiser kylling)

men så fikk svigerfar høre dette, og ble intet annet enn rasende. han mente jeg hadde dårlig innvirkning på gutten og satte fikse ideer i hodet hans. han syntes dette var såpass ille at gutten ikke burde komme mer til meg.ærlig talt, er ikke dette en litt overreaksjon? selv guttens biologiske far, reagerte ikke noe særlig på dette. jeg var ikke ufin eller noe, ville bare fortelle han fakta.

med hilsen fra:

jon are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg synes det er utrolig flott med empatiske mennesker som bryr seg om hvordan industri dyrene behandles.

Dette er enormt viktig kunnskap å videreformidle til den neste generasjonen, det finnes allerede alt alt for mange som bare gir blaffen, og kun tenker på seg selv og sine når de tar valg i hverdagen.

Hvis ikke stefaren klarer å se verdien i dette så er det bare synd på han. Er det en ting vårt samfunn virkelig har underskudd på så er det medfølelse om omtanke, også for de uten stemme: dyrene.

Fortsett å jobbe for det du føler er rett!

Og ps: Nyyyydelig hund! :rodmer::rodmer:

• Liker 12
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Hvor gammel er gutten? Er han gammel nok til å forstå budskapet ditt? Kan det hende at det ble fortalt på en litt for "brutal" måte?

Ellers så er det jo ditt hjem, og du må nesten få bestemme hva som skal serveres der. Så får de heller spise kylling hjemme.

Skrevet

Hmm, siden når fikk du en stesønn?

Det er ikke lenge siden. Traff henne rundt juletider i fjor, men har det noe med saken å gjøre? Ville likevel si det jeg brenner for til hennes sønn.

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

Det er ikke ditt oppdrag å styre barnet i en bestemt retning. Greit nok om han viste nazistiske tendenser, men når det gjelder kylling, noe de fleste nordmenn spiser, kan du holde deg for god.

Anonymous poster hash: 05e08...a2d
  • Liker 8
Skrevet

Det er ikke lenge siden. Traff henne rundt juletider i fjor, men har det noe med saken å gjøre? Ville likevel si det jeg brenner for til hennes sønn.

Med hilsen fra:

Jon Are

Vel, men det er ikke du som skal bestemme hva ungen skal ete.

• Liker 7
Skrevet

Hvor gammel er gutten? Er han gammel nok til å forstå budskapet ditt? Kan det hende at det ble fortalt på en litt for "brutal" måte?

Ellers så er det jo ditt hjem, og du må nesten få bestemme hva som skal serveres der. Så får de heller spise kylling hjemme.

Han blir 13 år. Jeg var ikke brutal føler jeg, men sa at kyllingen har det grusomt det korte livet de lever , og at vi skal støtte opp under en sånn industri. Gutten virket som han godtok dette. Det er verre med bestefaren hans.

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

Det er ikke ditt oppdrag å styre barnet i en bestemt retning. Greit nok om han viste nazistiske tendenser, men når det gjelder kylling, noe de fleste nordmenn spiser, kan du holde deg for god.

Det er jaggu ikke noe negativt i å forklare en ung gutt litt om hva han spiser og hvordan disse skapningene behandles. Empati er virkelig ikke noe vi har overflod av i denne verden

dessuten er det hans hus, hans regler!

• Liker 31
Skrevet

Han blir 13 år. Jeg var ikke brutal føler jeg, men sa at kyllingen har det grusomt det korte livet de lever , og at vi skal støtte opp under en sånn industri. Gutten virket som han godtok dette. Det er verre med bestefaren hans.

Med hilsen fra:

Jon Are

Du må bare vite med deg selv at du gjør det rette

Også gi F hva bestefaren måtte mene....

Anonymous poster hash: 1d624...8a3

• Liker 6
Skrevet

De var gjester hos ham. Når begynte gjestene å diktere middagsmenyen? Jon Are var i sin fulle rett til å bestemme hva som var til middag.

Dessuten tok han det opp på en god måte, synes jeg det låter som.

• Liker 25
Skrevet

Det var nå engang hjemme hos meg , og jeg som kjøpte maten. Gutten er snill han, og ville ikke ha kylling etterpå. Føler jo at jeg må fortelle han sannheten om maten til han. Hva han velger å spise hjemme hos sin far, legger jeg meg ikke borti.

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

Med hilsen fra:

Jon Are

Ikke skal støtte opp under en slik industri selvsagt.

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

Selvfølgelig har han rett til å avstå fra å servere kylling. Men han kan si at han ikke spiser kylling uten å gå inn på detaljer.

• Liker 3
Skrevet

Såå ehm ehh ... fortalte du om de økologiske mulighetene og mulighetene til å kjøpe gårdsprodukter der dyrene har det bra? Ja, sånn om det er så fælt med kylling kun fordi det er prior så regner jeg med at du er villig til å legge penger i å kjøpe kylling som er behandlet bra og syns det er helt kurant. Ja, du fortalte vel om ALLE aspektene?

• Liker 14
Skrevet

Vel, men det er ikke du som skal bestemme hva ungen skal ete.

Han er i sin fulle rett til å bestemme hva som skal serveres i hans hjem. Det burde dessuten være helt i orden at han forklarer hvorfor han ikke ønsker å servere noe.

Synes det bare skulle mangle at barn (i riktig alder) lærer hva det er de faktisk spiser.

Anonymous poster hash: b02d4...041

• Liker 4
Skrevet (endret)

Edit: Så nå at han var 13 år.

Du bestemmer hva som blir servert i ditt hjem. Og siden han er såpass gammel så burde han kunne sette seg inn i grunnen. Og hvis svigerfaren blir sur for dette, så er det bare bonus at han ikke kommer :)

Du kunne like gjerne begrunnet det med at du ikke likte å serve det...

Men det er jo hyggelig å gi det folk på besøk vil ha da, da. Synes det alltid det er en trykkende og dømmende stemning rundt vegetarianere.

Endret av Betasuppe
Skrevet

Han er i sin fulle rett til å bestemme hva som skal serveres i hans hjem. Det burde dessuten være helt i orden at han forklarer hvorfor han ikke ønsker å servere noe.

Synes det bare skulle mangle at barn (i riktig alder) lærer hva det er de faktisk spiser.

Anonymous poster hash: b02d4...041

Ja, ja...

Skrevet

Da burde dere egentlig ikke spise noen animalske produkter, egg- og melkindustriene er minst like ille. Men å dele kunnskap med 13-åringen, bestemme hva som serveres hjemme hos deg og la tenåringen bestemme selv hva han spiser utenfor hjemmet? Ingentinggalt i det.

Anonymous poster hash: 48cc3...dc5
  • Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

På sin plass, men du kunne kjøpt økologisk kylling og vist at det finnes alternativer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...