AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Hei. lurer på om det er foreldre her inne som har eller har hatt barna sine på privatskoler som steinerskole, montesorri skole, friskoler osv? Hva er deres erfaringer? Hvorfor valgte dere denne skolen? Hvordan er prisene? - Vil minne om at denne tråden ikke er til for å slenge dritt om den offentlige skolen, da jeg har kjempe godt inntrykk av den også. Vær vennlig å respekter de som kanskje vil velge noe annet, så kommentarer om hvor teit det er at folk velger en slik skole kan dere lage deres egen tråd om. På forhånd takk! Anonymous poster hash: 56689...df2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Jeg begynte på privatskole på ungdomsskolen fordi de hadde litt flere resurser til å hjelpe meg med dysleksien min, enn de hadde i den offentlige skolen. Dette er jeg veldig takknemmelig for i dag. Aner ikke hva det kostet da, for jeg betalte jo ikke slev. Anonymous poster hash: 32d9c...0d9 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Jeg begynte på privatskole på ungdomsskolen fordi de hadde litt flere resurser til å hjelpe meg med dysleksien min, enn de hadde i den offentlige skolen. Dette er jeg veldig takknemmelig for i dag. Aner ikke hva det kostet da, for jeg betalte jo ikke slev. Anonymous poster hash: 32d9c...0d9 Husker du hva slags skole det var? Anonymous poster hash: 56689...df2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Husker du hva slags skole det var? Anonymous poster hash: 56689...df2 Ja selvfølgelig, det var Kristelig gymnasium i Oslo. Anonymous poster hash: 32d9c...0d9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Jeg gikk på St. Sunniva skole i Oslo, det er o katolsk privatskole, stortrivdes og var veldig fornøyd med den faglige oppfølgingen Anonymous poster hash: ccfd2...591
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Mine barn har gått i den offentlige skolen, men de fleste av mine venninners barn har gått på en privat kristen skole. (DELK) Mine venninner er ikke bekjennende kristne, men har valgt DELK av ulike grunner. Små klasser og god skoleøkonomi gir en bedre mulighet for tilrettelagt undervisning ved fysisk handikap (eks hørselstap), lærevansker, og sosiale tilpasningsvansker. Små klasser gir lærer en bedre oversikt over hver enkelt elevs behov. Små klasser gir et bedre utgangspunkt for å jobbe med klassemiljøet, noe som kan føre til mindre mobbing. Selv valgte jeg offentlig skole fordi vi sognet til en liten skole, der de kunne få sine behov dekket. Vi vurderte steinerskolen for vårt ene barn, men deres opplegg passet barnets personlighet. Han var særdeles avhengig av strenge rutiner og forutsigbarhet, og dette var den nærliggende steinerskolen veldig klare på at de ikke kunne tilby. Anonymous poster hash: 12358...5a7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #7 Skrevet 14. september 2014 Selv valgte jeg offentlig skole fordi vi sognet til en liten skole, der de kunne få sine behov dekket. Vi vurderte steinerskolen for vårt ene barn, men deres opplegg passet barnets personlighet*. Han var særdeles avhengig av strenge rutiner og forutsigbarhet, og dette var den nærliggende steinerskolen veldig klare på at de ikke kunne tilby. Anonymous poster hash: 12358...5a7 *Deres opplegg passet ikke barnets personlighet Anonymous poster hash: 12358...5a7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #8 Skrevet 14. september 2014 Gikk selv på friskole med kristent verdigrunnlag, uten at familien min er mer kristne enn "folk flest" (kirke julaften, dåp, konfimasjon og bryllup i kirken). Det var skolegudstjeneste 2-3 ganger i året, frivillig tilbud om andakt hver fredag og morgenbønn (typ 2-3 min) hver morgen, ellers var det som alle andre skoler. Forskjellen var at lærerne gjorde en innsats fordi det faktisk var mulig å miste jobben når noen klaget (i motsetning til det offentlige) og skolen var en ettertraktet arbeidsplass, foreldre engasjerte seg i skolemiljø og hverdag (ingen som sluntret unna pga "alt skal være gratis og fikset av det offentlige"), det var nulltoleranse for mobbing, det var godt læringsmiljø, lokalene var i god stand og i motsetning til nabolagsskolen var det ikke trøbbel med hærverk, rus e.l. Nå er dette noen år siden så jeg husker ikke hva foreldrene mine betalte, men de er langt fra rike, så veldig dyrt var det ikke. Lurer på om det var en 5-6 pr kvartal (15 år siden, så smør på litt). Anonymous poster hash: 51119...b90
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #9 Skrevet 14. september 2014 Noen som har erfaringer med Montesorriskole? Anonymous poster hash: 56689...df2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå